[WN] Lead Line tips gevraagd!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Lead Line tips gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 08:10

Het lijken mijn zoontje en mij leuk om volgend seizoen deel te nemen aan de Lead Line klasse. Heb deze echter nog nooit gestart en ben benieuwd hoe ik hem en mezelf erop kan voorbereiden?

__Suzanne__

Re: Lead Line tips gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 08:30

Wat leuk! Wij hebben het dit seizoen voor het eerst gedaan, en we hebben genoten :)

Ik heb gemerkt dat het belangrijk is dat het kind stevig kan zitten, dus in elk geval met stijgbeugels op maat of in een passend zadeltje. Dan oefenen, eerst op het netjes blijven zitten in stap en draf, ik doe dat aan de longe, want dan kan ze langer achter elkaar draven dan wanneer ik er naast moet rennen :+ Als het zitten een beetje lukt met sturen gaan oefenen. Het is namelijk de bedoeling dat ze zo veel mogelijk zelf rijden, jij loopt er in principe alleen naast om het paard onder controle te houden.

Mijn dochter vindt het enorm leuk om horsemanshipproefjes te rijden, dus daar oefenen we het sturen en zelf rijden mee.

veel plezier en geniet!
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 10:47

Bedankt voor je tips Suzanne! :) Super foto en wat een prachtig team zijn jullie! Ben ook van de setjes dus zal eens hard op zoek gaan naar iets passends. :D

Hoe gaat de show zelf in zijn werk? Net als in de Pleasure? Maw wat kunnen we verwachten?

__Suzanne__

Re: Lead Line tips gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:27

Het is walk and jog pleasure en horsemanship (afgelopen jaar bij de appie-wedstrijden), alleen loop jij er naast :) gewoon net zo als pleasure, inclusief achterwaarts en zo. De jogstukken zijn niet zo lang meestal, er wordt rekening gehouden met hijgende mama's :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 15:12

Oef, gelukkig! :D