er zitten nog een paar lange strengetjes tussen, maar de rest lijkt helemaal nergens naar.
nu wil ik binnen kort het afscheren en eens kijken hoe het terug groeit, in de hoop dat het dan wat meer is.
wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cahill schreef:Ik zal er maar zuinig opzijn op wat je nu hebt!! Niet scheren hoor, het zal nooit veel beter meer worden.
Mijn mams heeft een Ap waar werkelijk elk haartje naast elkaar staat over de hele manenkam maar meer is het ook niet!!
Ze zal wel nooit een volle bos manen krijgen, maar dat hoort ook gewoon bij haar.
Ik probeer het nu wel te laten groeien omdat ik haar natuurlijke look het meest bij haar vindt passen maar als ik hier alles lees is er weinig hoop.
het is echt een drama.
maar het ziet er goed uit bij Fuego!
gaucho schreef:Ik heb het een paar keer geprobeerd met afscheren en weer lang laten groeien. Dat gaat eventjes goed en dan breekt alles weer af en is het net een ragebol.![]()
Ik laat het tegenwoordig zo: 1 keer in de maand scheren of knippen, en het ziet er in ieder geval verzorgd uit. Volgensmij mag dit ook op rassenshows, maar dan moeten ze echt helemaal kort geschoren.
SusanW schreef:Moet bekennen niet thuis te zijn in de regels bij de Appaloosa's, maar bij sommige stamboeken mag je wel scheren, maar moet er bij de schoft een pluk blijven zitten. Het zou zonde zijn als dat verplicht is op een wedstrijd en je hebt hem kaal, dus even nazoeken in je rulebook
gaucho schreef:Volgens mij moet je bij quarters bij shows de onderste pluk manen ook laten groeien als je de rest kort scheert.