heb wel een hoop ander commentaar gekregen
waar ik op moet gaan letten en heb ook een hoop bijgeleerd weer deze foto's zijn een dag voor de les gemaakt en vroeg me af loopt ie met een valse knikik weet dat ik mn handen meer naar boven moet brengen mocht dat op de foto's ter sprake zijn (zeer slechte eigenschap van mij probeer erop te letten)
hij loopt hier wel iets te hoog ik weet het ik probeer hem iedere keer meer los te laten zodat ie lager komt te lopen crosst ie alleen vaak te hard door de bak heen en corrigeer ik hem weer een keer.
en dan loopt ie dus weer wat hoger hij heeft ook een tijdje stilgestaan met al die hitte dus kan geen super reacties verwachten de eerste keer rijden weer na die hele rust periode van anderhalve maand.
al mooier naar beneden maar nu dus weer teveel op de voorhand pff paardrijden op de goede manier is niet echt makkelijk
maar ik blijf oefenen om de achterhand er goed onder te houden.ook wel mooi naar beneden alleen tja ik deed net iets met mn handen waardoor die schuin ging lopen denk dat ik perongeluk aan de teugel trok aan een kant ofzo
arme paardje
ook hier weer erg op de voorhand maar ja ik moet ook meer naar voren kijken en hem meer van achteren naar voren drijven.
arghh jeej alweer iets meer achterhand erbij en ook wel netjes laag denk ik althans

en mn handjes ook hoger
het zijn maar een paar foto's op de andere liep ie zo gespannen als een veer rond tja paardje zoals hij heeft altijd mega energie na zn vakantie
en loopt dan als een gek rond te crossen en ik wil hem de eerste keer niet overvragen. weer rustig aan opbouwen en dan weer fanatiek verder trainen ik zal op het eind van de week zeker nog een keer foto's maken om te zien of het veel verschil maakt of niet ik heb meerdere tips al gekregen van mensen op andere forums ook niemand heeft iets gezegd over een valse knik op de andere forums maar vraag het hier ook nog maar een keertje voor alle nieuwschierige mensen als jij nog maar net western rijdt waarom dan met shanks ik rijdt met een stang bit op swerdy omdat ie het bit vastpakt en dan de bak doorcrossed in de bak is het nog tot daaraantoe omdat ie dan niks anders kan als rondjes rennen maar buiten doet ie het ook en is ie niet te stoppen of te sturen hij doet het ook bij anderen. en ik wou dat het anders was maar het is helaas niet zo. ik heb wel in de bak weer een aantal keer gereden op een trens bit en wil het buiten straks ook gaan doen. zo ga ik van de week even de western snaffle van iemand op stal proberen kan goed dat dat wel goed werkt met hem in de bak. en buiten alleen proberen en misschien zelfs wel ooit in een groep hopelijk gaat het me lukken. hij heeft geen rug of gebitsproblemen en ook hebben we een trens met rolletjes gebruikt op de een of andere manier pakt ie alles vast. met dit bit vraag ik niks tot ie gaat etteren en dan vraag ik het zo zachtjes mogelijk meestal is er ook geen grote correctie nodig gelukkig.
nou ik hoor het wel[/img]
En je zegt zelf al dat je weet dat ik je handen meer naar boven moet brengen, dus ik heb geen opmerkingen!! 
want dan had ze swerdy niet gehouden al voor de afgelopen 3 jaar. Dit terwijl ze dus al bijna onder vrachtwagens en alles gelegen heeft