Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superpony schreef:Ik schrik er wel van dat mensen van hun trainer een shank of twisted wire bijv in moesten hangen, omdat het paard te sterk is. Dat vind ik persoonlijk heel kwalijk. Dan begin ik gewoon opnieuw met een snaffle.
stef schreef:Ik zie regelmatig op WN-ITP trotse bokkers langs komen met foto's van hun les. Wat ik ook regelmatig zie is dat de lespaarden een shank in hebben en dat er 2 handig gereden wordt. Was het niet zo dat een shank pas is voor hoger niveau? En is het dan ook niet zo dat je op een shank 1 handig dient te rijden (op wedstrijd). Hoe kan het dan dat onderlinge wedstrijden op shank en tweehandig gereden worden? Waarom hebben lespaarden uberhaubt een shank in? Heb zelf deze ervaring ook. Mijn 1e westernles ooit lang geleden, op een les paard.. Men had geen idee hoeveel ervaring ik had, maar ik kreeg gelijk sporen aan gemeten en mijn paard had een shank in.
Wat is er mis met een snaffle voor lespaarden?
rapido schreef:Bij de DRHA in de GAG mag je ook 2 handig op een shankbit starten. Ik snap niet waar jullie je druk om maken!
rapido schreef:Bij de DRHA in de GAG mag je ook 2 handig op een shankbit starten. Ik snap niet waar jullie je druk om maken!
) als beginner op een manege wel.