[WN] Western manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BornForIt

Western manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 00:24

Hallo, Ik ben een 15 jarige beginnende Western ruiter (die al heel lang een hart heeft voor Western) met een probleem. Ik sta momenteel met mijn paard op een zo goed als lege manege die uitsluitend de dressuur sport uitbeoefend.. Ik wil nu heel graag naar een iets "lossere" manege waar ook wat meer Western word gereden,les word gegeven in dat omtrend en ook meer jongeren rondlopen.Ik woon in de provincie Antwerpen en in de gemeente Zoersel en vind niet direct zo'n manege. Ik ken wel eentje in Westerlo die wel heel gezellig is maar dat is helaas te ver. Kennen jullie een manege die meer naar mijn smaak is? Please tell me :P Ik hoop echt dat ik hier verder kan geholpen worden. Maar alvast bedankt!

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 08:34

In Vlimmeren (Beerse) is de JC Ranch en in Herentals heb je de Rawhide waar vroeger Bernard Fonck en An Poels werkten.

quarterH

Re: Western manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:28

weet niet of de rawhide pensionklanten heeft.. volgens mij alleen trainingspaarden.
Miriam Gensicke zit er nu en uiteraard christel poels nog.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:47

Ik ben zelf ook van Antwerpen en rijd in Westerlo op de GHR. Ik weet dat je daar (lees: Kempen) vrij veel westernmaneges vindt, maar in Antwerpen zelf is het een zeldzame verschijning :p Veel succes met de zoektocht!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:55

@ QH, ja op de rawhide staan ook pensionklanten!

savathJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:11

Op de rawhide kan je zo ook lessen met eigen paard of lespaard.
En ja er zijn ook pension klanten.
Ghr zou ik niet bij de echte wedstrijd western stallen noemen,tenzij je voor barrelrace gaat.en western rijden al zo noemd bij het rijden met een westernzadel.
Het is er wel gezellig,heb er heel erg vroeger als ukkepukje ook gereden in afwisseling met mijn dressurlessen van torenhof.
Daar reed ik dressuur en ghr reed ik buitenritjes.

Prutske1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:14

Ik rijd zelf op de jc ranch in Vlimmeren. Ik vind het er heel gezellig en er wordt ook les gegeven. Het is wel een kleine manege. Ongeveer 24 stalletjes. Maar er zijn veel activiteiten, onderlinge wedstrijdjes, freestyle reining, halloween trail,... en sinds vorig jaar jaarlijks een PRAB wedstrijd.

Als je heel wedstrijdgericht wilt rijden is de Rawhide ook een heel goede manege. Heb er zelf lang gereden, maar dat wedstrijdgerichte was dan weer niets voor mij, en dan ben je toch echt wel een buitenbeentje.

savathJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 08:59

Ik vind rawhide super! ken de Jc ranch in vlimmeren,het is er niet slecht,maar inderdaad ander niveau van lesgeven volgens sommige bronnen.
Maar zekers niet slecht.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:03

silver ranche oosterwolde kijk op de site prima mange warm water was plaats padock weide binnen en buiten bak sadelkamer western shop en groten kantienen ik hoop dat je er er wat aan hebt ik vindt het zelf super ik heb er zelf ook leren western rijden en nu na een half jaar rij ik al op best hoog nivo en je bent er snel op je plek veel plezier nog

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:19

mie123gie schreef:
silver ranche oosterwolde kijk op de site prima mange warm water was plaats padock weide binnen en buiten bak sadelkamer western shop en groten kantienen ik hoop dat je er er wat aan hebt ik vindt het zelf super ik heb er zelf ook leren western rijden en nu na een half jaar rij ik al op best hoog nivo en je bent er snel op je plek veel plezier nog

Niet echt in de buurt van Belgie he... ;)

Lincy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:03

Rawhide Ranch (Herentals)
Dukes Ranch (Heultje Westerlo)
Reiniacs (Veerle laakdal)
Gipsy horses (Oosterwijk)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:03

Als het niet onmogelijk is, zou ik voor GHR gaan in Westerlo :+ heb er een zalige twee weken mogen doorbrengen vorig jaar, dit jaar weer! Dus dan zie ik je misschien eens langskomen :+

savathJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:51

ghr in westerlo is goed voor wie zich een cowboy wil voelen en de sfeer errond,maar wil je ooit de wedstrijd in dan is rawhide wel echt stukken beter!

savathJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:52

Of natuurlijk dukes ranch(reining)

JVBdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:56

Ik heb zelf een les als cadeau gehad op een hele gave westernmanege in België, maar laat ik nu net de naam niet meer weten. Weet alleen nog dat de omgeving echt prachtig was (maar daar schiet je vast niet zoveel mee op :D )