Het paard reageerde zo goed dat ik nu er eens echt achter kwam wat ik nou allemaal fout doe
het is echt een hele verandering maar ik denk wel dat ik ermee door ga
heeft iemand misschien nog ''beginner'' tips
? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? 
Duhelo schreef:ik heb ook onlangs mijn eerste les achter de rug, ben dus ook benieuwd naar tips
mijn grootste fout was dat ik moest ACHTERUIT ZITTEN!
ook vond ik het raar dat het paard telkens naar links ging als ik hem aandreef, blijkt dat ik mijn rechterbeen veel meer gebruik dan mijn linker
janntjuh schreef:Ik had nog een vraagje.
gister zat ik op de linkerhand en wilde ik mijn paard op de binnenhoefslag duwen met mijn rechterbeen, maar ipv dat hij van de hoefslag af ging, draaide (krulde) hij zich om mijn rechterbeen. Weet iemand hoe ik dit kon corrigeren?
spiritoes schreef:janntjuh schreef:Ik had nog een vraagje.
gister zat ik op de linkerhand en wilde ik mijn paard op de binnenhoefslag duwen met mijn rechterbeen, maar ipv dat hij van de hoefslag af ging, draaide (krulde) hij zich om mijn rechterbeen. Weet iemand hoe ik dit kon corrigeren?
Zal ik je dit de volgende keer gewoon uitleggen?
De beste tip die ik je kan meegeven is: blijf helder en eerlijk denken, gaat er iets fout, bedenk dan goed waardoor dat zou komen... misschien lag je gewicht net even verkeerd, of had je nét even een evenwichtsprobleempje... Veel mensen roepen (te) snel "Ja maar mijn paard is vervelend" of "hij wil niet doen wat ik zeg" terwijl het paard alleen maar de (verkeerde) hulpen opvolgt
Zéker met western heb ik ondervonden dat 2 cm verder naar voren of naar achteren zitten al een groot verschil kan maken bij bepaalde onderdelen!
Succes verder!! Het is zo heerlijk leuk!

joysjuh1987 schreef:jeej voel me helemaal thuis in dit topic. Ben sins kort ook geswitcht en ga nooooooit meer terug
[WN-ITP] Onze 1e echte les!