Sinds juli 2009 ben ik mijn merrie uit het oog verloren (zie: [OV] [PG] Dramatopic, wie denkt mee? Lieve Prisca) en zo ben ik in contact gekomen met een bokker die me meer heeft kunnen vertellen over haar (enige) veulen. De kans is groot dat mijn pony is overleden en daarom zou ik graag haar veulen opsporen.
Ze heeft in ongeveer 1996 een merrieveulen gekregen van de Paint hengst Red Pebbles.
Waarschijnlijk geboren op manege Faras of Silver Ranch (naamsverandering). De (oude) instructeur van bokker Malkesta heeft het veulen gekend en heeft nog lesgegeven met die merrie.
Die mensen woonden in de buurt van Gieterveen (Noord-Drenthe). Ik heb toevallig familie wonen in Gieterveen, maar bij ieder huis aanbellen lijkt me niet echt wat en ik heb ook geen idee hoe de merrie eruit ziet.
Ongeveer twee jaar geleden was ik ook al een beetje op zoek naar het veulen, toen heb ik NRPS gemaild (stamboek van mijn merrie) en die heeft geen nakomeling geregistreerd van mijn pony. Het veulen is dus geregistreerd bij een ander stamboek (waar kan een Paint x NRPS (met 87,5% Arabisch bloed) terecht?
) of niet geregistreerd.Wie o wie weet iets?
Misschien kan zij een en ander achterhalen voor je!
Ik stuur Sylva nu even een mailtje via haar site.