[WN] Vrijwilliger zijn bij wedstrijden: ergens opgeven? Hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Vrijwilliger zijn bij wedstrijden: ergens opgeven? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 13:21

Ha allemaal,

Op onderlinge wedstrijden ben ik af en toe teller en dat vind ik altijd erg leerzaam.
Op onze stal hebben we (maar) vier keer per jaar wedstrijd, het lijkt me erg leuk en
leerzaam om wat vaker te tellen bij andere wedstrijden.

Is dit gebruikelijk? Bijvoorbeeld: ik heb verder geen 'papieren' ofzo, ik weet ook niet
of juryleden vaak hun eigen teller meenemen. Ik wil er gewoon veel van leren en aan de
andere kant op deze kleine manier een steentje bijdragen.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken? Mezelf als vrijwilliger melden ergens....?
Heb zelf echt geeeeeeen idee!

XoNo

Re: Vrijwilliger zijn bij wedstrijden: ergens opgeven? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:12

Ja, de NQHA kan altijd vrijwilligers gebruiken!
www.nqha.nl en stuur Antoinette even een mailtje :j

Je hebt geen papieren nodig. De meeste juryleden nemen hun eigen schrijver mee, maar een wedstrijd bestaat uit veeeel meer dan dat!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 15:20

Ha XoNo: dank je wel voor tip.

Zelf ben ik een trotse organisator van de onderlinge wedstrijden bij ons op stal.
Dus ik weet hoe moeilijk het soms is om genoeg vrijwilligers te vinden. Secretariaat,
parkeerwachters, kantine, stalmeesters, speakers, toezicht, tellers, etcetcetc.

Dat is dus ook een beetje de reden dat ik misschien ook bij andere wedstrijden een steentje
kan bijdragen als dat kan. En het mooiste zou zijn als ik er dan ook nog wat van opsteek,
vandaar het idee van assisteren als schrijver ;) Ik zal het NQHA eens een email sturen!

edit: typo

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:40

Schrijven is heel erg leuk, maar als schrijver merk je niet heel veel van wat er achter de schermen plaats vindt. Dus als je in dat opzicht wat zou willen leren, dan kun je beter bij het secretariaat of toezicht zitten :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:36

hangt er van af wát je wilt leren, als schrijver leer je wel wat de jury wil zien tijdens het rijden :)
dan heb je er niks aan om bij het secretariaat te gaan zitten.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 08:38

Goeiemorgen!

Klopt Cissy, dat is inderdaad hetgeen dat ik graag wil leren!
Maar ik heb niet de illussie dat je dat zomaar even voor elkaar krijgt....
Misschien helpt het om eerst 'ergens ander' mee te helpen, bijvoorbeeld achter de schermen...

De NQHA ga ik mailen, hoe zit dat eigenlijk bij de WRAN? Zelfde verhaal, of hebben die een soort
vrijwilligersbestand...?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:49

Oh ik dacht dat je meer het reilen en zeilen van een show wilde leren ivm je onderlinge wedstrijden.
Als je wilt leren schrijven kun je ook eventueel een aantal WRAN jury's aanschrijven. Die hebben meestal ook een vaste schrijver, maargoed, soms kunnen die schrijvers niet. Zo heb ik ook al een aantal keer geschreven. Heel leuk en leerzaam :j

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 11:04

Dat lijkt mij dus ook :j Plus: het komende jaar zal ik niet gaan starten met mijn paard en kan ik dus ook qua tijd mooi een steentje bijdragen.
De eerste email is de deur uit ;) ben benieuwd naar de reactie. Zit er zelf aan te denken om misschien ook eens contact op te nemen met het FNW.... Voor meer tips hou ik me aanbevolen! Enne; als iemand een vrijwillger (bij voorkeur teller) kan gebruiken...? :D