[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

johanna29

Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 17:38

Tja, ook helaas heeft de westernsport en in het bijzonder de reining nu ook zijn schandaal op het voorterein tijdens het inrijden.

http://www.youtube.com/watch?v=en_90D5TOKA

Ik wordt er ronduit misselijk van hoe deze "million dollar" rider zijn paard hier op deze video "traint" Ondanks dat hij een kunstje laat zien waar hij de reiningfans en judges mee weet te imponeren weet hij duidelijk NIET hoe je op een fatsoenlijke manier een paard traint.

Voor een actuele dicussie zie http://www.wittelsbuerger.de/nrha/2011/ ... finals.htm (wel in het duits)

Popstra

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:45

En jij bent?

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 17:53

rapido schreef:
En jij bent?

Iemand die NIET van deze manier van "trainen" houdt. Voor meer info over mij zie www.arabaharabians.come2me.nl

Mag ik zo vrij zijn om te informeren wie jij bent??

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:55

iemand die van reining houd!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:00

Maakt het uit wie je bent om deze manier van rukken en plukken te mogen beoordelen? Ook ik vind dit filmpje een vreselijk naar beeld geven en helaas is deze meneer niet de enige die zo traint....

Dutchstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:01

There we go again! ;-)

even voor de duidelijkheid....ik houd ook van reining....maar het kan ook anders!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 18:03

rapido schreef:
iemand die van reining houd!

Ja, dat dacht ik al! Ik ben ook een liefhebber van reinng maar als ik zo met mij paard om moet gaan om de eerste prijs te winnen dan stop ik er mee

Gelukkig zijn er ook trainers en ruiters die wel fatsoenlijk hun paard kunnen trainen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:04

johanna29 schreef:
Gelukkig zijn er ook trainers en ruiters die wel fatsoenlijk hun paard kunnen trainen ;)

Lekker makkelijk om slechts een selectie te maken van een trainingssessie.
Ik weet zeker dat we een minstens eenzelfde beeld zouden krijgen als we van anderen uit dit topic zouden krijgen. als we daar ook 3 minuten waarbij je paard net wat oppakt uit een sessie filmen.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:08

hopelijk krijg je dan niet zo'n beeld.
het is niet echt een geweldig vriendelijk bit (jaja, het bit is zo vriendelijk als de hand) maar deze man geeft echt rukken. en volgens mij is het niet allemaal achter elkaar, maar juist verschillende stukjes en als er daarin alleen maar getrokken wordt geeft dat op mij echt een verkeerd beeld.

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:09

Verschrikkelijk om te zien.
En er hangt zeker ook nog eens een verschrikkelijk scherp bit in.
Ik moet wel even zeggen dat ik echt niks van deze tact van sport afweet maar dit kan zeker anders!!!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 18:10

Niels schreef:
johanna29 schreef:

Ik weet zeker dat we een minstens eenzelfde beeld zouden krijgen als we van anderen uit dit topic zouden krijgen. als we daar ook 3 minuten waarbij je paard net wat oppakt uit een sessie filmen.

Lees maar eens op het duitse forum mee dan zul je zien dat dit meer regel dan uitzondering is. En ook hier in Nederland komt het voor.
Juist deze man heeft een voorbeeldfunctie en hij weet dat hij fout zit want anders zou hij niet proberen publicaties van de opnamen te verbieden

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:13

Om reining een slechte (nog slechtere!!) reputatie te geven moet je vooral zulke filmpjes hier op Bokt gaan plaatsen waar 9 van de 10 geen moer verstand van deze sport hebben en over alles zieluuuuug...... gaan roepen!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:16

ik heb inderdaad geen verstand van deze tak van sport, maar dit soort dingen zijn toch niet goed? in het tweede filmpje op de Duitse website zie je het trouwens nog een keer (van 0.25-0.45)

en het is toch net zoals in de dressuursport? daar vind ik rollkur ook niet goed. en dit zie ik eigelijk een beetje als hetzelfde. en nee, natuurlijk heeft een paard af en toe een strenge hand nodig maar om dan zo te gaan rukken...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:36

Tuurlijk hoeft dit niet goed gepraat te worden. Maar om nou met z'n alle te gaan roepen hoe slecht dit wel niet is, hoe een wel niet scherp bit er in hangt, en blabla.

Draai het eens even om.
Van de dressuursport duiken er ook zulke filmpjes in het rond, vinden jullie toch ook niet leuk?
ER is al een slecht beeld van de westernsport, en dit maakt het er niet beter op - en zeker niet de reacties van alle gillende keukenmeiden.

In elke sport zitten rotte appels, dus ook in de westernsport en net zo goed in de dressuursport.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:39

Ik zag dit filmpje vanmiddag al op FHOTD.

Ik heb hier geen goed woord voor over. En normaal gesproken probeer ik wel te nuanceren, maar wie dit goed kan keuren is net zo'n hufter als die kerel zelf. Want dat is het, hufterig. Period.

nice_cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:40

Tuurlijk is het makkelijk om te roepen dat het niet goed is zo... maar mensen ff eerlijk:
Een million dollar rider moet toch een goed voorbeeld geven????????
Denk dat de jeugd dit ziet en denkt: wow als ik zo rijdt dan wordt ik net zo goed als meneer Schemersal!!!
Zal dat dan wel goede promotie zijn van de sport?????

En tuurlijk pakt iedereen z'n paard wel is iets harder aan, maar ik vind dat je als top ruiter op zo'n grote show niet eens het risico moet nemen om deze discusie te krijgen!!
De hele wereld kijkt mee, elke fout die JIJ maakt wordt gestraft! En ik vind dat TERECHT!
Laatst bijgewerkt door nice_cowgirl op 26-05-11 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:42

xDenies schreef:
Tuurlijk hoeft dit niet goed gepraat te worden. Maar om nou met z'n alle te gaan roepen hoe slecht dit wel niet is, hoe een wel niet scherp bit er in hangt, en blabla.

Draai het eens even om.
Van de dressuursport duiken er ook zulke filmpjes in het rond, vinden jullie toch ook niet leuk?
ER is al een slecht beeld van de westernsport, en dit maakt het er niet beter op - en zeker niet de reacties van alle gillende keukenmeiden.

In elke sport zitten rotte appels, dus ook in de westernsport en net zo goed in de dressuursport.

dit is een zeer scherp bit, en ik snap niet hoe je dit goed kan keuren?
wat het omdraaien betreft, er word hier toch niet gezegt dat 't in de dressuursport wel goedgekeurd word?
Omdat er volgens jou al een ''slecht beeld'' is van de westernsport zouden we dit moeten goedkeuren?
belachelijk.. >;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:47

Zijn reactie op het vrijmaken van dit beeldmatriaal mag toch duidelijk maken dat wat hij doet niet door de beugel kan? hij zegt zelf dat dit zijn reputatie als een eerlijk paardenmens schade zal doen (waaruit dus blijkt dat hij zijn eigen manier van trainen niet eerlijk/vriendelijk vind)

ikzelf heb er ook geen verstand van hoe en wat in de westernwereld, wel weet ik dat het 'stoppen' tegen een muur werd gebruikt door een westernruiter die op een stal stond waar ik stage liep.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:50

@Benfan, tegen de muur stoppen is niet de bedoeling hoor... dan doe je toch iets fout...

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:51

:r Walgelijk! Ik sta weer eens versteld hoeveel paarden van ons, mensen, pikken!

Wat wil hij eigenlijk bereiken met zijn tactiek? Dat paard kàn niet eens verder met zijn hoofd :? Nou ja uit angst voor nog meer rukken houdt hij hem waarschijnlijk wel braaf op zijn plaats... :roll:

Zijn dat trouwens officials in die stoelen tijdens het opwarmen? Wordt daar niet op ingegrepen dan?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:29

Niels schreef:

Citaat:

Ik mag dus aannemen dat dit bij jou ook thuis gebeurd.
Dit is niet ff oppakken hoor, dit is regelrechte mishandeling. Voor mij niet onbekend binnen de westernsport en dan heb ik het alleen maar over basis en ook nog eens over een tijd van pakweg 10 jaar geleden toen western nog amper bekend was.

Citaat:
Om reining een slechte (nog slechtere!!) reputatie te geven moet je vooral zulke filmpjes hier op Bokt gaan plaatsen waar 9 van de 10 geen moer verstand van deze sport hebben en over alles zieluuuuug...... gaan roepen!

Dus jij steekt liever je kop in het zand?
het is juist goed dat die filmpjes er komen, zo kan de rotzoi eruit getrapt worden en kan de sport weer eervol en diervriendelijk worden.

BTW , ben groot fan van het westernrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:37

SusanW schreef:
:r Walgelijk! Ik sta weer eens versteld hoeveel paarden van ons, mensen, pikken!

Idd Susan! Typisch voorbeeld van dierenRIJK en mensDOM...

Ik hou van de westernsport, maar niet zo...jeetje... ;( Less is more! Dit wordt hopelijk too much is less!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:41

Het staat ook al op de voorpagina nieuws:

[VN] Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Wat een *&#*&%^^$ :r :r Het liefst zou ik hem van het paard willen schieten die *piep piep piep* :( Geef mij die wannabee cowboy z'n pistool maar, dan weet ik er wel raad mee!
Hij weet zelf dus ook donders goed dat ie fout zit, anders zou hij niet iemand bedreigen om deze video niet openbaar te maken....eikel -:(-

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:44

rapido schreef:

Want reputatie is veel belangrijker, en een paard ''mishandelen'' in mijn ogen is deze trainingsmethode toch echt dierenmishandeling.
En al zouden de mensen die er geen verstand van hebben zielig gaan roepen dat lijk me vrij logisch aangezien het niet normaal is om je paard op die manier te rijden. Ik vind het jammer voor de mensen die wel normaal western rijden. Ik vind echt zeer triest dat dit wel gewoon gebeurt zonder dat er ingegrepen wordt.

kellyalischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:46

erg pijnlijke en oneerlijke manier van trainen, gebeurd helaas heel veel en het werkt blijkbaar heel goed.