[WN] allergisch voor beschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stuiter

allergisch voor beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 10:06

Ik zet dit topic bij western omdat het om een set beschermers gaat die veel westernruiters gebruiken.

Ik heb een aantal verschillende setjes van professionals choice elite, allemaal maat m, het enige verschil is de kleur.
Kan een paard na 1,5 dag een allergische reactie krijgen op een van die beschermers, terwijl hij dat bij de andere setjes niet krijgt?

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:55

Lijkt me van niet.
Ik gebruik al 14+ jaar PC beschermers, op meerdere paarden per dag, en heb nog nooit last gehad.
Weet je heel zeker dat er niet per ongeluk vliegenspray/ manenspray ofzo op is gekomen?
Ik zou ze even uitwassen, en over een tijdje nog eens proberen.
Ik vind 1,5 dag ook een lange tijd voor een reactie, je zou het direct of binnen enkele uren moeten zien.

hobbelheks

Re: allergisch voor beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:05

is er geen zand in de beschermer gekomen wat is gaan schuren?
mijn paard heeft dat ook al eens gehad, gebruik nu alleen nog van die engelse peesbeschermers en nooit were gehad (rijd geen reining he)

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 14:33

Er zat geen zand in de beschermers voorzover ik kon zien en ze zijn nog nagenoeg nieuw, nog maar een paar keer gebruikt. Elke keer als ik dit setje gebruik krijgt hij na ongeveer 1-2 dagen zo'n rare reactie ( misschien is het toeval?) Hij heeft eigelijk verder nooit iets met z'n benen. Misschien wel een goed idee om ze even te wassen. Ik denk dat ik dat iig even ga doen!
Nu was het op 1 voorbeen, en de andere ook een klein beetje. Vorige keer een achterbeen en de andere 3 een klein beetje
Ik heb de winkel ook even gebeld of er misschien iets was veranderd qua dingen die ze gebruiken voor de beschermers, was ook niet zo.
Kan het ook komen doordat ze iets te strak hebben gezeten ofzo omdat ze nog nieuwer zijn?
Zijn onderbeen wordt dan een beetje opgezeten warm en hij krijgt een beetje korstjes zoals bij mok (wel iets anders)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:08

Ik ben bij een artikel van PC een keer een waarschuwing tegengekomen in de gebruiksaanwijzing. Allergische reactie op het neopreen is mogelijk.

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 15:12

ja, dat weet ik maar ik vind het dus zo raar dat het pas zoveel later komt en dat ik meerdere beschermers heb waar hij dat niet van krijgt

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:31

Een topic op medisch gaat net over een paard die per ongeluk 24 peesbeschermers om heeft gehad en pas later gezwollen benen en wonden kreeg, schijnbaar kan dat? Als ik zo lees daar komt het vaker voor als de beschermers strak gezeten hebben. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar lees dat topic maar even misschien heb je er iets aan: [MD] Wonden onstaan vanuit zichzelf? Iemand tips? (met foto's)

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 16:40

Bedankt voor de tip, gelukkig lijkt het daar helemaal niet op!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:45

MissPK schreef:
Een topic op medisch gaat net over een paard die per ongeluk 24 peesbeschermers om heeft gehad

:= 24 uur bedoelde ik natuurlijk!

En gelukkig Stuiter dat het daar niet op lijkt! In dat topic staat ook beschreven dat er meer ervaringen zijn met paarden die een late reactie op te strakke beenbescherming hebben gehad, daar doelde ik meer op dat dat dus blijkbaar kan omdat je zoiets vroeg.

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 08:51

Jaa, dank je wel hoor! Ik zal ze volgende keer ietsje losser doen, misschien gaan ze makkelijk te strak doordat ze nog nieuw zijn

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 15:14

Ik heb de beschermers een tijd niet omgedaan. Ik heb ze gewassen zodat eventuele stofjes oid er uit zijn.
Alleen nu snap ik d'r niks meer van...... ik heb ze nu 2 keer gebruikt , ze wat losser om gedaan, en hij had nergens last van.
Nu gebruik is ze vandaag voor een derde keer, op de zelfde manier om gedaan, en nu heeft hij weer ( deze keer alleen op z'n achterbenen) iritatieplekken.
Deze keer zag ik het direct nadat ik de beschermers afdeed. Ik heb de beschermers niet vaak achter elkaar gebruikt, het kan dus niet zo zijn dat er al een kleine irritaie was.
Ik zit er aan te denken om ze te verkopen, wat ik heel erg jammer vind want ze zijn nog zo goed als nieuw. En van mijn vorige setje (die alleen voor de voorbenen was) heb ik veel plezier gehad.
Heeft iemand nog een tip, wat ik nog kan proberen of wat ik anders kan doen?
Of heeft iemand een advies voor welke beschermers er anders geschikt zouden kunnen zijn?
Alvast bedankt!!

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:57

Zitten er ook geen randjes dubbel of gedeeltes van de bevestigingen welke op de benen komen ?
Mijn paardje kan bijvoorbeeld niet tegen gebobbelt neopreen maar tegen gladde wel ook zoiets geks,vind het wel vreemd..

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 10:07

Er zitten iig geen randjes dubbel, hij krijgt het namelijk niet op de plek van de randjes. Er zitten wel luchtgaatjes in en dat had mijn andere setje, nu je het zegt, volgens mij niet. Ik ga vamiddag even kijken. Van een ander merk heb ik een paar beschermers gehad met luchtgaatjes en daarbij kreeg hij geen last... byzonder... :P

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:15

Ja soms kan het van de gekste dingen zijn! mischien dat in de luchtgaatjes haren blijven steken en dat irritatie veroorzaakt ?