[WN] eerste L5 wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

eerste L5 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 18:33

Ik ben benieuwd hoe jullie je eerste wedstrijd reden en hoe je het geregeld hebt met de juiste kleding.
Vind het best wel een hele uitgave een blouse, chaps, showblanket, riem enz.
Hebben jullie alles zelf gekocht of geleend of van marktplaats?
waar koop je een leuke neutrale blouse voor een eerste keer?
Foto's en ideeen zeer welkom!

xShellie

Re: eerste L5 wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:38

Voor mijn 1e wedstrijdje reed ik in een Wrangler jeans, met een zwart blousje van de vero moda, een gewone zwarte riem en mijn gewone pad.
Dat was een WRAN wedstrijd waarbij ik pleasure en horsemanship startte met mijn 'dressuur paardje'. Toen ik echt helemaal was over gestapt naar western (inclusief Quarter) kocht ik elke keer weer iets nieuws. Ik wilde geen 500 euro aan een complete outfit besteden totdat ik zeker wist dat ik dit leuk vond en vaker wedstrijden ging rijden. :)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:22

Ik had een echt showshirt gekocht gecombineerd met zwarte gloednieuwe wrangler.. Ik droeg een zwarte leren riem met buckle die ik al had (maar die was door de showshirt toch niet te zien) en een zwarte hoed die ik eveneens al had.
De showblanket had ik geleend van een vriendin. De showy tack had ik helaas niet en reed dus met mijn schoon gepoetste trainingstack.

Ik zou gewoon een goede showblouse kopen. Je kan hem altijd weer verkopen mocht je het uiteindelijk niks vinden. Anders blijf je maar aan het kopen en geef je uiteindelijk meer geld uit.

GiggleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:18

Ik heb aankomende zondag mijn eerste wedstrijd en heb ook een hoop geregel en chaos gehad met de kleding en tack.
Ik heb een showblouse gekocht, want die is nooit weg en je kunt hem zoals eerder gezegd ook weer verkopen. De blanket mag ik lenen van mijn instructrice waarschijnlijk maar als zij hem niet op tijd kon vinden, koop ik er zelf eentje. Ik heb ook gewoon een nette zwarte broek en hoop dat dit voldoende is voor de L5 :+

Heb je mensen in de omgeving waar je iets van kunt lenen eventueel? Wil je uiteindelijk ook pleasure en dergelijk gaan 'door' starten om het zo maar te noemen? De showonderdelen?

En ik ben het er ook mee eens dat je niet in een keer veel geld aan moet geven... het is een hele uitgave en met kleine dingen kun je toch een leuke outfit klaar krijgen :) Ik denk dat naarmate je meer wedstrijden gaat starten e.d. je elke keer een beetje bijkoopt net zoals bij de dressuur. Zo begin ik nu ook een beetje met westernspullen.

@HumbleTalent: Mag je in de L5 al met een hoed rijden dan? Ik dacht dat cap verplicht is?

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:22

GiggleBitch schreef:
@HumbleTalent: Mag je in de L5 al met een hoed rijden dan? Ik dacht dat cap verplicht is?

Cap is idd verplicht in de L5 :j

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:46

Het is inderdaad best een uitgave, maar dan zie je er wel correct en netjes uit.
Overigens kun je 2e hands ook best mooie dingen kopen hoor, gewoon een kwestie van goed zoeken.
In mijn onderschrift bijvoorbeeld ;)

Zelf heb ik voor mijn 1e x L5 via Hobbyhorse een showblouse en chaps gekocht.
Showriem, blanket en hoofdstel bij Arthur's vandaan. Zie topic voor verslagje en foto's:
[WN-ITP] Mijn 1e WN-ITP: ben benieuwd wat jullie vinden!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:04

belletjhee schreef:
GiggleBitch schreef:

Cap is idd verplicht in de L5 :j

Het helpt dat ik nooit L5 gestart ben, maar gelukkig mag je tijdens de showmanship wel gewoon een hoed op ;)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:06

ik ben wel dol op de kringloop, moet ik zeggen :D
gewoon regelmatig naar binnen lopen en rustig aan neuzen, t zal je verbazen wat je daar kan vinden in geschikte blousjes
Ik heb wel geinvesteerd in chaps en onder de chaps een pantalon van de kringloop ......
Nu heb ik 2 kleuren chaps en bijpassende pantalons en div blousjes en kan ik onderling wat mixen
Showblankets zijn niet zo duur vooral niet via ebay ................

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 09:23

rumbleteaser: leuk jou topic en filmpje te zien, gefeliciteerd hoor, ziet er goed uit!
de rest: bedankt voor de reacties
ben nu een beetje aan het twijfelen welke kleuren ik wil en ga denk ik toch maar een blouse kopen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:26

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 09:34

thanks voor de link

nog iemand een leuke site met veel keus aan showblouses, liefst in nederland.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:37

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:39

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 09:41

ow daar staat wel een leuke bij, maar maat s en daar ga ik niet in passen vrees ik.

marlies: dank je voor de link, maar dat past niet echt bij mij.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 06:27

Tsja hoe doe ik het:
Zadel is geleend, hoofdstel nog van mn oude paard, rij met johpers, geleende laarzen, showblouse gescoord in de uitverkoop en cap had ik al (en hoed voor tussendoor nog uit een grijs verleden). Lekker bij elkaar geraapt zooitje dus hahahaha. Maar ala het past bij elkaar dus ik vind het allang best, eerst maar eens kijken wat hij gaat doen, misschien krijgt hij dan zn eigen zadel.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 07:10

Chaps zijn voor een wedstrijd niet echt noodzakelijk

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 07:22

MSQuincyTE schreef:

Niet noodzakelijk misschien, maar het maakt je outfit wel af en ik vind het persoonlijk veel beter uitzien

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 07:58

MSQuincyTE schreef:

:? Waarvoor gebruik jij je chaps dan?
Chaps zijn juist op een wedstrijd zeer noodzakelijk.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:54

Als je een nette spijkerbroek aantrekt zal er niemand om chaps zeuren hoor, dus in die zin zijn chaps voor een wedstrijd niet echt noodzakelijk. Ik rij nu 4 jaar wedstrijden en heb dit jaar mezelf getrakteerd op showchaps :D en ben heb nooit te horen gekregen dat chaps moeten. :D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:00

HumbleTalent schreef:
MSQuincyTE schreef:

:? Waarvoor gebruik jij je chaps dan?
Chaps zijn juist op een wedstrijd zeer noodzakelijk.

Chaps zijn lekker in de winter tegen de kou _O-
Voor een L5 zijn ze niet noodzakelijk, tis geen verplichte uitrusting.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:12

mijn eerste officiele wedstrijd startte ik in showkleding die ik van een nichtje uit Canada had gekregen. showblacket had ik geleend, leuk goedkoop hoofdstelletje er bij gekocht, en alweer verkocht.. omdat het daarna niet meer mocht zo. spijkerbroek had ik al en cap geleend.

helaas is daarna mijn paardje gestorven en kon ik niet meer starten met haar.. (euh.. vrij logisch, lijkt mij)

veel had ik al want ik reed al wel jaaaren onderlinge en niet officiele (is dat niet hetzelfde?) wedstrijden.

euh.. showmanship in L3, L4 en L5 moet je wel cap op bij de WRAN hoor... wil niet vervelend doen...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:15

Paintless schreef:
euh.. showmanship in L3, L4 en L5 moet je wel cap op bij de WRAN hoor... wil niet vervelend doen...

Dikke onzin! :roll: De capverplichting geldt alleen voor ruiters, niet voor begeleiders.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:16

vraag dat maar aan angelique ferdinandes.. die eist gewoon een cap in de showmanship en inhandtrail.. afgelopen zondag hadden die klasses ook een cap op in de in hand onderdelen

ik wéét dat het onzin is, maar je moet (of van alle, of van bepaalde) jury's een cap op

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:29

Paintless je kletst uit je nek :n
Afgelopen zondag ben ik persoonlijk in de L5 IHT gestart, met hoed. Net als de andere deelnemers.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:34

oh,.. ik heb anders gezien.
maar als ik me vergis dan verontschuldig ik me. ik heb de laatste wedstrijd in Oosterwolde alleen de L3, L2 en L1 gezien namelijk. maar eerder moest iedereen die in de hand startte ook een cap op. die mensen waren toen nogal verontwaardigd en sommigen hadden niet eens een cap bij zich.