Ik heb besloten dat ik met mijn verzorgpaardje wat beter wil worden in het western rijden. Even een korte inleiding, ik verzorg Cody nu iets langer dan een jaar en zij is een lekkere eigenwijze merrie die alleen maar luistert als ik zelfverzekerd de goede hulpen geef. Zelfverzekerd is geen probleem want ik ken haar inmiddels goed genoeg om me prima op mn gemak te voelen, maar de juiste hulpen is nog wel eens een probleem. Ik hobbel grotendeels met haar buiten langs de weg. Dit gaat op zich best goed hoor, maar we rijden 3 gangen; stap, draf en galop.. en op dit moment is het Cody die het tempo binnen de gangen bepaald en niet ik.
Zoals jullie waarschijnlijk wel zullen begrijpen is dit niet heel handig, vooral ook omdat we nog wel eens op het strand rijden en ik Cody dan bijvoorbeeld echt NIET in een handgalopje krijg (hard is leuker denkt Cody dan). Het leuke aan dit verhaal is dat ik er 100% van overtuigd ben dat dit met mij te maken heeft en niet met Cody want als haar baasje op haar zit luistert ze (bijna) altijd. Cody heeft een prachtig westernzadel en verschillende hoofdstellen. Ik rijd ook heel vaak bitloos met haar (met dit *klik* halster) en persoonlijk vind ik bitloos rijden fijner. Aan de optoming zal het dus ook echt niet liggen.
Nu is het zo dat Cody momenteel een blessure heeft (gehad) en nu weer rustig aan het opbouwen is. We mogen inmiddels 20 minuten stappen dus ik gok dat we binnenkort weer iets meer mogen. Daarom denk ik dat dit wel een juist moment is om het góed te gaan doen en dus somehow ergens lessen te gaan rijden. Maar wat zouden jullie me aanraden? Op zich wil ik graag de algemene 'westernregels' leren, zodat ik ook met andere paarden overweg kan (Cody is soms eigenwijs genoeg om mijn lichte zithulpen te negeren
) Dus in dat opzicht zou het misschien goed zijn om op een manege(paard) een paar lessen te volgen. Aan de andere kant is Cody mijn verzorgpaardje en ik doe het ook een beetje voor haar, dus dan zou het misschien beter zijn om met haar te gaan oefenen. Ik heb geen trailer en ik wil niet dat iemand mij elke week met Cody heen en weer moet rijden ofzo, dus dan zou het priveles aan huis worden (tenzij iemand een manege weet in de omgeving katwijk die te paard te doen is). Priveles is over het algemeen erg prijzig dus dan moet ik wel gaan kijken hoeveel geld ik beschikbaar heb en zal het misschien niet elke week kunnen. Daarbij is Cody er nu nog niet aan toe om een flinke training te lopen ivm haar blessure. Andere optie is nog dat ik heus wel wat tips kan krijgen van haar baasje, die kent Cody door en door. Maar ik weet ook dat Cody als haar baasje erbij is heel braaf is en ik dan de 'normale' problemen niet tegenkom
(scheinheil hahaha) dus dan blijft het nog steeds lastig om die problemen direct aan te pakken.Als iemand dus een goed idee heeft is dat van harte welkom, ik ben gewoon een beetje aan het brainstormen over wat te doen, het is niet zo dat we supergevaarlijk zijn onderweg hoor
we rijden al een jaar op deze manier en het is verder altijd goed gegaan, ik zou gewoon graag wat bijleren 
Alvast bedankt!
. Ik snap dat dat een moeilijk doel is hoor, maar proberen kan altijd!
(sorry dat ik het zeggen moet) één van de slechtste zo niet de slechtste manier van "een hoofd naar beneden doen".