[WN] western pensionstalling omg. Hengevelde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mekje

western pensionstalling omg. Hengevelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 15:01

vraagje, ik zou graag een luxe pensionstalling beginnen in de omgeving van Hengevelde. Nu wil ik graag weten of dit jullie zou trekken... Ook ben ik benieuwd naar wat jullie speciaal zoeken in een westernstal, wat mist er aan mijn plan... enz...

Stallen (zo'n 20 a 25 plaatsen):
Luxe stallen van minstens 3,5 bij 3,5 (misschien worden ze groter)http://www.folmerhekwerken.nl/images/objects/normal/29_345.jpg
(dit idee zeg maar) Met luiken zowel in het front als in de muur naar buiten, zodat de paarden met de hoofden naar buiten kunnen. Het strooisel is vlas en ze zullen iedere dag worden uitgemest (behalve zondag).
Voeren:
Er zal 3 x per dag gevoerd worden; om half 8 's ochtends, 1 uur 's middags, 6 uur 's avonds.
Ze krijgen dan 3 x per dag hooi, ('s middags klein beetje, 's ochtends & 's avonds veel) dit zal hooi zijn uit grote plastic balen(de 1 noemt dit hooi, de ander kuil)
Krachtvoer 3 x per dag, keuze uit basis sportbrok en muesli (dosering eigen keuze)
Ze krijgen (voor wie het wil natuurlijk) 's middags lucerne. Word uiteraard voor u gedaan.
Welk merk weet ik nog niet, ben ik nog mee aan het kijken. Uiteraard mag je zelf ook voer mee nemen, dit moet dan alleen wel klaargezet voor ieder dagdeel (kleine emmertjes met deksel bijv.)
Weidegang:
'S ochtends van 8.30 tot 13.30 in de wei (groepsverband, goed voor onderling contact), 's middags 2 uur in de paddock (of andersom, 's ochtends in de paddock en 's middags 5 uur in de wei) Mocht de wei nou heeeeel erg slecht zijn, komen ze zowiezo buiten in de paddock. Het is voor de eigenaar om te zorgen voor een regendeken. Moet een paard peesbeschermers om? geen probleem! Ook dit word door mij gedaan.
Kast:
Ieder krijgt een zeer ruime kast, voor het harnachement, borstels enz. zodat ieder genoeg ruimte heeft. (vind het zelf verschrikkelijk als ik te weinig ruimte heb) Natuurlijk kunnen deze ook op slot (je weet maar nooit)
Poetsplaats:
Er is een ruime poetsplaats en een ruime wasplaats met warm water. Deze zitten vlak bij de zadelkasten, zodat je niet ver hoeft te slepen met je spullen. Ook is er een solarium op de poetsplaats waar je gebruik van mag maken (met beleid natuurlijk!)
Bak:
een grote buitenbak met verlichting, die in zo'n beetje alle omstandigheden te berijden zal zijn. Ook zijn er leuke uitrijmogelijkheden, vlak bij zit het startpunt voor een aantal leuke wandel en fietsroutes die leuk zijn om te volgen.
Hoefsmid, dierenarts en tandarts:
Het plan is om iedere 8 weken een hoefsmid te laten komen, hier hoef je zelf niet bij te zijn, dit word voor je geregeld. Is er iets mis? word de hoefsmid natuurlijk gebeld! Wil je liever een eigen hoefsmid, kan dit in overleg.
Natuurlijk word er goed gelet op de paarden, als er 1 ziek is, word de eigenaar direct gebeld en de dierenarts. We hebben een vaste arts, wilt u liever uw eigen? kan ook in overleg.
1x in het jaar komt er een paardentandarts, als u wilt kunt u het gebit van uw paard laten controleren. Mochten er problemen zijn met het gebit van uw paard, regelen we natuurlijk dat de tandarts een keer vaker langskomt om nog eens te behandelen.
Lessen?:
Aanvankelijk van het animo voor rijlessen... zal er 1 a 2 keer in de week 's avonds rijles gegeven worden door een bevoegde instructeur.
Kantine:
Het plan is een kantine op de eerste verdieping, hier zult u uitzicht hebben op de buitenbak (altijd leuk om even te kijken) Er zal een magnetron zijn, waterkoker, enz. Ook is er natuurlijk een kopje koffie!
Wc:
Het toilet zal op de begaande grond zijn, netjes en schoon natuurlijk!
Trailerstalling:
tegen meerprijs is er beperkt de mogelijkheid om je trailer te stallen. (weet nog niet precies hoeveel ruimte er hier voor zal zijn)
Hengst:
Troste eigenaar van een stoere hengst? Deze zal natuurlijk niet in groepsverband naar buitengaan! Dan maken we het wel heel spannend. Maar natuurlijk zal deze wel lekker naar buiten gaan. Hoe lang precies durf ik nog niet te zeggen, aangezien ik niet weet hoeveel hengsten er zullen komen te staan. Maar natuurlijk wel zo lang mogelijk!
Openingstijden:
om 7.30 zullen de deuren open gaan en na nog een rondje te hebben gemaakt en eventueel een paar zweetdekens te hebben verwisseld voor gewone dekens gaat de deur om 9.30 op slot.
Kosten:
De geplande prijs is tussen 275,- en 300,- euro per paard, exclusief de hoefsmid, dierenarts, tandarts, trailerstalling.

Nog iets vergeten?

ben benieuwt naar jullie reacties!!!
alvast bedankt!

Stuiter

Re: western pensionstalling omg. Hengevelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:17

De mogelijkheid om je paard op stro te zetten
En een binnenbak is wel heel erg fijn (maar niet overal mogelijk ;))

Ods
Forumcoördinator

Re: western pensionstalling omg. Hengevelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:54