Daar lag ze dan geschept door een auto die afsloeg zonder richting aan te geven. Helm dwars door midden, scooter aan stukjes, armen kapot nagels tot de nagelriem gescheurd.
Voor het eerst had ik echt medelijden met mijn zusje
....we hebben natuurlijk veel ruzie maar nu stond erbij te huilen.De politie en de ambulance waren er al bij toen wij aankwamen, moeders is met de auto achter de ambulance aan gereden en ik mocht mee met mijn zusje. Aangekomen in het ziekenhuis werden de schaafwonden behandeld en verbonden.( wat is het druk op de 1e hulp zeg ).
Vervolgens zijn er verschillende onderzoeken gedaan, er werd om de 10 min gekeken naar de bloeddruk en de hartslag. Na het aansluiten van het infuus op naar de echo en de rontgenfoto's. Alleen moeders mocht mee naar binnen en ik moest in de wachtkamer wachten...toen de echo gemaakt was zag ik het aan mijn moeder dat het niet goed was....
Nu de foto's nog en dan was het klaar....gelukkig was daar niks op te zien.
Na het bespreken met de chirurg wordt ze aangesloten op de hartbewaking en overgebracht van de 1e hulp naar de intencive care.
Daar ligt ze dan met een GESCHEURDE MILT
.......dat allemaal omdat die vent zo nodig haar moest inhalen om nog ff snel rechtaf te kunnen slaan.Ze heeft natuurlijk erg veel pijn en is tot het besluit gekomen om de volgende keer maar weer gewoon van het paard af te vallen..... eigenlijk vind ze het nog het ergste dat ze niet mee kan rijden met de western movement in eersel en andere westrijden die de komende tijd zijn.. want voorlopig ligt ze nog 12 maanden thuis.
Nu zullen jullie wel denken dit is geen onderwerp voor de western rubriek...maar het is er een uit de zelfde kring...de western sport
Vriendelijke groeten
Tanja ( zus van Ciska )
...grrrrrr echt niet leuk