Ik heb van western rijden nog geen kaas gegeten, maar vind western hoofdstellen zo mooi! nou wil ik gewoon mijn dubbelgebroken appelbit watertrens eraan hangen, maar zowel de sluitingen van het bakstuk als de teugels zijn dicht? Nu heb ik op de site waar ik het hoofdstel heb gekocht gevraagd hoe ik dit moet oplossen en zij zeggen door middel van een verbindingsriempje? Maar waar verkopen ze dit en kan je uberhaupt wel een normaal bit aan een westernhoofdstel doen of is er met een speciaal bit wel een oplossing voor dit probleem?
Een westernbit heeft ook gewoon ringen of oogjes waar je een hoofdstel aan moet hangen en de meeste hoofdstellen hebben die schroefjes dus inderdaad vreemd. Maar ik snapte je uitleg eerst ook niet, heb je het ter plekke in de winkel gevraagd of per mail? Denk dat de winkel het riempje voor aan je bit bedoelt wat je moet gebruiken als je geen neusriem meer gebruikt, om je bit niet door de mond te kunnen trekken?
Ja ik weet het niet, maar is het wel mogelijk om uberhaupt een normaal bit aan het hoofdstel te doen? Het kan natuurlijk wel, maar omdat de neusriem niet wordt gebruikt?
ja, onder je teugels, kijk eens naar foto's van westernhoofdstellen die op een paard zitten, dan zie je het vanzelf. Het soort bit maakt geen klap uit, als jouw paard met dit bit lekker loopt dan moet je dat vooral niet willen veranderen.
horses1990
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-11 22:29
En zijn die riempjes ook los te krijgen? Want ik heb een babyblauw en zwart dressuurhoofdstel maar om daar van dan een sperriem te halen ziet er niet uit op mijn licht bruine western hoofdstel...
Alvast bedankt voor jullie reacties en bedankt voor alle info tot nu toe