WN: Bunschoten - NK Quarterhorses 2003

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:23

Paulus en Gisela (en Flash natuurlijk)
OK dan! Toppie, toppie, toppie, van harte gefelicipeerd!!!!!
Echt een super mooie proef gereden, dat beloofd wat voor de toekomst (EK, OS Haha! ) Ik heb genoten

Geef je ook les? Haha! , hahahaha

groetjes

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:00

Zijn je zenuwen toch niet voor niets geweest
*LOL* Mooi resultaat

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:35

Gefeliciteerd Paulus!

Overigens, heeft iemand een beetje inzicht in de jurering van de junior reining? Ik vond dat Mireille van Soldt een hele mooie proef neerlegde, maar ze werd maar bij 1 jury geplaatst. Zowieso zat er een enorm verschil in jurering, vreemd, want de juries werken toch met eenzelfde puntensysteem? Hoe steekt dit in elkaar?

Oh, en wat is de moderne term voor de 'lope'?? Ik heb goed op zitten letten maar ik en mijn medebankers kwamen niet verder dan:
'please lope ..blabla.. increase of foreward motion' of iets dergelijk?

Ik ben benieuwd Haha!

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:55

Jongens!!!! Allemaal hartelijk bedankt voor alle felicitaties, ook namens Paulus. Ik vrees dat hij voorlopig niet van z'n wolkje af komt........

Flash liep alle dagen daar super, maar gisteren durfde Paulus hem voor het eerst "echt" te rijden. Het mooiste moment was direct na z'n run, hij kwam de bak uit en barstte in tranen uit en kon alleen nog zeggen
"lint of geen lint, vandaag heb ik durven laten zien wat Flash kan en hij kan nog beter". Dat hij het kampioenslint bij Flash om de nek zou zien hangen had hij nooit gedacht........

Natascha de Heer heeft Flash op en top "gegroomed" gisteren en Paulus "mentaal" gesteund, Dion Marbus heeft na de run van Paulus de zorg voor Flash met uitstappen op zich genomen, Rob van Aalst en Annette Hietbrink stonden mij geestelijk te ondersteunen langs de bak en hebben na afloop geholpen om ons, nadat Flash droog was, zo snel mogelijk naar huis te kunnen laten gaan. Voor deze 4 vrienden een dikke kus en onze dankbaarheid.

Voor iedereen die ons daar al heeft gefeliciteerd, echt heel hartelijk bedankt, dat alles maakt het ook onvergetelijk.

Groetjes, Gisela

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:57

Cer schreef:
Oh, en wat is de moderne term voor de 'lope'?? Ik heb goed op zitten letten maar ik en mijn medebankers kwamen niet verder dan:
'please lope ..blabla.. increase of foreward motion' of iets dergelijk?


Whahahaha, wij hebben ook de hele middag zitten puzzelen wat er nu gezegd werd! Wie helpt ons met deze nijpende vraag!?

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:58

De term die wordt gebruikt in de pleasure is
"Please lope with a slight increase in forward motion" en wordt denk ik gebruikt in plaats van "extended"???? Heb het ook meerdere malen voorbij horen komen.

Groetjes, Gisela

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:03

Geweldig, dat betekent dus dat de jury niet graag naar de krabbel-galopjes in de pleasure wou kijken en benieuwd was wie zich staande kon houden met wat meer snelheid. Of is dit een geheel verkeerde interpretatie van mijn kant? Haha!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:12

Cer schreef:

Overigens, heeft iemand een beetje inzicht in de jurering van de junior reining? Ik vond dat Mireille van Soldt een hele mooie proef neerlegde, maar ze werd maar bij 1 jury geplaatst. Zowieso zat er een enorm verschil in jurering, vreemd, want de juries werken toch met eenzelfde puntensysteem? Hoe steekt dit in elkaar?
Haha!

Zat erg goed bij de reining Cool in de kantine achter de jury
met 3 tafels hielden we de score bij van alle drie de judges.
verschil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nee hoor soms wel tot 8 punten verschil.
beetje absurd.

PS.

Heb paulus niet zien starten helaas,maar toch gefeliciteerd,super man Cool

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:14

gefeliciteerd allemaal toppie

please lope with a slight increase in forward motion.
ofzo

betekent in ieder geval een voorwaartse galop.

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:35

Hoi Gisela, heb Paulus helaas niet kunnen zien rijden. Ik moest vroeg naar huis voor een familie verjaardag. Verward Onwijs gaaf zeg. GEFELICITEERD!!!!!!!
Alle andere winnaars: ook van Harte!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:36

Zijn ergens de uitslagen te zien? En op welke plaats eindigde Mireille bij de Junior Reining?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:42

Mireille eindigede bij 1 jury op de 4e plaats, bij de andere twee werd ze niet geplaatst. Heel zonde, want ik vond het een hele nette proef, alles was aanwezig. Wat dat betreft wordt een goeie proef, die normaal gereden wordt, blijkbaar niet gewaardeerd.
Er zaten een paar crossers tussen die veel hoger scoorden. Tuurlijk is reining een snelheidsonderdeel, maar ongecontroleerd over je cirkel stuiven vind ik er niet uitzien (ik ben natuurlijk ook geen jury Haha! ).

Overigens, de mevrouw die (meen ik) tweede werd, met waslijnen van teugels waardoor ze bij het corrigeren met dr hand tegen dr borst zat, vond ik ook niet echt netjes rijden. Pak dan je teugels wat korter?

De uitslag weet ik niet meer helemaal precies, en het boekje waar ik het in opgeschreven heb, heb ik niet bij de hand, ik kan me vergissen....

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:50

Ik vond Mireille echt een voorbeeld van hoe je met weinig heel veel kunt bereiken. Lichte hulpen, en toch heel beheerst en netjes.

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:08

ik ben ook weer terug van het nk
ik vondt het een leuke show en heb ook weer wat aqha puntjes bij

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:08

Gisela schreef:
De term die wordt gebruikt in de pleasure is
"Please lope with a slight increase in forward motion" en wordt denk ik gebruikt in plaats van "extended"???? Heb het ook meerdere malen voorbij horen komen.

Groetjes, Gisela


Ten eerste natuurlijk ook mijn felicitaties. Dat er nog maar vele mogen volgen Lachen

Het verschil tussen slight increase in forward motion en extended is dat de galopbeweging duidelijk zichtbaar moet zijn. Meestal zal dit een kleine snelheidsverhoging met zich mee brengen. Extended is dus echt uitgestrekte galop, wat in de western overeenkomt met een arbeidsgalop. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:11

Ik als dressuurmuts ben ook geweest. Dacht dat er een " gewone" wedstrijd was, en werd dus verrast door cowboys! Ben even gebleven omdat ik het toch best interessant vond.

Waar ik ietwat van schrok, is dat er toch wel een behoorlijk aantal ruiters de paarden flink aan het flossen was in de mond. Om niet te vergeten het enorme geprik met de ellenlange sporen.
Ook viel mij op dat veel ruiters erg stijf op het paard zaten.

Misschien hoort dit allemaal,dat weet ik niet. Heb heel weinig verstand van western rijden, maar vriendelijk eruit zien vond ik het niet.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:13

Het hoort niet, er is al een hele discussie over dat gerag in de monden op het NK in Western Paardenmishandeling? In dit forum.

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:53

Ik ben op zaterdag geweest en heb dus weinig 'rij'-onderdelen gezien (voor de reining weer naar huis gegaan).
Dus echte misstanden heb ik niet gezien, al was er natuurlijk toch weer een reiningruiter die zo nodig in de grote bak moest losrijden, terwijl er duidelijk om geroepen was dat dit alleen voor pleasure-ruiters de bedoeling was (hij werd ook verwijderd).

Over de jurering van de futurity-pleasure heb ik me wel verbaasd. Het paard wat het meest uit elkaar liep heeft gewonnen, een dralop werd nog geplaatst en de ruiter die een mooie proef reed (IMO) werd ergens achterin geplaatst.
Jammer dat er geen puntenlijsten van de pleasure worden gemaakt c.q. opgehangen. Dit zou voor de ruiters ook verhelderend kunnen werken.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:02

Tja je gaat je afvragen waarom ze zich de moeite doen om *echte* judges uit het buitenland te halen als we hier in ons kikkerland genoeg expertise hebben Cool

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 14:10

Ja, bij de Pleasure werden wel meer voorwaartse gangen gevraagd, waarbij ik moeilijk kijkende ruiters zag (bij de extended jog) ...... toch nog lastig uit te zitten blijkbaar.
Maar ook paarden die gewoon niet wat harder konden draven c.q. gallopperen , dat vind ik toch wel een trieste gang van zaken.
Overigens werden de deelnemers met de oude pleasure-gangen nog steeds hoog geplaatst, de jury moet er nog ff aan wennen -denk ik-.

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:11

Blaze"]
Tja je gaat je afvragen waarom ze zich de moeite doen om *echte* judges uit het buitenland te halen als we hier in ons kikkerland genoeg expertise hebben Cool
[/quote]
[quote="Blaze schreef:
[Zat erg goed bij de reining Cool in de kantine achter de jury met 3 tafels hielden we de score bij van alle drie de judges.
verschil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nee hoor soms wel tot 8 punten verschil.
beetje absurd.
[/quote]

Een quote van jezelf, waaruit blijkt dat je dus ook zo wel wat vraagtekens hebt gehad.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:15

Right On SM !! Cool

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:28

Henriette schreef:
Ja, bij de Pleasure werden wel meer voorwaartse gangen gevraagd, waarbij ik moeilijk kijkende ruiters zag (bij de extended jog) ...... toch nog lastig uit te zitten blijkbaar.

Hihihi, ja dat viel mij ook op! Er zijn weinig mensen die kunnen zitten.....

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:32

Allemaal verpest door die lekkere jog Lachen
Dat een ruiter niet goed kan blijven zitten is één ding, dat een paard niet KAN (of durft te) strekken is een ander Cool

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 14:37

Bij pleasure worden door de jury helemaal geen puntenlijsten gemaakt, dus kunnen ze ook niet opgehangen worden.