[WN] Waar les jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1liefpaard1

Waar les jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 18:34

Heey iedereen!

Waar krijgen jullie westernles?

Ik krijg les van Ellen Welten op haar paard Flashy. En het is heel leuk *D

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:46

Is Ellen Welten trainer dan?

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:20

ja zoiets dacht ik ook,ze start naar mij weten amateur bij paint's en quarter's.
of ik moet het fout hebben.
maar dan moet je open starten.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:35

Denk dat TS niet helemaal op de hoogte is van de regels vwb instructeurs en het moeten starten in een bepaalde klasse (niet dat ik dat wel ben trouwens ;)) Of geeft ze gratis les? Want dat maakt verschil, toch?

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:35

Mabotje schreef:
Denk dat TS niet helemaal op de hoogte is van de regels vwb instructeurs en het moeten starten in een bepaalde klasse (niet dat ik dat wel ben trouwens ;)) Of geeft ze gratis les? Want dat maakt verschil, toch?

haha gratis ja dat kan ook.
weet niet of je dan geen les mag geven geloof het niet erg.

Mabotje

Re: Waar les jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:03

Ik dacht dat zolang je geen geld met de paardenbusiness verdient, dat je dan nog amateur mag starten, maar ik weet niet of dat bij iedere vereniging hetzelfde is, zo veel weet ik er ook niet van.... Als ze wel betaald les geeft, zou ze open moeten starten volgens mij?

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:38

Ik les niet meer, volg alleen nog clinics. Voornamelijk van Angelique Ferdinandus.

eschpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:32

Mabotje schreef:
Ik dacht dat zolang je geen geld met de paardenbusiness verdient, dat je dan nog amateur mag starten, maar ik weet niet of dat bij iedere vereniging hetzelfde is, zo veel weet ik er ook niet van.... Als ze wel betaald les geeft, zou ze open moeten starten volgens mij?

ja ieder zijn eigen ding toch.
mischien vraagt ze er niets voor kan natuurlijk ook...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:00

les geven, er geld voor krijgen, betekend open of L1 starten. (of L2, dat weet ik dan weer net niet)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:53

Paintless schreef:
les geven, er geld voor krijgen, betekend open of L1 starten. (of L2, dat weet ik dan weer net niet)

En L2. :j

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:22

oke. dat vergeet ik nooit meer.

oh ja, dom natuurlijk. Willem Odendaal geeft veel les, en is L2 ruiter.. ik had het kunnen weten.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:55

Van Ria de Vos en Viola Barkey, verschild telkens, op westernstal Beau Dandy's :).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:53

Ik lig nu al een jaar stil door een blessure van mijn pony, maar daarvoor leste ik bij Saskia Banning in Heumen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:08

Paintless schreef:

En dat zegt dus niets... ik geef les maar ben wel naar de L3 gedegradeerd door de WRAN omdat ik 2 jaar geen wran-shows gereden heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:11

Daar klopt dus iets niet. Jij geeft les dus kunt niet naar de L3.
Ik denk niet dat het aan de WRAN is om dan tegen een instructeur te zeggen dat hij dan moet stoppen met lesgeven, eerst weer punten moet halen om weer te promoveren, en dan pas weer mag gaan lesgeven :=

Schim_meltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:57

Sonja schreef:
Ik denk niet dat het aan de WRAN is om dan tegen een instructeur te zeggen dat hij dan moet stoppen met lesgeven, eerst weer punten moet halen om weer te promoveren, en dan pas weer mag gaan lesgeven :=

Het belang van de WRAN is om het lesgeven in handen te geven van de beste ruiters. Van hun mag worden verwacht dat zij kwalitatieve verbetering bij hun leerlingen tot stand kunnen brengen.

Als iemand zich door omstandigheden niet kan handhaven in de L2, maar wel kan aantonen dat zijn vermogen tot lesgeven nog steeds op niveau is, lijkt een aanvraag voor dispensatie bij de WRAN de aangewezen weg. :j

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:59

Dispensatie krijg ik niet, moet gewoon weer wedstrijden in de L3 starten om weer in de L2 te mogen starten. Nu rijd ik nog maar pas 15 jaar wedstrijden, waarvan een jaar of 12 amateur/open en ben ik maar 1 keertje Nederlands Kampioen geweest, dus ik pas vast goed tussen de L3 ruiters :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:01

Schim_meltje schreef:
Als iemand zich door omstandigheden niet kan handhaven in de L2, maar wel kan aantonen dat zijn vermogen tot lesgeven nog steeds op niveau is, lijkt een aanvraag voor dispensatie bij de WRAN de aangewezen weg. :j

Nou vraag ik me toch serieus af waarom je dat zou moeten doen? Het zijn de regels van de organisatie, als jij daar gehoor aan geeft, is er toch niets aan de hand?
Dat je lange gezichten krijgt van de medestarters in de klasse, zou jou op dat moment worst moeten zijn }> :x

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:56

_O- ..........hebbie al een capje gekocht CC? Wel een goedgekeurde natuurlijk! -:)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:57

@PK jaaaa gelukkig wel, zowel een zwarte als een bruine om te matchen met mijn showoutfitje ;)

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:00

Huh.......is de WRAN into de Hunter? :?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:02

Zwart voor als mijn zwarte hoed zou dragen en bruin als ik een bruine hoed zou dragen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:18

Maar ff serieus:

Als er een NIEUWE ruiter bij de WRAN aanklopt die wedstrijden wil rijden en die geeft aan les te geven (discipline maakt niet uit, lesgeven is immers lesgeven), dan wordt die ingeschaald in L2 want wie lesgeeft mag niet lager starten, toch?

Maar als een BESTAANDE WRAN-ruiter lesgeeft, maar een paar jaar niet start en daardoor qua puntenaantal terug zou zakken naar L3, dan moet die maar stoppen met lesgeven en weer L3 gaan starten tot 'ie weer genoeg punten heeft om L2 te starten?

:')

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:49

sliding schreef:
Paintless schreef:

En L2. :j

Dat klopt, maar dat is bij de Wran. Bij de AQHA, DPHC, etc moet je Open starten als je (betaald) les geeft volgens mij :j Maar persoonlijk vind ik, dat als je lest geeft ook al doe je dat gratis, je dan ook zo groot moet zijn om Open te starten :j

Nou lekker dan CC :roll: maffe regel...

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:02

ik snap niet dat ik laatst een berichtje plaatste in een fototopic, dat de ruiter korte mouwen aan had, of dat niet te koud was om te rijden? en dat vervolgens dat werd verwijderd want dat was off topic, maar vervolgens gaat het hier geheel over WRAN regeltjes en noem t maar op, terwijl de TS vraagt waar mensen les nemen? Heel bijzonder! Maar misschien wordt dit ook wel weer verwijderd omdat het off topic is.