[WN] Waarom MSM?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mvdgevel

Waarom MSM?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 11:09

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de supplementen die er zijn voor paarden.
Nu merk ik dat veel westernruiters hun paarden MSM bijgeven..
Wat is voor jullie een reden om je paard MSM bij te geven?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:15

Niet alleen westernruiters hoor, het is goed voor de doorbloeding, ontstekingsremmend, goed voor de pezen, spieren en hoeven.
Hier kan je lezen over MSM-zwavel http://www.paardendrogist.nl/6990/meer_over_msm_zwavel/
Moet je wel goede kwaliteit nemen met zo min mogelijk bijproducten, dus zo puur mogelijk.

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:18

ik geef msm voor sneller herstel na inspanning. in principe krijgt je paard zwavel/msm binnen bij het grazen van bedouwd gras, maar als het gras droog is schijnt dat ook weg te zijn (?) correct me when i'm wrong...
mijn paardje staat nu op een stal met paddocks ipv weidegang, dus nu krijgt ze dagelijks msm.(op de site vd paardendrogist staat een stuk over organisch zwavel/msm)
zelf koop ik mn msm bij arthure, zuiverder en een stúk goedkoper dan bij de paadrendrogist

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:40

Stookly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:14

Ik geef mijn paard MSM enkele dagen voorafgaand aan en na afloop van flinke inspanning, maar met name om te voorkomen dat een oude peesblessure weer de kop op steekt. Ik koop MSM poeder van Bonusan al jaren bij gezondheidaanhuis.nl. Het is in principe bedoeld voor mensen, dus ik ga ervan uit dat het 100% zuiver is.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:50

Jarenlang geef ik elke dag een klein schepje MSM aan allebei onze paarden.
Goed voor pezen, aanhechtingen en doorbloeding, zowel bij oudere- als jonge dieren!
Ik koop het bij www.animal-pharma.nl