tips gevraagd!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
custom
Berichten: 74
Geregistreerd: 05-06-08

tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 12:52

hallo,

wie kan me helpen?

ik heb mijn 6 jarige quarter al een jaar te koop staan,heb m op marktplaats,belgische marktplaats,allerlei sites ompaarden te verkopenstaan.krijgmgewoonnietverkocht!!!kweet
fotos vernieuwen en filmpjes kunnen helpen,zelfs dat hebik gedaan.de vraagprijs is nou ook niet de hoofdprijs voor zo'n goed sportpaard dus ja.
en dan heb je kijkers,die komen dan gewoonniet opdagen.

dus tips??graaagggg

Anoniem

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:54

Zet de advertentie hier eens neer dan kunnen we oordelen wat goed is en wat niet

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:01

Ik heb je advertentie een paar keer zien langskomen (ben niet op zoek hoor naar een nieuw paard maar houd eea graag in de gaten, hier linkje trouwens [EA-TK-PP] TK quarter ruin v custom wrangler) en denk dat je advertentie op zich prima is (wellicht een paar mooie foto's erbij en een filmpje om mensen over de streep te trekken en contact met je te laten opnemen) maar de markt gewoon k*t. Vraagprijs laten zakken is gok ik bijna de enige optie maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet wilt..

custom
Berichten: 74
Geregistreerd: 05-06-08

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 13:07

weet je wat het is,ben al 4000 euro gezakt.want ik heb er zelf geen tijd meer voor ivm komst kleine,en ja betaal ook nog maandelijks voor hem dus das ook balen.zelfs te leasen aangeboden maar zelfs dat lukt niet.moedeloos word je ervan.

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:10

Jeetje, dat is echt balen ja! Wellicht dat er een goede ruiter met wedstrijdambitie maar wat minder geld dit leest en geïnteresseerd is in een lease constructie. Tenminste ik begrijp uit je advertentie dat dit een goed wedstrijd paard zou kunnen zijn (of is).

Ik duim voor je!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:14

Misschien vraag je nog steeds teveel, de vraagprijs staat er namelijk niet bij ;)

danique00
Berichten: 147
Geregistreerd: 25-03-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:03

Ik zou zeggen toch de vraagprijs erbij zetten en foto's/filmpje onder zadel. Ik ben zelf ook op zoek geweest naar een leuk paard en ben jou advertentie ook tegen gekomen maar omdat de vraagprijs er niet bij staat denk ik al snel die zal wel veeeeelste duur zijn :D Het is fijn om als (mogelijke)koper een duidelijk beeld te krijgen en niet onnodig allerlei energie te hoeven steken in het inwinnen van extra informatie. succes met de verkoop!

jmd
Berichten: 184
Geregistreerd: 22-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:24

Inderdaad de vraagprijs erbij vermelden. Onze quarter was binnen 2 weken (na meer dan 2000x bekeken te zijn en in de 1e week 90 reacties) verkocht. We hadden ook link naar youtube en verschillende foto's geplaats die lieten zien hoe braaf, veelzijdig en makkelijk ze was.
Succes ermee!

SusanW
Berichten: 1911
Geregistreerd: 17-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:30

Sowieso foto's in je advertentie zetten en niet pas via mail geven (zoals in de advertentie op bokt). Dat zou voor mij de eerste afknapper zijn. Je wilt eerst een indruk, daarna verdere info.
Inderdaad ook de vraagprijs erbij, zo filter je het publiek al wat hem in elk geval niet kan of wil betalen.

En als hij je echt hoog zit, zou ik een handelaar inschakelen. Zij hebben toch een bredere klantenkring en betere afzet en hebben misschien precies de klant voor jouw paard, waar jij al zo lang op wacht. Er zit dan wel wat geld tussen voor de handelaar, maar dan ben je wel klaar en heb je geen kosten meer voor stalling e.d.

JohnnyReiner
Berichten: 397
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:08

Heb een paar maanden geleden nog een paard verkocht, maar dat was lagere prijsklasse en wellicht een toevalstreffer, ik heb nu nog een reiningquarter van 5 jaar te koop staan, maar wel een paar reacties op gehad maar nog niets concreets. Ook heb ik nog een trailer te koop, maar dat schiet ook niet echt op. Ik heb alles op zo een 6 advertentie sites staan, en het paard ook op speciale sites voor westernpaarden.

Zelf vermeld ik altijd (vraag) prijzen en zet idd overal foto's bij en de regio waar ik ongeveer woon.
Ook blijf ik zakelijk in de advertentie, advertentieteksten als "met pijn in mijn hart etc...." plaats ik zelf niet en reageer ik ook niet op als ik zelf wat zoek.
( op een of andere manier denk ik altijd dat daar later weer gezeur van komt, maar dat is mijn persoonlijke mening/ervaring maar )
Een goed video filmpje, dat is echt een aanrader, zegt nog meer als foto's.

Als ik een advertentie zie van wat dan ook zonder prijs, reageer ik nooit. Mijn ervaring is dat er dan meestal 9 van de 10 keer veel te veel wordt gevraagd, want wat is er op tegen om de (vraag)prijs te vermelden ?
Ik denk toch dat het allemaal niet meer zo makkelijk gaat. Ik zie ook steeds weer dezelfde auto's, boten etc staan op MP en dergelijke.
Een aantal jaren geleden ging het verkopen van wat duurdere zaken, bij mij dan, veel makkelijker.

Maar je weet het nooit, je hebt nl maar 1 iemand nodig die er wat in ziet :)

DubbelFun

Berichten: 89001
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:27


JohnnyReiner
Berichten: 397
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:37


MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:25

Ik zou wel genegen zijn om te vertellen waar om IK niet op dit paard zou reageren, maar Ik zit er niet op te wachten om weer van een MOD op m'n noten te krijgen.

Anoniem

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:33

Ik denk dat je je advertentie moet gaan aanpassen, er staan erg veel zinsopbouw fouten in en het is erg kinderlijk geschreven. Ik denk dat je advertentie niet serieus genomen word hierom. Kijk er nog eens naar en pas de tekst aan.

custom
Berichten: 74
Geregistreerd: 05-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:40

Doe maar een slotje!!!!

mandy358

Berichten: 1544
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:53

Balen dat je je paard niet verkocht krijgt!
ik snap dat je de vp niet naar beneden wilt doen
maar als je het anders bekijkt: de maanden dat hij
eerder verkocht kan zijn met een lagere vp
hoef je geen stallingskosten te betalen

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:57

Is hij verkocht dan? dat er een slotje op mag?

custom
Berichten: 74
Geregistreerd: 05-06-08

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 20:25

@midnightpsan ga ergens anders lopen zieken!

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:34

IK denk dat ik nu weet waarom dat paard niet verkocht is, je wil helemaal niet weten (buiten dat de markt slecht is) waar om.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:42

heel eerlijk?

je VP is behoorlijk wat. voor dat geld verwacht men een klaar paard, zeker als ze al 6 zijn. maar dat is niet te zien aan je fotos. dit zijn geen verkoopfoto's voor zo'n prijsklasse.
dan wil je fotos onder het zadel, het liefst van manouvres (stop, spin) aangezien het een reiningpaard is. of nog beter: een filmpje.
daarbij stel ik me de vraag bij een paard van die leeftijd en prijs af waarom het niet geshowt is als het showklaar is. misschien kun je hem eens laten showen zodat hij meer 'in the picture' komt.
men wil geen 10K uitgeven voor een showpaard waarvan vervolgens blijkt dat hij op show niet goed loopt... dan wil je een stukje 'bewijs'.
een andere trainer kan ook helpen.

is het paard niet showklaar en dat de reden waarom nog niet geshowt is, sorry, maar dan is je prijs echt te hoog. dan moet je rond de 6/7 gaan zitten.

ik heb mijn paard (met minder papier) binnen 2 weken voor 6,5 verkocht. dat kwam door een scherpe prijs plus filmpjes van al zijn manouvres ed.

succes!

cowboyberend

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:45

ik ben het in dit geval wel met quarterh eens . als ik zo de advertentie's lees , moet bij de ene kijken voor de vraagprijs , bij de andere voor foto's
ik ben potentiële klant ,ik zoek op den duur een quarter . maar als ik jou advertenties lees dan schrik ik eerst al van de prijs , staat niks bij de advertenties over prestatie's enz. als ik jou paard zou kopen voor 9500 euro en dan een zadel er bij dan kom je wel op 11.000 euro . mensen hebben momenteel niet 11.000 euro liggen en als je dan de foto's ziet zie ik een iel paard want de foto's spreken niet aan. er staat in mijn ogen een 3 jarige . misschien spreken foto's met zadel meer aan en krijgt het paard een stoerdere blik. dan staan er wel leukere aansprekenderder paarden voor wel een normale prijs die showklaar zijn .
ik vind het niet vreemd dat hij zo lang te koop staat . ik kan voor mijn haflinger ook wel 9000 euro vragen maar krijg het er niet voor...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:49

Euh... ze is gezakt met 4000 zegt ze toch....

ff lezen luitjes ;)

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:52

volgens mij was dat voor de 9500, temisnte zo las ik het (dat het dus eerst 13,500 was)

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:01

Nee, ik heb haar ad ook met 6500 gezien.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:37

oh ok. dan is de prijs al beter. maar dan nog zeg ik: filmpjes!