er waren nogal wat mensen toch nog geintresseerd of ik wel of niet vooruitgang boekte in het rijden met mn paardje de foto's heb ik er nog niet van maar ik kan wel vertellen hoe het nu gaat met mn paardje en foto's volgen nog.
er was nogal wat kritiek op meerdere dingen het eerste punt van kritiek was dat ik met een shanks bit reed ipv trens. en hoewel ik toen al had gezegd dat ik op trens zou gaan rijden werd dit niet geloofd.
echter ben ik wel degelijk op trens gaan rijden niet omdat dit hier werd gezegd maar omdat ik het al van plan was voor mn paardje en mezelf en niet voor anderen en diens mening.
hij was in het begin vaak nogal erg moeilijk met de trens was het bit vast pakken en wegwezen weer in galop ik heb er wat trillende rijuurtjes aan over gehouden.
maar nu ben ik dan eindelijk wat verder in stap en draf is ie volledig braaf doet niks wat ie niet mag doen. en loopt netjes naar beneden soms nog wat gespannen maar over het algemeen wel rustig en netjes.
ik let er nu nog meer op dat ik mn handen niet te laag of niet te hoog houdt en rijdt veel overgangen en voltes om zn aandacht er bij te houden. en bovendien het achterhand gebruik te bevorderen en ik weet het niet 100% zeker maar ik denk dat het een stuk beter gaat met het er achter brengen van de achterhand. mn instructrice zei ook dat ie het nog wel doet op de voorhand lopen maar als ik hem dan weer wat meer voorwaarts houd of een volte heb gereden of een wending dat ie er meteen weer onderzit en dat het dan goed is.
het is maar even een korte samen vatting van hoe het nu gaat maar bij deze heb ik het even kort medegedeeld.
mn tenen heb ik me nog niet afgeleerd en mn hakken
maar ben er nog wel hard mee aan het werk
mn zit is hetzelfde gebleven maar daar kreeg ik volgens mij alleen complimenten over
heb nog een paar keer naar het zadel gekeken ook als ik er op zat het duwt hem echt niet in zn zij met rijden kan zijn dat het op de foto's van de vorige keer niet helemaal goed lag sowieso heb ik de pad iets meer naar voren gelegd en het zadel goed gelegd. hij heeft zowel schoftvrijheid als schouder vrijheid ook als ik een volte rijden kort of groot heeft ie er geen last van voor zover ik en mn instructrice het konden beoordelen.
ik zal het voor de zekerheid nog een keer laten controleren door een zadelmaker maar volgens mij ligt het wel goed.
uhmz ik weet zo niks meer te vertellen dus als ik foto's gemaakt heb plaats ik ze wel weer een keer en dan kan iedereen het zien
groetjes fabienne