WN: Bunschoten - NK Quarterhorses 2003

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 14:38

Ach, bij elke jurysport gebeuren er dingen waarbij je je afvraagt hoe de beoordeling inelkaar steekt......
Het is niet leuk, maar het is niet anders.
Ik ben met het halteren met Sparky ook "maar" in de middenmoot beland, terwijl ik toch echt een paardje heb met een bloedmooi koppie en die volgens de beschrijving van de AQHA aan alle kenmerken voldoet.
Maar ja, als er 9 staan die allemaal aan de raskenmerken voldoen dan gaan de voorkeuren meespelen......

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:38

Hoe weten ze dan wie er 1, 2e etc wordt Lachen
Die schrijver loopt er niet voor niets naast.

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:42

Henriette schreef:
Ach, bij elke jurysport gebeuren er dingen waarbij je je afvraagt hoe de beoordeling inelkaar steekt......
Ik ben met het halteren met Sparky ook "maar" in de middenmoot beland, terwijl ik toch echt een paardje heb met een bloedmooi koppie en die volgens de beschrijving van de AQHA aan alle kenmerken voldoet.
Maar ja, als er 9 staan die allemaal aan de raskenmerken voldoen dan gaan de voorkeuren meespelen......


Ben het met je eens dat het een jurysport blijft en iedereen vind zijn eigen paard natuurlijk het mooist Lachen
Als er 9 gelijke paarden staan zal een jury zijn eigen voorkeur laten gelden, igv een palomino zal die winnen.
Maar het zou toch voor iedereen handig zijn om naderhand te weten waarom je op x-plaats bent beland.

Voor de pleasure geldt dit nog sterker, zeker nu de nieuwe regels toegepast zouden moeten worden.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:46

Sugarmiss"]
[quote="Blaze"]Tja je gaat je afvragen waarom ze zich de moeite doen om *echte* judges uit het buitenland te halen als we hier in ons kikkerland genoeg expertise hebben Cool
[/quote]
[quote="Blaze schreef:
[Zat erg goed bij de reining Cool in de kantine achter de jury met 3 tafels hielden we de score bij van alle drie de judges.
verschil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nee hoor soms wel tot 8 punten verschil.
beetje absurd.
[/quote]
Een quote van jezelf, waaruit blijkt dat je dus ook zo wel wat vraagtekens hebt gehad.



ja nou??? is er dan een overeenkomst met wat jij zegt?? dacht het niet Cool
als 3 judges soms 3 5 of 8 punten uit elkaar liggen vraag ik me af waar dat aan ligt.Welke van de drie het bij het juiste eind heeft weet ik niet.Jij daar in tegen geeft aan dat een paard dat totaal uit elkaar loopt wint.Hmm misschien bekijkt de jury het toch net iets anders als jij Schijnheilig
Dussssssssssss

ik betwijfel het punten verschil niet de judges op zich Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:48

Cer schreef:
Right On SM !! Cool


gewoon blijven proberen Cool

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:52

Blaze schreef:
ik betwijfel het punten verschil niet de judges op zich Cool

Spijkers op laag water.
Het zijn tenslotte de jury's die de punten geven die zo uit elkaar liggen.

Overigens was het niet alleen mijn mening. Divers publiek en trainers vonden hetzelfde.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:04

Blaze schreef:
Hmm misschien bekijkt de jury het toch net iets anders als jij Schijnheilig
Dussssssssssss

ik betwijfel het punten verschil niet de judges op zich Cool



Als er in de reining een mooie (IMO) proef bij 1 van de 3 judges op de vierde plaats terecht komt, en bij de andere 2 judges (die er op hetzelfde moment naar zitten te kijken) geheel niet geplaatst word, dan bekijken de judges het niet alleen anders dan ik, maar zelfs anders dan elkaar. Dat zou toch niet moeten kunnen?? Ze hanteren toch eenzelfde puntensysteem? Plusjes, minnetjes, zoals het beschreven staat in het rulebook...

Maakt dat dan dat we geen judges uit het buitenland moeten halen omdat men het hier beter weet??? De judges moeten gewoon 1 lijn aanhouden, zodat het publiek ook snapt wat ze aan het doen zijn, en ik ook weet waar ik op gejureerd ga worden...wel zo fair lijkt mij, wat moet je anders met een rulebook en jurycursussen??

En inderdaad, als de regels van de pleasure veranderen, moeten de judges zich daaraan houden, en niet ouderwets blijven jureren...

bijdehandje

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:11

Ook bij mij zat er in de halter een behoorlijk verschil tussen de judges. Twee waren allebei van dezelfde mening en plaatste me hoger. 1 Judge hield duidelijk niet van het type Digger en plaatste hem een stuk lager, dus dan ga je meteen een stuk naar beneden in plaatsing....

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:28

Paulus en Gisela zijn jullie nog lekker aan het nagenieten en laat Paulus nog maar even lekker op de wolk zitten hij heeft het echt dubbel en dwars verdient Knipoog

Paulus je zag er echt super uit met jullie knappe paard Flash en dan ook nog zo`n geweldige proef rijden......... OK dan! OK dan!
We zaten echt trots te zijn op de tribune, en mijn handen doen nog steeds zeer van het klappen. Je weet het he GEWOON DOORGAAN ZO Haha!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:43

Sugarmiss"]
[quote="Blaze schreef:
ik betwijfel het punten verschil niet de judges op zich Cool

Spijkers op laag water.
Het zijn tenslotte de jury's die de punten geven die zo uit elkaar liggen.

Overigens was het niet alleen mijn mening. Divers publiek en trainers vonden hetzelfde.
[/quote]


ook ik ben het eens met het feit dat de jury op een lijn moet zitten.
Nogmaals,heb bijna de hele reining achter het glas kunnen mee genieten van de verschillende meningen van de jury.de ene gaf -1 voor de spin, terwijl de andere +1/2 gaf.
Maar uiteindelijk hebben we ons kostelijk vermaakt met de te grote verschillen(en we wisten wie zou winnen Cool
kortom veel geld uit gegeven voor dure mensen en nu weet je nog niets Cool

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:07

Ik kan me heel goed indenken dat in bijv. de spin verschillend gejureerd wordt. De ene jury ziet graag een snelle spin, de ander zal een technische goede spin een plus geven.
Maar in de pleasure liggen de regels nu veel 'vaster' als voorheen en dan zou een puntenlijst toch ook wel erg handig zijn om te kunnen vergelijken met de andere deelnemers.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:02

wij begrepen ook niets van het grote verschil in punten
bv: roel was bij 1 jury als 1e geplaatst en bij de andere 2 helemaal niet Verward
om eerlijk te zijn , waren we zelf ook zeer verbaasd over die 1e plaats. Haha!

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:45

Ohhhoooohhh Blaze, de einduitslag al weten en het niet even aan ons komen vertellen,..... shame on you Cool Had nou toch effe gewaarschuwd, Paulus wilde met Flash gewoon de bak inlopen met z'n rooie "soepjurk" (oftewel Sinterklaaspak) nog aan. (Heb hem daarvan nog net van weten te weerhouden...... Haha! )

Groetjes, Gisela

flashy
Berichten: 59
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 22:55

Gisela en Paulus,

Clown Cheese! Haha! !!! GEFELICITEERD MET HET RESULTAAT !!!!
Cheese! Clown

Irene OK dan!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 07:45

Gisela schreef:
Ohhhoooohhh Blaze, de einduitslag al weten en het niet even aan ons komen vertellen,..... shame on you Cool Had nou toch effe gewaarschuwd, Paulus wilde met Flash gewoon de bak inlopen met z'n rooie "soepjurk" (oftewel Sinterklaaspak) nog aan. (Heb hem daarvan nog net van weten te weerhouden...... Haha! )

Groetjes, Gisela


Helaas ben ik bij de tweede keer dat ze de bak gingen slepen naar huis gegaan(had het ff gehad).
Daar heb ik nu erg veel spijt van Bloos
Had Paulus graag kampioen willen zien worden.
En geloof me ik had je de uitslag wel laten weten Cool

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:12

Van harte gefeliciteerd Gisela! Wat moet jij trots zijn op je paard en je man (zijn er foto's van de soepjurk Haha! ?)

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 08:54

Trots ben ik zeer zeker, zowel op Paulus en op Flash.

Paulus is maar een 'gewone' amateur en dit was de 10de wedstrijd die hij in zijn leven reed (de 4de wedstrijd met Flash). Hij moet hard werken, heeft een 'gewone' baan, daarnaast heeft hij dus heel veel tijd in het rijden, analyseren van zichzelf en paard, en trainen gestoken. Toen hij de namen van de ruiters en van paarden in de senior zag dacht hij al dat hij heel tevreden mocht zijn als hij een 'leuk' pattern reed en misschien een lintje had. Blijkbaar had hij zichzelf en Flash beter voor elkaar dan hijzelf vermoedde Haha! .

Voor zover ik weet heeft niemand een foto van het Sinterklaaspak, toch wel jammer achteraf *LOL*

Blaze Cool , misschien de volgende keer.......

Groetjes, Gisela

HereWeGo
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:55

Ben zondag wezen kijken...
Paulus, Jurgen en Ed Gefeliciteerd!



(en wie nog meer in de prijzen zijn gevallen: ook gefeliciteerd)

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:17

Heeft er iemand nog foto's gemaakt van de junior reining? Lachen En die foto op pagina 5 van dit topic is idd Wendy van Osch (met Star G Hot Peppy). Ze heeft zichzelf herkend en vond het wel een stoere foto! Haha!

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:01


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:26

Gefeliciteerd Emmy!!!
Groetjes, Corine

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:49

Emmy OK dan!
Ik heb je nog zien lopen in de inrijbak, maar je was zo 'in jezelf' Lachen

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:46

Ja, ik was super tevreden, had het ook helemaal niet gedacht, alleen gehoopt Haha!
Maar toen ik donderdag al zag dat het Belgische halter kanon meedeed, was zelfs de hoop al weg.

Nu krijgen we straks het begeerde Bronzen Beeld van de AQHA. *LOL* Pling

Ja, ons weekend kon niet meer stuk!!!!!!!!!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:49

Emmy heb je ook foto`s van je Quarter op de NK ..........

(helemaal niet nieuwsgierig hoor Doei, doei )

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:54

Nee, hoop dat Ed van Schaik nog leuke foto's heeft gemaakt.
wel de videoband!!!!!!!