Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik heb een Billy Cook reiner en heb er totaal geen problemen mee...
Het ligt er een beetje aan wat je wil besteden en wat je zelf prettig vind zitten...misschien kan je iemand op jouw stal eens vragen of je (in hun bijzijn) hun westernzadel eens mag proberen in de bak...Ik wil mijn vriendinnen die bij jou op stal wel even lief aan kijken hoor Tanja...
Ik kan me voorstellen dat een zadel dat ook wordt gebruikt bij trail misschien het lekkerst zit bij een lange buitenrit...maar eh, ik vind een goed westernzadel persoonlijk veeeeeeel lekkerder zitten dan een dressuurzadel...
Maar ik zou dus zeggen, probeer eerst eens een westernzadel van iemand (in de hoop dat het past...anders kom ik wel een keer meeten met mijn zadel...
enne...niet naar Ori luisteren, die vind mijn zadel nl. niet lekker zitten...*LOL*) Succes iig! Citaat:Maar ik zie de westernruiters bij mij op stal ook lichtrijden.... hoort dat wel bij western?
Citaat:Hoe is de maatvoering bij westernzadels? is dit hetzelfde als bij dressuur?
Citaat:ik heb een 17.5" dressuurzadel zou dat bij een westernzadel hetzelfde moeten zijn?
Citaat:wat voor verschil is er tussen de westernzadels en wat kan ik het best kopen voor alleen recreatief gebruik?

Je kunt denk ik het beste een goed 2e handszadel kopen van tussen de 1000 en 1500 piek die voor recreatief gebruik prima voldoen. Ik verwacht omdat je maatje 17.5" hebt van dressuurzadel dat je maat 15" of 15.5" van westernzadel hebt. Dit gaat overigens om de maat van jou derriere en niet de maat van je paard, ik weet niet of dit voor dressuurzadels ook zo is. Ga maar eens kijken bij de betere westernstores, die hebben vast ook 2e handsjes liggen.
) maar ik vind het heerloijk rijden op mijn westernzadel...zo'n Engels zadel glibber ik alleen maar van af...
Dus T@nj@, gaat best goed komen met een westernzadel hoor...

maar ja, is aangeboren...
) is een westernzadel juist prettig op een groot paard...niet dat ik een groot paard heb, maar als (ALS) ik ooit op een groot paard zou willen stappen moet er toch niet zo'n zadel opliggen met van die zwieberbeugelriempjes...
Nee, geef mij maar een westernzadel...dat of een touwladder...