WN: Beverwijk - basisclinic op 20 september a.s.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:34

Misschien dat E dan niet nodig is, maar een Citroen AX redt het niet voor een trailer, die ik overigens ook niet heb.
Maar als het te lopen valt, wie weet!
Moet je me wel uitleggen waar ik dan heen moet.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:39

Het ruitercentrum is in de richting van de begraafplaats van Beverwijk. Weet je dan een beetje wat er bedoelt wordt?

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 10:30

De gevorderden groep zit inmiddels vol, maar in de eerste groep is nog plaats.
Mocht er iemand zijn die eigenlijk wel graag in die groep mee zou willen doen, maar geen paard heeft of deze niet kan vervoeren dan zou ik eventueel mijn sam ter beschikking kunnen stellen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:55

Sandra.k schreef:
De gevorderden groep zit inmiddels vol, maar in de eerste groep is nog plaats.
Mocht er iemand zijn die eigenlijk wel graag in die groep mee zou willen doen, maar geen paard heeft of deze niet kan vervoeren dan zou ik eventueel mijn sam ter beschikking kunnen stellen.



Zo,dan heeft degene die dit aanbod neemt dubbel profijt voor zijn geld Geld, geld!

A* een clinic gegeven door een ervaren iemand die je verder kan helpen

B* Op een paard die het kan en je dus laat voelen als je het goed doet (of fout)
Cool

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 13:40

Citaat:
je hebt geen E nodig om met een trailer te mogen rijden


dacht ’t wel!!!!!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:57

bugsy schreef:
Citaat:
je hebt geen E nodig om met een trailer te mogen rijden


dacht ’t wel!!!!!

denk niet alleen dat het niet zo is Bloos weet dat het niet zo is Cool
Misschien ben je niet zo op de hoogte Cool
(er zijn een paar eisen waar je aan moet voldoen)

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:58

Dit is wat ik weet:
Het max. laadverm. van de trailer mag niet meer zijn als het te trekken voertuig. (wat al snel 1500-1800 kilo is en een personen auto weegt meestal rond de 1200-1300 kilo)
De auto + trailer mogen samen niet meer wegen als 3500 kilo.
(heb je dus wel een auto die 1800+ weegt zit je al snel boven de 3500 kilo)

Heb hebt dus meestal wel E nodig, tenzij je een éénpaardstrailer hebt (die zijn niet zo zwaar Haha! )

Als jij hier nog uitzonderingen op weet dan hoor ik die graag Haha! (ikke wil ook met trailer rijden Haha! )

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:52

bugsy schreef:
Dit is wat ik weet:
Het max. laadverm. van de trailer mag niet meer zijn als het te trekken voertuig. (wat al snel 1500-1800 kilo is en een personen auto weegt meestal rond de 1200-1300 kilo)
De auto + trailer mogen samen niet meer wegen als 3500 kilo.
(heb je dus wel een auto die 1800+ weegt zit je al snel boven de 3500 kilo)

Heb hebt dus meestal wel E nodig, tenzij je een éénpaardstrailer hebt (die zijn niet zo zwaar Haha! )

Als jij hier nog uitzonderingen op weet dan hoor ik die graag Haha! (ikke wil ook met trailer rijden Haha! )



geen uitzonderingen maar gewoon bv een opel frontera gewicht 1775 kilo en een atec starline(2 paards) 1600 kilo. is samen 3375 heb je nog wat over. Cool

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:19

Blaze"]
[quote="Sandra.k schreef:
De gevorderden groep zit inmiddels vol, maar in de eerste groep is nog plaats.
Mocht er iemand zijn die eigenlijk wel graag in die groep mee zou willen doen, maar geen paard heeft of deze niet kan vervoeren dan zou ik eventueel mijn sam ter beschikking kunnen stellen.



Zo,dan heeft degene die dit aanbod neemt dubbel profijt voor zijn geld Geld, geld!

A* een clinic gegeven door een ervaren iemand die je verder kan helpen

B* Op een paard die het kan en je dus laat voelen als je het goed doet (of fout)
Cool
[/quote]Oef!!
Dit is wel heel verleidelijk!
Maar helaas is mijn lijf (beter gezegd rug en benen) het niet eens met mij de laatste tijd... anders had ik wel heel graag van het aanbod gebruik willen maken
Maar datum staat in agenda en ik zal mijn weg vinden naar jullie, lijkt me heel leuk om te zien wat er gaat gebeuren en natuurlijk hoop ik er wat van te leren al sta ik langs de kant.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:12

Ik kom deze keer niet kijken, het is KERMIS dan bij ons dus dan de volgende keer

walk
Berichten: 52
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:38

Ik lees in deze rubriek over het rijden met trailerwaneer deze nodig is.
Ik ben heel goed op de hoogte waneer het E rijbewijs verplicht is.Blaze schrijft zelfs dat geen rijbewijs verplicht is MAAR dit is onjuist. Als de trailer massa gewicht meer dan 1500 kg bedaagt is het E rijbewijs ook verplicht. Ga je hier een auto voor zetten (moet) het eigengewicht van deze trekauto meer bedragen dan 1500 kg, als dat zo is kom je al boven de 3500 kg uit want het gewicht van de personen en zadels tellen ookmee.

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 11:14

walk schreef:
Ik lees in deze rubriek over het rijden met trailerwaneer deze nodig is.
Ik ben heel goed op de hoogte waneer het E rijbewijs verplicht is.Blaze schrijft zelfs dat geen rijbewijs verplicht is MAAR dit is onjuist. Als de trailer massa gewicht meer dan 1500 kg bedaagt is het E rijbewijs ook verplicht. Ga je hier een auto voor zetten (moet) het eigengewicht van deze trekauto meer bedragen dan 1500 kg, als dat zo is kom je al boven de 3500 kg uit want het gewicht van de personen en zadels tellen ookmee.


Even navraag gedaan bij het CBR: Je mag zonder E rijden als de aanhanger incl. laadvermogen niet meer is dan de ledige massa van het trekkende voertuig, en de maximum massa van de totale combinatie mag de 3500 kg niet te boven gaan.
Daarbij geldt (zo vertelde de mevrouw van het cbr mij, staat niet op de website van het cbr) dat bij een auto met grijs kenteken het laadvermogen van de auto wel geldt, maar bij een geel kenteken telt het laadvermogen (dus inzittenden etc) niet mee.

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:06

Sandra.k schreef:
Daarbij geldt (zo vertelde de mevrouw van het cbr mij, staat niet op de website van het cbr) dat bij een auto met grijs kenteken het laadvermogen van de auto wel geldt, maar bij een geel kenteken telt het laadvermogen (dus inzittenden etc) niet mee.

Is dat niet krom Verward of is dit gwoon een verkapte manier om het 'grijs'rijden onaantrekkelijk c.q. onmogelijk te maken Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:23

Sandra.k schreef:
Even navraag gedaan bij het CBR: Je mag zonder E rijden als de aanhanger incl. laadvermogen niet meer is dan de ledige massa van het trekkende voertuig, en de maximum massa van de totale combinatie mag de 3500 kg niet te boven gaan.
Daarbij geldt (zo vertelde de mevrouw van het cbr mij, staat niet op de website van het cbr) dat bij een auto met grijs kenteken het laadvermogen van de auto wel geldt, maar bij een geel kenteken telt het laadvermogen (dus inzittenden etc) niet mee.



Dus!!!!!!! Tong uitsteken Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:25

maar ff weer on topic Cool

zaterdag aanstaande 20-9-2003 beginnen we omstreeks 16.00 uur
er zijn 2 groepen die elk ongeveer twee en een half uur werken.
Toeschouwers zijn zeer welkom ,als iemand niet weet waar het is pb ff en ik leg je uit hoe je moet rijden.

Ruitercentrum Beverwijk
de Lunetten 6a
Beverwijk.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:55

Sandra.k schreef:
De gevorderden groep zit inmiddels vol, maar in de eerste groep is nog plaats.
Mocht er iemand zijn die eigenlijk wel graag in die groep mee zou willen doen, maar geen paard heeft of deze niet kan vervoeren dan zou ik eventueel mijn sam ter beschikking kunnen stellen.


niemand zin om mee te doen op Sam ???
Kijk ff op www.hotton.nl 3e filmpje dat is Sam.

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 10:52

Nog even voor degenen die willen komen kijken: wij zijn morgen de hele dag op de manege en dus niet via pb te bereiken. Dus als er dan nog vragen zijn, of als er iemand hopeloos verdwaalt;-) ik ben te bereiken op 06-23077061

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 23:01

Sandra.k schreef:
Nog even voor degenen die willen komen kijken: wij zijn morgen de hele dag op de manege en dus niet via pb te bereiken. Dus als er dan nog vragen zijn, of als er iemand hopeloos verdwaalt;-) ik ben te bereiken op 06-23077061


of als je liever mij belt kan dat ook Cool
06-108-911-59