Het is me opgevallen dat Bandito een beetje is afgevallen de afgelopen tijd. Dit weekend is dat ook bevestigd door een zadelpasser; we konden heel mooi de omtrek van de pasvorm vergelijken t.o.v. 6 maanden terug en hij is inderdaad wat slanker geworden. Hij is absoluut nog niet mager en ziet er verder prima uit, maar dunner hoeft zeg maar niet.
Het is denk ik niet zo gek, omdat de vorige 'meting' in de winter was, plus dat hij nu wel echt in training is (en toen niet).
Maar nu vraag ik me af of het niet verstandig is om hem toch iets bij te voeren, met name omdat z'n lijf zo in ontwikkeling is.
Maar zo ja; wat dan bijvoeren? ik heb al iets gelezen over mais en endurance voeding, maar ik zit natuurlijk met die enge suikers en eitwitten in mijn hoofd....
Wat achtergrond info is denk ik handig:
- JustaSweetBandito is in juni vier geworden
- Bandito wordt vier keer per week gereden: 1x priveles (30 min), 1x groepsles (60 min) en dan 2x rijden (trainen of een buitenritje, ongeveer een uurtje). Ik heb het idee dat hij dit prima aankan, hij is ook altijd lief en enthousiast.
- Bandito krijgt per dag 2x 1 a 1,5 kg basisbrok en 2x kuil (al heel lang, dus hier zijn geen gekke wijzigingen geweest oid)
- Bandito staat met andere paarden dag en nacht in de paddock (tenzij errug slecht weer)
- Zijn zadel is professioneel aangemeten door een western-zadelpasser, ik denk dus niet dat het afvallen te maken heeft met spieren rondom z'n schoft ofzo.
Heeft iemand advies voor deze leuke Quarter ruin?
@ Mod: wil je dit topic alsjeblieft op WN laten staan, omdat dit specifiek een Quarter Horse betreft? En dan zitten hier denk ik de meeste (ervarings)deskundigen