[WN] Vraagje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

belletjhee

Vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 16:44

Hoi,

Zelf ben ik een amateur ruiter bij de paints.. Met een combinatie van mij en mijn 7 jarige ruin. Nou heb ik ook nog een jonge merrie van 3 die ik wil gaan starten.. Maar t liefst eerst een wat lager niveau. Weet iemand misschien of ik met deze totaal nieuwe combinatie bij de beginners mag starten? Of moet ik omdat ik dus amateurklasses rij, dat ook gaan doen met mijn 3 jarige??

Help! _/-\o_

lindavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:12

Hee ik kijk even mee, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Helemaal omdat ik een SPB heb, dan is beginners in ieder geval een beetje vol :o

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:32

Ja helaas, je zult gewoon amateur moeten starten met je jonge paard.
amateur is amateur, je mag dan geen beginners meer starten. :(:)

DubbelFun

Re: Vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:16

@belletjhee : heb je een Amateur kaart of eentje met de aanduiding N (van Novice) erbij??
Hoeveel punten heb je al als amateur??
Novice/Beginners wordt in NL niet door de APHA uitgeschreven, maar door de DPHA. Het is dan dus geen officieel onderdeel waarvan de punten ook niet erkend worden door de APHA.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 08:53

Ik heb nog geen idee hoeveel punten ik heb, maar ik heb geloof ik een gewone amateur kaart.. Ik zie geen grote N, alleen op de achterkant staan novice amateur onderdelen??? En ik weet idd dat je bij de beginners geen officiele punten behaald.. En m'n eigen punten zou ik nog even moeten kijken.. Zou niet veel zijn denk ik.. rij sinds dit jaar pas amateur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:58

Dan kun je nl je Ama-kaart laten omzetten naar een Novice-kaart en gewoon Novice starten als dat uitgeschreven wordt, wordt het niet uitgeschreven dan kun je altijd Ama starten.
Boven een bepaald aantal punten (ik meen 40, maar kan ook 25 zijn :D ) mag je geen Novice meer starten. En dan bedoel ik natuurlijk APHA Novice.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 09:01

Oh oke! Nou iniedergeval bedankt voor de info... ik heb gewoon besloten om t toch bij de amateur te houden, het gaat erom dat we t leuk moeten vinden om te doen en die prijzen komen later wel! :D

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:53

Ik heb net een email van de dphc gekregen, waarin staat dat ik gewoon bij de beginners mag starten. Maar niet langer dan noodzakelijk..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:59

lijkt me voor het jonge paard wel fijner, bij de beginners te starten.