[WN] Problemen met het aanvragen van papieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seveng

Problemen met het aanvragen van papieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 18:29

Beste medebokkers,

Eind mei 2010 heb ik een QH merrie gekocht, de papieren hiervan waren aangevraagd maar nog niet binnen. Omdat ik haar graag wilde kopen hebben we toen de afspraak gemaakt dat ik haar alvast zou meenemen en dat wanneer de papieren binnen waren ik het resterende bedrag zou betalen. Is ook allemaal contractueel vastgelegd. Nu zijn we ruim 10 maanden verder en de papieren heb ik nog steeds niet. Als ik de vorige eigenaresse hiernaar vraag krijg ik te horen dat ze in Amerika nog liggen. Maar dit lijkt me toch wel erg lang duren?!

Ik weet nu dus niet goed wat te doen. Iemand tips of ervaring hiermee? Ik dacht eraan om zelf naar de AQHA te bellen om te vragen waarom dit zolang duurt..

DubbelFun

Re: Problemen met het aanvragen van papieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:40

Stuur een mail of bel naar de AQHA en vraag óf de papieren idd bij hun liggen en waarom dat zo is.
Persoonlijk zou ik eerder een mail sturen omdat je dan het antwoord iig op zwart/wit hebt. Altijd handig mocht er nog eens een advocaat aan te pas komen ;)

Heb je in het kontrakt ook een datum laten opnemen waarvoor de papieren binnen moesten zijn of dat anders de koop teruggedraaid kon worden ??

Seveng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 18:43

tnx voor je reactie! Ik dacht zelf ook aan een mail om die reden.. Heel stom, nee er staat geen datum in. Ik heb wel een kopie van het dekbewijs en een kopie van het aanvraagformulier. Maar waarom het nou zo lang duurt is me een raadsel..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:47

Kan simpel zijn omdat de naam/handtekening niet overeenkomt met de eigenaars van de hengst/merrie, of omdat er een rare datum op staat (geen Amerikaanse notatie). Of een andere fout op het papier.
Soms nemen ze uit zichzelf dan kontakt ook, maar niet altijd...dan werkt het piepsysteem meestal wel :D

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:10

Gewoon even via mail probleem uitleggen aan de AQHA.
De papieren van mijn ruin had ik na bijna een jaar ook nog steeds niet terug.
Gemaild naar de AQHA, en blijkbaar hadden ze màànden geleden de papieren al verstuurd, maar waren ze verloren gegaan. Ze hebben toen de procedure heropgestart en twee weken later had ik de papieren binnen.

Ofwel is er idd iets fout ingevuld op de documenten.

Seveng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 19:20

Dat geeft weer hoop! Je gaat je toch een beetje afvragen of je misschien belazerd bent.. Ga gelijk een mail sturen!

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:21

Heb hetzelfde probleem gehad. Ook iets van 9 maanden gewacht voor alles in orde was. Uiteindelijk ook zelf via mail contact gezocht met AQHA, verkoper nog via NQHA contact gezocht met amerika. Uiteindelijk na laaaaang wachten waren de papieren in NL, toen nog transfer. Daar wel extra betaald zodat het sneller ging, maar t was een bevalling zeg ;)

Seveng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 20:24

Pff nou het is al een hele bevalling om ze een mail te sturen!! Ik krijg het niet voor elkaar via hun site. Er staat ook geen direct mailadres maar alleen een contactformulier. Hierbij krijg ik een foutmelding..Zucht! Iemand misschien een rechtstreeks mailadres?

En Mloez, is het handig om het via NQHA nog eens te proberen??

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:36

Citaat:
Due to a server issue, the AQHA Contact form is working intermittantly. If you receive an error after submitting your query, please contact AQHA Customer Service for assistance. If you do not receive an error, your e-mail was received and you will receive a response as soon as possible.

Staat op de site ;) Ik zou dus even een belletje erheen doen. Een emailadres is niet meer te vinden op de site.

Seveng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 20:46

Owh ja...Oeps helemaal overheen gelezen! Zat in volle concentratie om het in behoorlijk Engels te typen ;)Haha..Nou morgen maar ff bellen dan.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:51

Wel morgenavond doen he, gezien het tijdsverschil ;) Het is daar nu 13:51 uur.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:04

Rebeccie schreef:
En Mloez, is het handig om het via NQHA nog eens te proberen??

Weet niet of je lid bent? Bij mij heeft de verkoper van het paard destijds contact opgenomen met de NQHA.

Seveng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 19:36

Oh jee..heb contact gehad met de AQHA en die vertellen mij dat ze nooit een aanvraag hebben gehad...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:41

Dan heb je een groot probleem.
Hoe oud was het paard toen je dit kocht ??

Seveng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 20:17

2 jaar en 2 maanden. Ze wordt in mei 3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:07

Ga je toevallig naar de Equitana? Dit kreeg ik vd week over de mail van AQHA
Citaat:
AQHA is On Site
AQHA is open for business March 15-20 at the 2011 Equitana: Equestrian Sports World Fair.
The association will provide a variety of on-site services during the 2011 Equitana, March 15-20. Come out to Essen, Germany, and visit AQHA on-site services at Hall 7, Booth C32 to catch up on your AQHA business. You can:

Purchase or renew a membership and get a FREE gift
Purchase or renew a Journal subscription and receive a FREE gift
Transfer a horse, no matter how many owners, for only $15 per horse*
Bring your registration papers for expedited service and discounted prices on horses 3 years and older*
Look up records on your horse and receive a FREE print out

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:18

Ja maar dan moet ze wel het registration application en transfer report hebben. Anders heeft ze er nog niets aan.
TS als een gek aan de bel bij de verkoper. Dat ze jou persoonlijk die registration application en transfer report toesturen/geven. En anders nieuw registration application en transfer uitprinten (vind je op de site van de AQHA) Die onder de neus van verkoper houden, als hij tenminste merriehouder was ten tijde van de dekking. Laten ondertekenen en zien dat je een handtekening van de hengstenhouder krijgt. Anders krijg je van z'n lang zal ze leven geen papieren erbij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:19

@Rebeccie: en de vorige eigenaar was ook de fokker en heeft dus ook de moeder nog ??

Seveng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 23:02

Vorige eigenaar was inderdaad de fokker en heeft nog steeds de moeder. Pff wat een gedoe zeg.. Ik heb wel een kopie van het registration application, al ontbreekt hier volgens mij wel een stuk van. Het is 1 A4tje en het lijkt alsof er meer op moet staan. Wat houd dat transfer report precies in?

Seveng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 23:09

Hmm heb inmiddels het registration formulier op de site gevonden, bij hetgene wat ik heb ontbreekt inderdaad nog een stuk en is ook niet compleet ingevuld..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:36

De AQHA kan je misschien een nieuwe registration application sturen. Die is al ingevuld met de juiste namen van de hengsten-eigenaar en merrie-eigenaar. Je moet dan alleen opnieuw de juiste handtekeningen eronder krijgen.
Dit formulier is ook blanco van internet af te halen, maar dan moet je dus zelf de juiste namen invullen.

Verder heb je een transfer report nodig om het dier meteen op je naam te laten zetten, ook dat kun je zo downloaden.
Als de H+M-eigenaren niet mee willen werken met hun handtekening dan kun je dit ook via de AQHA spelen.