[WN] Ft Worth Stockyards

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Ft Worth Stockyards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 19:31

Deze zomer ga ik een paar dagen naar de Ft Worth Stockyards, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe het daar is. Hoe groot is het bijvoorbeeld? Wat moet je echt gedaan/gezien hebben? Hoe heet is het daar in augustus? Is er ook nog wat te zien qua paarden, behalve de rodeo's? Wat is leuk voor de zaterdagavond?

Ik ga in ieder geval in de Tattoo-shop eindelijk gaatjes laten schieten. (Gewoon in mijn oren hoor... }:0 )

sonita

Re: Ft Worth Stockyards

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:31

Een paar dagen op de stockyard is wel erg lang hoor, het is in old touwn, je kan er wel naar Billy Bob's dat is een bar/indoor bull riding/country podium van een hectare groot, in de omringende straten zijn wel restaurants en shops o.a. M.L. Leddys en Luskey'S/Ryon's Western Store , billybobstexas.com en ook een museum, als je een uur noord van ft.worth gaat kom je bij bijna alle goede cutting en reining stallen veel rond gainsville tx. en marietta ok.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 20:44

Oke dankje, zo groot is het dus niet.

Ik ga daar naartoe met vrienden uit de VS, en het gaat meer om het samenzijn dan om wat daar te doen is, maar als ik er dan toch ben zou ik het zonde vinden om de must-sees te missen. We hebben afgesproken voor een weekend, maar ik ben er wat langer omdat ik van ver kom.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:41

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 22:01

Leuk! Bedankt voor de tips!

(En je broek gaat natuurlijk mee ;))

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:22

Up date als je terug bent? have fun.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:48

het is aan absolute aanrader om een kijkje te nemen.

in augustus is het wel super warm daar, maar gelukkig genoeg kroegen om effe wat verfrissing te zoeken.

de rodeo is echt super gaaf daar, en als je van country houd ben je daar zeker aan het goede adres in die honky tonks!

veel plezier!
ben stiekem erg jaloers op je! :o :o

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:47

Leuk om te zien maar een paar dagen is inderdaad erg lang.
De cattledrive is wel grappig maar het heeft allemaal een hoog " pretpark-gehalte", niks mis mee maar dan weet je dat :D
D'r is een oude shack waar opkomende (of nooit wat wordende) country artiesten optreden, dat is wel leuk om te zien!
Veel plezier!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:48

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 00:55

Wanneer ga je Toekie?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:10

Volgende week vertrek ik naar Florida en 'pas' van 6 tot en met 27 sept ben ik in Texas. En jij? Als we tegelijk zijn doen we een borrel. :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 21:39

Ik ben er van 10 tot 15 augustus. -O-

Dan maar hier een borrel: :9k <<<<<<<< met amaretto erin :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:50

Proost! :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 10:38

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:31

Zo, ik ben er en ik heb voor de Texanen wat Hollandse regen meegebracht. Ze waren er erg blij mee.:D

Maar nou hoorde ik in het vliegtuig dat als je wilt gaan tackshoppen, je dat beter niet in de Stockyards kunt doen, waar daar betaal je toeristenprijzen. Ik ben alleen zo stom geweest om te vergeten te vragen waar ik dan wel moest zijn. Hebben jullie misschien tips?

Van Google word ik niet veel wijzer...

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:13

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:23

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:26

Je bedoelt Smith Brothers? Afslag Ganzer Road moet je dan nemen vanaf de I35 richting Gainesville. Het is zo'n kwartiertje van de Stockyards. De tack bij Luskey's Ryon's is op zich wel normaal geprijsd overigens, die zit vlakbij de ingang van Billy Bob's, aan de andere kant van de weg bij de cattle drive statue. Heb er enkele weken geleden nog wat gekocht en het viel absoluut mee :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:08

gera schreef:
Je bedoelt Smith Brothers? Afslag Ganzer Road moet je dan nemen vanaf de I35 richting Gainesville. Het is zo'n kwartiertje van de Stockyards.

Ik bedenk me net dat ik zowel bij Fosters als bij Smith Brothers ben geweest. Allebei goed +:)+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:53

Wow, wat een tips! Bedankt! Ik zal zo mijn chauffeur eens vragen hoe ver hij bereid is te rijden. :P

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:44

Als je m laat rijden, en daarna bij JoeT gaat eten , zeg dan gewoon, ''I buy, you fly".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:28

In en om Fort Worth:
Ik zou zeker een bezoekje brengen aan Paul Taylor in Pilot Point (http://www.paultaylorsaddlecompany.com/) en Teskeys in Weatherford (http://teskeys.com/)
Qua outlet moet je zeker kijken bij Allen Premium Outlets en voor westernstyle kleding is Cavenders alrtijd goed en ga ook vooral naar Sheplers!

Verder is de White Elephant saloon inderdaad erg leuk, ook op doordeweekse avonden als 'locals' hun zangkunsten komen presenteren. :P
Het Museum of Science and History is leuk, daar hebben ze een interessante tentoonstelling over de Cattle Raisers. Bovendien zit hier een IMAX theater bij met regelmatig leuke films.
The National Cowgirl Museum and Hall of Fame is ook leuk! Ligt pal naast het Museum of Science and History.
Een andere tip is Hurricane Harbor. Als je een dag over hebt en t is erg warm (en dat is het in augustus!) dan kun je hier best een dagje vertoeven met de meest spectaculaire glijbanen).
Verder is het erg leuk om naar plaatsen als Denton, Weatherford en Decatur te rijden en dan t oude centrumpje te bezoeken (bij een Courthouse, niet te missen). In Denton hebben ze daar een candystore met de lekkerste chocolade en er zit een overheerlijke ijssalon! In Decatur zit trouwens ook NRS, een leuke westernstore, http://www.nrsworld.com/
Het Dinosaur Valley State Park is ook de moeite waard, mits het niet veel geregend heeft. Hier zijn dino-tracks te zien.

Oh en qua eten heb ik ook nog wat tips... :P Als je die wil moet je me maar pb-en. :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:10

Bedankt maar ik ben al terug.:D

Het was leuk, al liep het niet helemaal zoals gepland. Misschien ga ik over een half jaartje terug om het nog eens dunnetjes over te doen, dus dan kan ik de tips zeker nog gebruiken.