WN: NRHA EK in Deurne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:19

Scores van Kronsteiner en St. Onge waren niet buitenmaats, denk dat dit de enige paarden zijn geweest die op de manouvres minimaal een +half hebben gescoord. Als je dan gaat tellen zit je al gauw aan 73 tot 74 (dus 219 tot 222). Bijvoorbeeld, op de grote snelle cirkel gingen ze ook echt snel, paard kwam terug naar langzame kleine cirkel zonder dat ze de hand op hoefden te pakken. (dit gold ook voor Evelien). Kijkend naar de spins, volle snelheid ingedraaid en exact stop op 4. Stops, de run downs heel mooi opgevoerd (in plaats van paarden die langzaam gaan en dan "ontploffen"), lange stops, mooi doorgelopen van voren en mooie rollbacks en weer gelijk in een handgalopje. Dit is finesse, prachtig om te zien.

Het blijft altijd een jurysport, dat is soms even slikken als je verschillen in scores ziet. Maar het is altijd mogelijk dat een jury vanaf zijn plaats een "penalty" ziet en dat de andere jury's die niet zien. Daarom werken ze bijvoorbeeld op de reining futurity in Amerika met 5 jurys waarvan de hoogste en laagste score afvalt. Een goed systeem maar niet haalbaar op elke show vanwege de kosten om een jury te laten overkomen.

Groetjes, Gisela

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:17

Cassidy schreef:
@ Adrienne: Ik heb de proef van Evelien niet gezien, maar als je de beste Nederlandse gedurende die klasse maar "matig" vond rijden, vraag ik me af waar de rest van de Nederlandse starters in jouw ogen onder valt? Lips are sealed

Oke, nou wordt er dus weer een hele gezellige typisch bokt oordeel getrokken gebaseerd op een verkeerde interpretatie. Weer terugkomend op die rare score van 74 waardoor deze ruiter veel hoger eindigde dan de rest. Terwijl de andere jurypunten rond en onder de 70 lagen trekt een 74 de totaalscore mega omhoog.
Of iemand iets een matige proef vind of niet is puur persoonlijk en zeker niet iets om zo bot op te reageren. Lips are sealed
Ik denk dat Gisela gelijk heeft, die jury zal iets gemist hebben wat de beide andere niet hebben gemist. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jolande op 13-07-04 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:17

Ik vond de score van Kronsteiner buiten maatst vergeleken met st Onge Niet de scores van beide vergeleken met de rest ,ze waren gewoon alle twee beter dan de rest dit weekend. De sores van die twee verdienden het niet meer dan 1,5 uit elkaar te liggen en dan wel in de omgekeerde volgorde eerst st Onge en dan pas Kronsteiner en niet net als nu. Die 222 vertekende heel erg ten opzichte van de 218 en 219 van st Onge.

Ik haalde Evelien er uit omdat het daar het meest bij op viel. Ze was duidelijk niet de beste nederlandse (op dit niveau zijn ze geen van alle slecht, begrijp me niet verkeerd).
Angelique, Jurgen en Rieky zetten alle drie een betere proef neer die lager werd gewaardeerd. Puur ten gevolge van die rond uit vreemde 74 in die score van Evelien. De mensen om mij heen en op de tribunes er naast waren allemaal even verbaast over die 74.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:02

Met betrekking tot scores, kan deze discussie doorgaan tot in het oneindige.......

Nog even terugkomend op score St. Onge versus Kronsteiner (dus 219 versus 222), dit zijn 3 punten verschil in de totaal score, dit betekent dus gemiddeld 1 punt per jury, daarvan gemiddeld dus + half op bijvoorbeeld 2 manouvres. Blijkbaar waren de 3 jurys het dus hier wel over eens.

Met betrekking tot de proeven van de nederlanders, prefereerde ik de proeven van Evelien en Angelique. Mijn persoonlijke mening is dat ik deze manier van reining rijden in een proef graag zie.

Groetjes, Gisela

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:16

He movie star Willeke, leuk hoor. Jacks blik sprak af en toe boekdelen hihihihi. Je zal maar zo´n vreemd type met witte broek op je rug krijgen. Whaaaaaaaaaa


persoonlijke mening heeft niks met dat enorme verschill in punten telling te maken. Als ik mijn persoonlijke mening zou geven zag de uitslag er weer anders uit Cool

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:20

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de opnames van TV Brabant. Het is voor me opgenomen, dus ik zal het binnenkort wel zien.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:26

Adrienne schreef:
persoonlijke mening heeft niks met dat enorme verschill in punten telling te maken. Als ik mijn persoonlijke mening zou geven zag de uitslag er weer anders uit Cool


Tsja, dat is dus inderdaad voor een ieder verschillend, maar ik dacht toch dat ik het verschil in punten m.b.t. een jury wel verklaarbaar heb gemaakt.

Groetjes, Gisela

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 16:32

Er waren meer ruiters met scores die per jurylid erg uiteenliepen...

Het blijft een verhaal van wat ziet de ene jury wel en de andere niet en hoe waardeert deze dat dan....(en dat geldt ook voor ons!)
Zo'n jury moet binnen enkele seconden een manouvre beoordelen en dat nog over de hele wedstrijd consequent blijven.
De manier die Gisela beschreef met 5 juryleden, dat lijkt inderdaad een goede "oplossing".

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:15

Foto Tucker

Wat leuk voor Jimmy OK dan!
Ik heb heb bij ze op stal gestaan (stond er al voordat zij er kwamen Schijnheilig ) en Jimmy is zeker iemand met gevoel voor paarden en als ik dan hier op bokt lees dat hij een keurige proef (heet dat wel zo Verward ) heeft gereden zal het dubbel en dwars verdient zijn

Ik heb trouwens een keer op Tucker gezeten (toen hij nog niet van Jimmy/Leo was). Meer dan zitten was het ook niet want ik was als de dood dat hij vreemde dingen zou gaan doen Haha![/url]

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:57

Antoinette schreef:
Foto Tucker

Ik heb trouwens een keer op Tucker gezeten (toen hij nog niet van Jimmy/Leo was). Meer dan zitten was het ook niet want ik was als de dood dat hij vreemde dingen zou gaan doen Haha![/url]


Weetje weetje weetje Haha!:D:D

Tucker was de buurman van Splash , en Jimmy heeft Splash ook nog redelijk vaak gereden...

Wiehoeeeeeee Clown

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:03

Hee, mag ik nou eens trots doen?! Heb ik eens wat te melden in het westernforum Schijnheilig
Jimmy heeft nooit op Magic gezeten, maar wel vaak haar stal gemest, gevoerd enz... Clown Tong uitsteken

Foei, ik ga offtopic Zij zijn groot en ik is klein!

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:31

GoedVetMan schreef:
Mijn respect gaat uit naar de hengst Mr BH Jac, gereden door Chris Feichter. Met bewondering heb ik naar deze hengst van 18 jaar staan kijken.

IS BH Jac alweer 18?? Tjee! Wat een bikkel! Dat dier heeft al zoveel meegemaakt in zijn leven, en toch is hij er gewoon altijd geweest voor de wedstrijden. Echt een bikkel, en een kanjer OK dan! !

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 08:28

Ik vond de score van Kronsteiner en St. Onge terecht. Beide reden zij een geen stap verkeerd zettende proef. Persoonlijk denk ik dat het aan St. Onge te danken is, dat vele ruiter daarna zich hebben stuk gebeten op deze score, want de 219 werd al vrij snel in het begin gezet.
De score van Evelien, valt inderdaad het meeste op, en het lijkt mijn ook een soort van nachtmerrie voor iedere ruiter om zo een beoordeling aan de broek te krijgen.
Twee scores vond ik aan de lage kant, en één score iets te hoog, maar de uiteindelijke 216 punten, vind ik meer dan verdiend.
Haar proef had een betere en een niet zo uit elkaar lopende score verdiend.

De rede hiervoor is ook al aangegeven, maar nogmaals, het schijnt niet altijd uit te maken, hoe het paard de ronde ingestuurd wordt. Stoppen op de voorbenen, hoofd in de lucht met mond open, het zoeken naar aanleuning op de wanden, en wat ik persoonlijk heel naar vind om te zien, dat een paard niet kan of wil stilstaan op X. Toch heb ik dit soort van combinaties hoge punten bij elkaar zien rijden.

Maar goed, toch denk ik dat de ruiters die hun paarden wel op X laten stil staan, en de kont van het paard er wel onder rijden tijdens het stoppen, en niet de gehele proef hengelend hun paard in de ronde sturen, uiteindelijk de scores krijgen die zij verdienen. De sport wordt steeds populairder, en steeds meer mensen krijgen te zien, wat wij graag willen zien.
Een proef is voor mij pas een proef, als de rijdende combinatie een gevoel achter laat van, samen te hebben gereden, en gewerkt, voor zo’n hoog mogelijke score. Jammer vind ik het dat dit gevoel, niet altijd aanwezig is.

Goed misschien ben ik een emotionele bal, maar de ruiter die haar paard na een verkeerd gereden proef, publiekelijk een kus gaf, heeft mijn hart gestolen.

Groetjes Peter.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:21

hey mijn dochter en ik waren ook even op de film van omroep brabant te zien,we waren aan het shoppen,we hadden allebei een spijkerjas aan,op die van mij stond wildhorsesaloon nashville.
wilekke heb me rot gelachen hoe die presentator zeer grappig op je paard reed,vooral toen hij ging draven.ook toen hij afstapte en wegliep laggen wij hier thuis in een deuk.
vond het wel een slechte organisatie,duude s'morgens even voor ook wij de arena hadden gevonden.
en jammer dat er zo weinig plubiek was,ligt waarschijnlijk aan het feit dat ze niet echt reclame hebben gemaakt.
verder was het voor de future guys niet leuk dat ze zo laat hun optreden hadden,en dat dat niet in de pauze is gedaan,want er was bijna geen plubiek meer...!!!!!
geen programmaboek met TIJDEN al is het maar zodat je weet ongeveer wanneer iets begint.
Ik bracht mijn man en zoon zaterdag rond halkf drie naar huis,en kwam tgen kwart over vier weer terug in deurne om nog even jeugd te hebben gezien,en daarna was het dus anderhalf uur pauze.......
over slechte timing gesproken.
groetjes karin

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:47

Mac schreef:
IS BH Jac alweer 18?? Tjee! Wat een bikkel! Dat dier heeft al zoveel meegemaakt in zijn leven, en toch is hij er gewoon altijd geweest voor de wedstrijden. Echt een bikkel, en een kanjer OK dan! !


Ik had het even nagevraagd aan iemand die bij Braam werkt, maar Mr BH Jac is van 1993. Dus nog geen 18...

Maar evengoed een topproef gereden!!! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Boldly op 15-07-04 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:48

Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik enorm genoten van de wedstrijd in Deurne, met inderdaad een aantal kippenvel momenten.
Natuurlijk zijn er altijd punten voor verbetering, maar ik ben, als toeschouwer, zeer positief over dit evenement. Ook de accomodatie vond ik zeker niet tegenvallen.

Ik kon me over het algemeen zeer goed vinden in de overall scores van de runs die ik heb gezien.
Er zat inderdaad soms wat veel verschil tussen de waarderingen van de individuele jury's. Er waren meer combinaties in de open waar een dergelijk verschil in de punten zat, zelfs tot vijf en een halve punt! Dit is niets nieuws. Er zitten niet voor niets drie jury's langs de kant bij zo'n groot evenement. Als toeschouwer kan ik me daar niet zo erg aan storen, zolang de overall waardering en de plaatsingsvolgorde klopt. Voor de open ruiters is het al helemaal niets nieuws, het zijn pro's, weten maar al te goed dat het een jurysport betreft, maken dit bij veel wedstrijden mee. Het zou natuurlijk meer op een lijn horen te zijn, maar het identiek scoren door verschillende jurys lijkt me een utopie.

Eigenlijk was ik best aangenaam verrast door de jurering. De laatste tijd lijkt het bij sommige (NRHA) juryleden vooral te gaan om snelheid. Als er maar door de bak wordt gescheurd wordt het gewaardeerd lijkt het soms, ook slordige proeven, met kop omhoog, bek open. Een nettere proef met minder snelheid wordt soms lager gewaardeerd. Dat is niet zoals ik het graag zie, hoewel dat natuurlijk een kwestie is van persoonlijke smaak. Gelukkig was dat ditmaal niet het geval.

Gisela schreef:
Met betrekking tot de proeven van de nederlanders, prefereerde ik de proeven van Evelien en Angelique. Mijn persoonlijke mening is dat ik deze manier van reining rijden in een proef graag zie.

Helemaal mee eens!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:29

Tenfold schreef:
Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik enorm genoten van de wedstrijd in Deurne, met inderdaad een aantal kippenvel momenten.
Ik heb ook genoten behalve op de momenten dat ik kippe(n)vel kreeg


Eigenlijk was ik best aangenaam verrast door de jurering. De laatste tijd lijkt het bij sommige (NRHA) juryleden vooral te gaan om snelheid. Als er maar door de bak wordt gescheurd wordt het gewaardeerd lijkt het soms, ook slordige proeven, met kop omhoog, bek open. Een nettere proef met minder snelheid wordt soms lager gewaardeerd. Dat is niet zoals ik het graag zie, hoewel dat natuurlijk een kwestie is van persoonlijke smaak. Gelukkig was dat ditmaal niet het geval.
Ja de meeste paarden waren super gerelaxt (de ene wat meer dan de andere Cool )
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 15-07-04 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:05

Tja, kippe(n)vel kun je in positieve en negatieve zin hebben natuurlijk...

En dat relaxte: daar is al een ander topic over .... is een erg 'hot-topic'

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:11

Op de organisatie van de show viel weinig aan te merken. Ik heb alleen de vrijdag gezien, maar er werd de tijd genomen voor de prijsuitreiking, bleef qua tijd binnen de perken, en er was een middagpauze die ook aangehouden werd (i.p.v. die te schrappen om weer op schema te komen) Wat meer standjes/winkeltjes waren welkom geweest, en wat alternatieven voor de maaltijden die daar werden aangeboden ook...Lips are sealed

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:12

ik vond het echt heel gaaf. ik was er op zaterdag en het was helemaal geweldig dat raggie 8e en jimmy 1e werd.
HET IS STIL AAN DE OVERKANT hihi Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:24

Cassidy schreef:
Op de organisatie van de show viel weinig aan te merken. Ik heb alleen de vrijdag gezien, maar er werd de tijd genomen voor de prijsuitreiking, bleef qua tijd binnen de perken, en er was een middagpauze die ook aangehouden werd (i.p.v. die te schrappen om weer op schema te komen) Wat meer standjes/winkeltjes waren welkom geweest, en wat alternatieven voor de maaltijden die daar werden aangeboden ook...Lips are sealed

'Hebben jullie ook broodjes?' 'Ik zal het even navragen.... Nee, sorry mevrouw, die hebben we niet' 'Kan ik dan wel een broodje kroket krijgen ofzo, of hebben jullie helemaal niets met broodjes?' 'Ik vraag het nog even.... nee, we hebben helemaal geen broodjes, alles wat we aan maaltijden hebben, staat aan de zijkant mevrouw'
(oftewel: friet, frikadellen, hamburgers, kroketten en iets salade)
Lekker gezond, drie dagen lang Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:21

Gera, zo dachten er meer....en achteraf hoor ik ook dat Deurne nooit zoveel aan catering doet als er wedstrijden zijn.
Een weetje voor de volgende keer, ik neem iig broodjes mee. Haha!

Gabacho

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Brabant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:51

Ik kan het toch niet laten om even te reageren... Er is op voorhand door de organisatie getracht om een andere catering te laten komen, helaas werd dit niet toegestaan... De organisatie was ook niet helemaal 100% tevreden over deze catering, dus inderdaad: Laat dit een discussiepunt zijn bij de organisatie voor 2005!!

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:55

gera schreef:
'Hebben jullie ook broodjes?' 'Ik zal het even navragen.... Nee, sorry mevrouw, die hebben we niet' 'Kan ik dan wel een broodje kroket krijgen ofzo, of hebben jullie helemaal niets met broodjes?' 'Ik vraag het nog even.... nee, we hebben helemaal geen broodjes, alles wat we aan maaltijden hebben, staat aan de zijkant mevrouw'
(oftewel: friet, frikadellen, hamburgers, kroketten en iets salade)
Lekker gezond, drie dagen lang Scheve mond



Hadden wij dan echt de laatste sate met friet en salade of kip stroganoff met friet en salade ? Verward

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:58

Ik neem aan dat dat van jullie een avondmaaltijd was, ik vroeg het namelijk tussen de middag
Wat jij noemt heb ik niet gezien 's avonds, maar ik was steeds redelijk laat in de kantine. Ik wilde alleen benadrukken dat je in principe niets anders kon eten dan friet (past goed in mijn dieet ) Broodjes waren wenselijk geweest