[WN] Western manege ; omgeving Coevorden, Emmen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Western manege ; omgeving Coevorden, Emmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 09:05

Hallo,

Omdat ik graag wil overstappen naar de westernsport ben ik op zoek naar een (goede) westernmanege. Zo gauw ik tijd heb, wil ik met behulp van een privé trainer ook met mijn verzorgpaard western gaan rijden, maar ik wil eerst zelf de basis een beetje onder de knie hebben.

Ik ben dus op zoek naar een westernmanege, waar je op hun manege paarden de les kunt rijden. Ik woon zelf in Schoonebeek, en ik vind het niet erg als ik er een stukje voor moet rijden.

Iemand enig idee of er bij mij in de buurt een manege zit die westernlessen verzorgen op manegepaarden? :)

Groetjes Joyce

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:30

YMJArabians

Re: Western manege ; omgeving Coevorden, Emmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 12:58

Die lijst heb ik al doorgekeken, maar er staan geen ervaringen etc. bij, en de meeste uit die lijst zijn privé instructeurs, of manege's waar je met een eigen paard heen moet gaan.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:23

Bij Paulette Zorn in Koekange (Equidact) kun je op 1 van haar paarden les krijgen.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:28

Dat kan ook bij Rosworld in Zeijen, zeer aan te raden. Helaas kan ik er niet vast lessen. Maar de lessen zijn erg goed. Ik weet alleen niet of het voor jou aan te rijden is? Voor mij iig niet, en ik woon ook in de buurt van Emmen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:54

Hoi, ik kom uit deze omgeving en geef les aan huis. Er zijn in Emmen of Coevorden geen stallen die les geven op western gereden paarden helaas.
Geen idee wat je achtergrond is en hoe je verzorgpaard gereden is, maar heel veel mensen beginnen met hun paard. daar leer je veel van en gaat best snel als jullie het beiden oppakken.
Ik wil best eens vragen of je bij iemand mag meekijken tijdens de les. Buiten wat inde buurt is, moet je de kwaliteit in de gaten houden en kijken of een trainer/stal en de manier van lesgeven en trainen je wel past. Dat verschilt en je hebt in de western nog niet in elke regio veel keus.
Ben je in het bezit van een auto? Ik sta zelf in Emmen, maar die van mij staat nu stil, dus als je ergens wilt kijken kunnen we wel pb-en.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:57

Hhaha , ik weet niet waar schonen beek ligt ik weet niet eens of het in belgie of in nederland ligt :)
maar ik weet wel een hele leuke manege :) Ik ben er onlangs op kamp geweest fantastisch ze rijden er western
en de meeste doen aan natural horsemanship
De site is gewoon www.twolazysevenranch.be
*D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 16:33

Les aan huis zou geen probleem zijn, ik weet een goede western instructeur waar ik voor twee jaar terug ook een korte privé les van heb gehad. Het probleem ligt aan mijn kant, en dat is dat ik nu zelf geen tijd heb om mijn verzorgmerrie voor minimaal drie dagen in de week op te pakken. Want als ik met haar aan de gang wil, wil ik het gelijk goed oppakken, en niet een of twee daagjes in de week, of dat ik door toetsweken van mijn opleiding helemaal twee weken uit de running ben. Vandaar mijn zoektocht naar een manege waar op lespaarden gelest kan worden.

@ Simoontjeh: Toevallig heb ik vanmiddag eerder op die site gekeken! Dat leek me ook wel wat. Het is wel een eindje rijden geloof ik, maar als het niet te ver is, heb ik het er wel voor over.

@ superpony: Het lijkt me wel erg leuk om eens mee te kijken bij een western les/training! Van kijken leer je ook al veel. Dus als die mogelijkheid er is, lijkt het me wel wat! :) (volgens mij hebben wij ook al eens contact via de mail gehad)

@ Tammie: Bedankt! Heeft die ook een site of iets dergelijks?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:18

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:31

Wij deden er altijd wel een poosje over, helaas! Zeijen is nou niet bepaald naast de deur. Maar als jij het er voor over hebt kan ik het zeker aanbevelen :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 13:58

Voor mij is het een uur rijden inderdaad, het lijkt me zo van de site te zien wel wat! :) Misschien dat ik eerst een proefles kan afspreken, ook om te kijken of het qua reizen een beetje te doen is. Ben dan wel iets van 4 uur bezig. Uur heen rijden, anderhalf uur op de manege (opzadelen, rijden, naverzorgen) en nog een uur weer terug..

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:43

Ja, precies, was ook mijn overweging. Of die van mijn moeder, eigenlijk :+

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:15

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:57

Simoontjeh schreef:

Helaas zijn die lessen er niet. Voor mij is het enkele keren geporbeert op te zetten, maar zonder succes of het viel tegen helaas.
Ik zou het gaan opzetten en heb er reclame voor gemaakt. de manege zou dat ook doen, maar is weinig van gekomen. Zelf zijn we daar weg en heb er geen tijd en energie meer in gestoken.
Ik moet het eigenlijk nog wel even aanpassen, maar ben niet zo actief met die site en zit op een hele oude pc, aangezien de goede al even eruit ligt.
Ik heb ook wel elders geprobeert iets van de grond te krijgen met lespaarden, maar in deze omgeving is men nog niet zo enthousiast helaas. Wel met eigen/verzorg paarden aan huis, daarvoor is veel interesse.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:41

Ah, helaas!
Ik zag het langskomen en dacht eraan :)

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:49

is tiendeveen ( bij hoogeveen) niet wat voor je?
ik weet dat ze daar mensen les geven op haar eigen paarden ik weet zo niet hoe ze heten ...maar misschien effe googelen?

haar man heeft een loonbedrijf dat heet jansen.