WN: Saasveld, Happy Fall Show

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 00:03

Ods schreef:
Maar FlyingHigh, dit geldt voor iedereen! Niemand heeft een geldboompje, voor iedereen is het een hobby. Dit is toch ook niet leuk voor de persoon die nu in zijn/haar eentje stond, voor haar/zijn zuurverdiende geld/schoongewassen paard/opgereden tank benzine/diesel?????


Deelnemers die gewoon niet komen opdagen EN niet afmelden, leuk voor de organisatie Boos! .

Vervelend dat je twee zieke kinderen thuis hebt, hopelijk zijn ze snel opgeknapt!


Nee, er zijn mensen voor wie dit broodwinning is.

De andere 2 deelnemers startte ook onder het zadel..........dat is een wezelijk verschil. Ja, ik weet wie de anderen waren, vandaar mijn keuze.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 00:07

ik snap er als leek dus echt niks van Verward
dus als er weining deelnemers zijn , dan krijg je geen punten?
dus als je dan niet gaat dan krijgen de andere nog minder punten?
waren die dan juist beter ? of slechter?
dus als er weinig zijn en je weet wie er komt, dan kan je beter niet gaan?


dit is niet onaardig bedoeld, maar
ik snap het dus echt niet.
wie legt het me uit.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 09:21

Jos, als er in een bepaalde klasse minder dan 3 deelnemers zijn, vallen er geen APHA punten te verdienen. Het doet er niet toe of ze beter of slechter zijn. 3-5 deelnemers in een groep, ontvangt nummer 1 ook 1 APHA punt, bij6-8 deelnemers ontvangt nummer 1 alweer 2 punten en nummer 2 verdient ook een punt..............en ga zo maar door.
In de halterklasses waar ik zou starten zou ik de enige zijn met de hengst en zouden er 2 of 3 deelnemers zijn in de merrieklasse. Natuurlijk zijn bijschrijvingen mogelijk, maar ik durfde er niet op te gokken.

Ik ben een pure haltermuts en rij (nog) niet met mijn halterpaarden en ga puur voor het verdienen van APHA punten naar de wedstrijden. Zijn deze punten bij voorbaat al niet te verdienen, meld ik me zo ruim van tevoren mogelijk af, zodat organisatie er eventueel rekening mee kan houden dat het tijds- schema veranderd.
In Dld worden de (halter)mensen vaak zelfs gebeld door de organisatie als ze minder dan 3 deelnemers hebben om te melden dat de klasse niet wordt uitgeschreven.

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 09:57

Ik ben op zondag geweest en was, samen met Carolien, de groom van Cisca (Spots hier op Bokt). En zij heeft het ook goed gedaan waaronder een eerste plaats. Ik mocht Spots nog even rijden in de inrijbak voor de ervaring van het paard en ze was echt superbraaf en vond het volgens mij vond ze het wel heel gezellig met al die paarden.
Verder weer een aardig aantal Bokkers gezien. Dat vind ik altijd wel erg gezellig!
Leuk om je paardje in het echt te zien Gera, heel mooi paard, ik kan me voorstellen dat je daar trots op bent. Ik vond de merrie, Tanka, ook helemaal geweldig.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:49

gera schreef:
Romkabouter en Anya nog zien rijden. Toen zij reden zat ik in de kantine te eten en ik wilde ze later nog aanspreken, maar toen waren ze beiden al weg! Scheve mond Ik heb Anya vanuit de bak nog wel horsemanship zien doen en heb Romkabouter heeeeel erg netjes los zien rijden voor de pleasure en daarna ook gefilmd tijdens de pleasure (toen zat ik dus niet in de kantine). Mocht je beelden van jezelf willen hebben, ik heb je ongeveer anderhalve minuut op band (niet vreselijk lang, maar misschien wel leuk, wie weet?)

Ik was in de BS klasses 3 keer eerste, maar ja, ook die keer alleen Scheve mond
In de halter was ik wel een beetje fout bezig, maar ja, dat was de eerste keer voor mij Lachen
Maar alleen in de bak is wel goed voor hem, daar leert hij aleen maar van

In de inrijbak gaat het altijd wel goed, maar dan in die grote bak vind hij nog erg spannend, maar het ging alweer wat beter. Helaas in de Amateur pleasure 6de (van de 6 Tong uitsteken ) omdat ik voor de neus van de jury een ophouding maakte. Hij wou achter Anya aan en dan mocht niet. Toen ik hem tegenhield ging hij enrom tegen het bit in helaas. Volgens mijn begeleidster was ik op weg om derde te worden, dus ik heb de wind van voren gehad Knipoog
Al doende leert men. Als hij in de wedstrijdarena gaat lopen als bij het gewone rijden op dit moment dan ben ik alweer een grote stap verder. En dan de galop nog Haha!

Maar als ik een stukje fim zou kunnen krijgen zou ik dat erg leuk vinden!
Volgens heb ik je zien filmen en zou ik nog bijna zwaaien *LOL*

Een ieder die ook een prijs heeft gewonnen, gefeliciteerd OK dan!

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:05

En Paintje heeft het ook super gedaan! Drie eerste plaatsen (vd 1, 2 en 3) met haar BS merrie!

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:13

Wij hebben zaterdag meegedaan met een westernijslander en een koninklijkwesternpaard met grasbuik. De westernijslander is bij de trail gediskwalificeerd voor zijn westerntoltdraf Haha! . En de kwper was te arrogant om het hek fatsoenlijk achter zich dicht te doen Cool .
zondag wezen kijken. Wat een schitterende veulens dat is gewoon kwijlen *LOL* ik wil ook een paint of koop toch maar gewoon een verfpot

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:28

ikke was zesde in de beginners reining op vrijdag!! van de 15 nog wel.. ikke helemaal trots

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:33

Vrijdag? Verward De wedstrijd was alleen op zaterdag en zondag, toch?

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:56

Jos schreef:
ik snap er als leek dus echt niks van Verward
dus als er weining deelnemers zijn , dan krijg je geen punten?
dus als je dan niet gaat dan krijgen de andere nog minder punten?
waren die dan juist beter ? of slechter?
dus als er weinig zijn en je weet wie er komt, dan kan je beter niet gaan?

Dit schreef ik een paar weken geleden opver de AQHA puntentelling bij de halter:

Jeetje, ik heb net even de showregulations door zitten worstelen en heb me verbaasd over de halterpunten Bloos!

3-4 deelnemers heeft de 1st een 1/2
5-9 deelnemers heeft de 1st 1 punt, de 2nd 1/2 punt
10-14 deelnemers heeft de 1st 2 punten, 2nd 1 punt, 3rd 1/2 punt
15-19 deelnemers heeft 1st 3 punten, 2nd 2 punten, 3rd 1 punt, 4th 1/2 punt

De rest laat ik maar achterwege want zoveel deelnemers hebben wij bijna nooit in 1 klasse.
Er moeten er dus heel wat aan meedoen in je klasse wil je nog een puntje weten te bemachtigen. En dan moet je je minstens bij de eerste 2 plaatsen.
Deze puntentelling is duidelijk gebasseerd op Amerikaanse aantallen...... Schijnheilig

Dus het is inderdaad zo dat als er te weinig deelnemers zijn dan sta je voor jan joker, of je valt net buiten de punten als je met 4 paarden bent ipv 5. Ik was dus 2e geplaatst met Digger maar viel net buiten de punten omdat er maar 4 paarden waren. Bloos!

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:54

hanita schreef:
ik deed voor de tweede keer mee in showmanship at halterklasse beginners. Ik ben daar 3de geworden. Ik ben nog maar net begonnen met halter en wist niet hoe ik de draai moest maken. Gelukkig was daar een deelnemer die me dat snel voor deed. Echt te gek!


Hihi, dat was ik! Net voordat we de ring in moesten, toch? Ach, als je elkaar kunt helpen doe je dat toch? Gefeliciteerd met je derde plaats!

Ik heb dus ook meegedaan en ben errug trots op mijn paardje: 1e in de showmanship, 2e in de horsemanship en 5e in de trail. Mijn weekend kon niet meer stuk en dat wolkje zit nog steeds onder mijn schoenen Haha! Zondag weer terug naar Saasveld om Paintje te supporteren en hier en daar bij te staan. Die kwam ook mooi even terug met 3 blauwe lintjes!!! Super gedaan hoor! Maar jullie zagen er dan ook super uit!

Zag trouwens naast de hierboven vermelde IJslander nog een in het oog springend paardje. Deed mee in de pleasure en in de horsemanship. Even met zijn berijdster gepraat: het bleek achteraf een Andalusiër x KWPN te zijn! Deed het echt harstikke goed in de pleasure (aardig hoog geplaatst; weet niet meer precies welke plek) alleen in de horsemanship vond 'ie de uitgang interessanter dan de proef...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:56


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:19

Mac & Arianne bedankt Bloos !
We waren dus eerste in de BS Halter Mares All Ages Open & Amateur en in de BS Showmanship (one & only)!

Arianne, blijf vooral nog even zweven, want jullie gingen super OK dan! !

Die KWPN X Andalusier werd 4e in de Pleasure. Wat kan dat paardje joggen, zeg!

Nog meer mooie resultaten:
BS Halter Mares All Ages Open:
2e Jeddah met Simply Lost My Spots
3e Sylva vd Wal met die mooie BS nakomeling van Red Pebbles (stond laatst op Gera haar foto's). Zij werden 2e bij de Amateur.
Natascha_dH met Miss Fanci Shampoo 2 x 1e in de Pleasure OK dan! ! Daarmee heeft ze haar ROM verdiend!

Iedereen van harte gefeliciteerd !

Romkabouter, vooral blijven Halteren met die dikbil van je! Hij mag gezien worden !

Laatst bijgewerkt door Paintje op 27-10-03 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:25

Ik ben inderdaad met Simply geweest, ik heb je niet gezien Gera, maar wel je nieuwe paardje, hij heeft zich erg goed gedragen, leuk dier!

Sim was ook op haar "best behavior" waar ik heel erg blij mee was, ze stond als een huis in de Halter klasse en is 2e geworden achter de merrie van Paintje. Ik was heel erg tevreden!

Hier staat ze, aangezien ik maar 1 fototje heb hoop ik dat ie hier mag staan, beetje wazig, maar goed:
Afbeelding

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:28

Hierbij wil ik Leilla, Ellen en Sylva bedanken. Zij hebben meegedaan, zodat ik punten kon rijden. Super mensen OK dan!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:29

Paintje"]
Mac & Arianne bedankt Bloos !
We waren dus eerste in de BS Halter Mares All Ages Open & Amateur en in de BS Showmanship (one & only)!
[/quote]

Jeetje, goed zeg!! Waarom heb ik dat nou net weer gemist? Ik heb nou ook nog steeds geen idee wie je bent! Scheve mond

[quote="Paintje schreef:
3e Sylva vd Wal met die mooie BS nakomeling van Red Pebbles (stond laatst op Gera haar foto's). Zij werden 2e bij de Amateur


Je bedoelt Tanka:
Afbeelding

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:31

jeddah (dat was dus je boktnaam!!!): gefeliciteerd met je tweede plaats! Ik heb je paardje wel even langs zien komen, maar heb jammer genoeg niet naar de halter kunnen kijken op dat moment, omdat mijn mannetje aan de andere kant van de kantine bezig gehouden moest worden tot de futurity Lachen

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:34

En Gera, leuk om je te ontmoeten. Superleuk paardje heb je!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:58

gera schreef:
Ik ben twee bokkers vergeten die ik in alle waarschijnlijkheid gezien heb. Omdat ik het absoluut niet zeker wist en ik ze beide niet meer kon vinden toen ik het rondje 'ontmoet bokkers' wilde maken, heb ik ze toch niet ontmoet Scheve mond Volgens mij gaat het om corine (als ik het goed heb, van Simply Lost My Spots) en Linda (van Fresnos en Rainy). Kan het kloppen dat ik jullie heb gezien, waren jullie er? Zo ja, dan spreek ik jullie volgende keer aan, want dan ken ik nu jullie gezichten (dus berg je maar Knipoog )


Ja, Gera dat klopt! Ik was er ook..
Ik heb nog allemaal rondgekeken of ik je zag, maar vond het zo L#llig om aan iedereen te gaan vragen of ze misschien Gera waren Knipoog
Jeddah had ik wel gezien, maar zij was alweer weg voordat ik tijd heb gehad om met haar te praten.
Ik heb wel nog een tijdje met Jojo (van Explicit Cash Deposit) gepraat, maar ik wist niet dat zij ook een bokker was Bloos

Hunky (de zoon van Fresnos waar we naar gingen kijken) was 3e in de Halter en - na correctie - 1e in de In Hand Trail.
Er was nl. een foutje in de programmering geslopen. De eigenaar van Hunky had ingeschreven voor de In hand Trail voor 1- en 2-jarigen.
Toen ze in de ring waren deed er nog een jaarling mee en een 10-jarige merrie. Die 10-jarige merrie had dus eigenlijk deze klasse gewonnen.
Nu hebben ze het zo gedaan dat die merrie 1e was voor de oudere paarden en Hunky was 1e van de 1- en 2-jarigen.

In ieder geval heb ik een erg leuke dag gehad Haha!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:15

Jee, Jeddah, wat een plaatje!! OK dan!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 23:36

Wauw, iedereen heeft het super gedaan zeg! OK dan! Gefeliciteerd met jullie prijzen. En die western-ijslander was echt helemaal geweldig, super stoer paardje.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 08:29

gera"]
Jeetje, goed zeg!! Waarom heb ik dat nou net weer gemist? Ik heb nou ook nog steeds geen idee wie je bent! Scheve mond
[/quote]
Omdat je dus je mannetje bezig moest houden, ik stond gelijk met Jeddah in de ring Knipoog .

[quote="gera"]
[quote="Paintje schreef:
3e Sylva vd Wal met die mooie BS nakomeling van Red Pebbles (stond laatst op Gera haar foto's). Zij werden 2e bij de Amateur

Je bedoelt Tanka:
[/quote]
Ik geloof het wel, ja! Mooi paardje hoor!
En die van jou heb ik inderdaad ook gezien, mooi mannetje hoor OK dan! !

Axefield

Berichten: 482
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 00:21

Jaaa!!! Ik heb ook meegedaan met mijn geweldige kanjer en hij was GOED!!! Haha! Bij de beginners showmanship werden de 2e en we deden voor het eerst rijdend mee, de pleasure. Ik was super-zenuwachtig maar had het volste vertrouwen in mijn Rookieman en jawel hoor, daar gingen we. Jemig, wat een geweldig gevoel, het hele weekend liep ik te smilen, kon niet meer stuk....we waren vijfde geworden. Oh, wat was ik trots. De volgende dag werd Rookie gevraagd voor de leadline en toen toonde hij ook weer zijn o zo brave karakter. Moest overigens wel even schrikken van het overweldigende applaus voor die twee kids, maar Michael bleef perfect zitten met in zijn handen: de teugels, een zak snoep, zijn lintje, een beker en mijn bos bloemen. Geweldig, wat een jong.

Het was overigens helemaal wel een goed, leuk, gezellig weekend. Heb niet zoveel last gehad van de kou, de vlammen sloegen op een gegeven moment uit mijn oren en ook 's nachts in mijn trailertje lag ik heerlijk (nu helaas gestolen, lees bericht ook hier ergens op dit forum).

Mijn paintlinger en ik kijken ontzettend uit naar volgend jaar en we zullen er zijn!!!!

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 11:28

Is toch ook een supercombi: een Haflinger en een Paint. Je hebt gewoon hetzelfde als ik maar dan in één paard.................
Groetjes, Natascha

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 12:37

Gefeliciteerd Rookie! Leuk dat je een fijne wedstrijd hebt gehad!!
Ik hoop dat je je trailer snel terugvindt...!