[WN] Welk boek over westernrijden..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vas

Welk boek over westernrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 09:51

Goejemorgen allemaal..!

Ik zou graag van jullie willen weten wat een leerzaam boek is over westernrijden..? Vanaf de basis..
Ik ben al een tijdje op zoek naar Go West van Antje Holtappel maar helaas na grondig speurwerk nog steeds niet in het Nederlands kunnen krijgen.
Wie kan mij een een goed alternatief aanraden..?

Alvast bedankt..!

(ik hou me ook aanbevolen als iemand van zijn Go West af wilt) :-)

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:26

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 14:46

Volgens mij is dat de duitse versie.. ze wijzen naar mediaboek.nl en daar is geen nederlandse versie te krijgen..

Ik zal ze een mailtje sturen..!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:37

als je op de site op de afbeelding klikt, krijg je meer info over het boek, en daar staat bij dat het de nederlandse versie is. er staat wel bij dat de originele versie "Antje Holtappel Westernreiten" is. maar idd, mailen kan ook, dan weet je het zeker! :)

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 16:04

Ik heb voor de zekerheid gemaild naar de site..! Over Go West heb ik een pbtje gekregen dus misschien dat ik die al van iemand kan overnemen..! *\o/*

Verder niemand met suggesties..?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:16

'Basisboek Westernriding' van Rieky Young of 'Beter western rijden' George Maschalani & Kerstin Diaconi. Zijn allebei wel boeken van rond 1997, ik geloof niet dat er recent nog Nederlandse boeken zijn uit gegeven helaas.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 20:12

Zijn dat boeken die goed zijn voor beginners in het westerngebeuren of moet je er dan echt al wat vanaf weten..?

Tot nu toe ben ik alleen gecharmeerd van het paard namelijk :)
Het westernrijden waar ik tot nu toe persoonlijk mee in aanraking ben gekomen vind ik helemaal niets.. Ik lees veel stilletjes mee hier op het westerngedeelte dus ik ben ervan overtuigd dat het ook anders kan.

Waar zouden jullie me aanraden eens te gaan kijken naar bijvoorbeeld trainingen..? of voor tips en trucs rondom het western..?
(buiten het lezen om dan :D)

paulawestern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:12

Hoi!
Ik zou dat boek niet bestellen via hipponet als ik jou was. Heb ik ook gedaan en na 6 weken kreeg ik pas mijn geld terug omdat ze het boek toch niet hadden. :)
Ik vind dit ook nog wel een leuk boek, maar het is niet met uitleg van oefeningen o.i.d. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html
Groetjes!

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 20:48

Ik denk ook niet dat ze het hebben liggen. Ik heb volgens mij een paar maanden geleden wel eens een mailtje gestuurd maar heb daar nooit geen reactie op gekregen. Ik wacht het gewoon eventjes af :)

Die andere boeken zal ik ook eens gaan bekijken :)

Bedankt voor je link, die schrijf ik ook even op..!

TE5

Re: Welk boek over westernrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:50

Ik heb 'Go West' ooit eens bij de Divoza gekocht, geloof ik.. Wel een tijdje terug, maar ze zullen 'm vast nog wel hebben :)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:57

Het boek van Rieky is echt een boek voor de beginner waarin de verschillende oefeningen, problemen en oplossingen omschreven worden vanaf de basis ondersteund door foto's.
Een link waar ze het boek verkopen:
http://www.westernshowtack.nl/epages/61 ... cts/boek17

Het boek van Maschalani is opgebouwd uit vraag en antwoord met vragen als: Hoe richt ik mijn paard recht, Hoe verzamel ik mijn paard, Hoe moet een gewichtshulp eruit zien, Wat houdt schoudercontrole in, Hoe bereik ik meer beencontrole en daardoor meer achterhandcontrole, Hoe zit de ruiter op de cirkel opdat hij het paard optimaal kan controleren enz. Dit soort vragen en dan uitgewerkt in de verschillende disciplines Trail, Pleasure, Reining en Westenrriding en vervolgens nog uitleg hoe het op een wedstrijd in zijn werk gaat.
Dit boek oa is te koop bij bol.com:
http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresu ... index.html

Beide boeken zijn geschikt voor de beginnende western ruiter. Alhoewel bol.com beweert dat het boek van Maschalani voor de gevorderde western ruiter is maar daar ben ik het niet mee eens.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:58

Go West is een hele leuke inleiding IMO :))

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:59

Ik vind overigens het beeld op de voorpagina van het boek van Maschalani nogal verkeerd gekozen, alsof western rijden rodeo inhoud :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:00

astridklomp schreef:
Ik vind overigens het beeld op de voorpagina van het boek van Maschalani nogal verkeerd gekozen, alsof western rijden rodeo inhoud :+

misschien is het een erg mislukte rollback, en staat de oplossing in het boek :+

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 22:10

Bedankt voor de uitleg, daar kan ik wat mee..!

Naar Go West gaat mijn voorkeur ook uit maar ja, die moet ik dan maar eerst eens zien te bemachtigen :D

Die van Rieky Young ga ik ook maar eens opzoeken, ben benieuwd..

Ook nog tips waar ik eens zou moeten gaan kijken bij trainers of stallen..?
Laatst bijgewerkt door Vas op 13-08-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:17

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:39

MLoeser schreef:
astridklomp schreef:

misschien is het een erg mislukte rollback, en staat de oplossing in het boek :+

Ik denk eerder een mislukte stop, een stop op de voorhand waardoor de achterhand de lucht in vliegt :D
Oplossing staat op pagina 51: Wat te doen als mijn paard op de voorhand stopt :):) 8-)

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 22:42

hahaha :D

Duits is niet mn beste taal dus ik waag me er niet aan :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:34

Go West weet je dus al. Maar er zijn ook dvd's/ Niet Nederlands, maar als je engels een beetje goed is en je het beeld erbij ziet lukt het vaak wel.

Maar je bent geinteresseerd in de paarden en niet zozeer in zelf western rijden? rassen beschrijving, waar de western vandaan komt etc is weer anders dan de basis oefeningen en verder.........

Waar kom je vandaan? Is handiger om een tip te geven ergens te gaan kijken. En wat heb je gezien? In welk opzicht was dit negatief? ( kan een beginnende ruiter zijn die nog niet iets kan laten zien, maar ook ene ruiter die het anders aanpakt dan jij zou willen )

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 00:17

Engels zal wel lukken denk ik zo, welke dvd's raad je me aan..?

Ik ben vooral geintresseerd in de paarden maar het westernrijden blijft me trekken. Het paard heb ik inmiddels al en nu moet ik me dus gaan afvragen wat ik ermee wil doen, vandaar mn boekentip..! :) beetje verkeerde volgorde wellicht maar ze is toch wel mn droompaard die ik echt niet kon laten staan...

Het gaat me vooral om de reining, daar ben ik al een aantal jaartjes bekend van stal, en eerlijk gezegd heeft me dit altijd tegengehouden om western te gaan rijden. Ik vind het er vaak erg paard onvriendelijk aan toe gaan, zo erg dat ik ze er wel af zou willen trekken.. Ik weet zeker dat dit geen normale manier van omgaan met paarden is. Spinnen tot ze niet meer weten waar hun hoofd en waar hun staart zit. Stoppen tegen een muur.. Hoogstwaarschijnlijk de slechtste kant van de westernsport dus vandaar ik ook graag bij goede trainers zou willen kijken.. Het maakt niet uit waar eigenlijk, ik rij er graag een stukje voor om ;)

Als het goed is gaan we aankomend weekend bij een wedstrijd kijken dus hopelijk steek ik daar wat van op :)
Of ben ik gelijk helemaal genezen :(

Ik heb mn paard gekocht voor het paard, omdat ik al jaren een quarter wil, niet perse omdat ik western of reining met haar wil rijden. Als het me niet bevalt krijgt ze gewoon een mooie outfit, krijgt ze de basis en gaan we lekker rijden.. (maaaar ik wil toch wat goede trainers voor de reining bekijken ;) Me erin verdiepen kan geen kwaad voor als ik wel serieus ga worden ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:52

Go West heb ik nog wel liggen. Ga even voor je op zoek of ik het boek ergens vinden kan en hoe het eruit ziet ;)

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 09:13

Go West zou top zijn..!

Met andere tips om me te orrienteren ben ik ook erg blij dus brand maar los met ideetjes..!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:14

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 09:42

ga ik ook eventjes opschrijven..!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:22

Heb je pb gestuurd :j