Hopelijk staat het hier goed, verplaats het anders maar

Even een schets van het verleden:
- Ik: Rij ondertussen al 14 jaar paard. Heb al 6 jaar een D-pony waarmee ik dressuur en spring. Ben voornamelijk een dressuurmiep en zou graag wedstrijden starten. Rij met mijn pony tijdens de trainingen op M-niveau. Op wedstrijd mag ik mag hem niet starten (In België moet je vanaf 16 jaar een paard => vanaf 1m48).
- Mijn vader: Heeft enkele jaren op een manege gereden maar door tijdgebrek gestopt. Kan stap, draf, galop, links, rechts en stoppen. Enkel de basis dus.
Nu is mijn vader enkele maanden geleden op vakantie geweest naar Amerika en heeft daar kennis gemaakt met de Quarter Horse. Laten we het liefde op het eerste gezicht noemen, hij spreekt over niets anders meer

Nu de vragen:
Het paard moet wel engels beleerd zijn aangezien we beide geen western rijden. Mijn vader zou zich wel een westernzadel aanschaffen voor het comfort op wandelingen. Is het echter mogelijk met een Quarter een deftige dressuurproef neer te zetten? Want ik wil er uiteraard ook graag iets aan hebben

Indien jullie vinden dat dit geen optie is en met een Quarter western moet worden gereden. Is dit voor de ruiter makkelijk te combineren? En dan bedoel ik voor mijzelf het western rijden op het paard en dan engels op mijn pony?
Ten slotte wat meer gericht op de fokkerij. Mijn vader wil voornamelijk een braaf, lief, rustig, verkeersmak, meegaand, ... paard. Het mag uiteraard wel actief vooruit gaan, maar moet voornamelijk heel betrouwbaar zijn. Hoewel dit van paard tot paard verschilt, zijn er in de fokkerij wel hengsten die dit doorgeven terwijl anderen eerder vurige paarden fokken. Kunnen jullie zo wat namen geven van hengsten die meestal wel/niet geschikte veulens geven voor wat wij willen?
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie ons kunnen verder helpen. Als jullie nu denken "koop gewoon een brave KWPN'er of wat dan ook", geen probleem, laat maar weten