Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en wat western shows, weliswaar maar 1 of 2 keer reining, maar hij heeft een behoorlijke staat van dienst achter de rug.
superpony schreef:@ [***], Bo alweer 16? Hij was +/-2 dat ik hem voor het eerst zag, dus ik word oud.........Ik doe zelf ook veel aan losrijden en soepel maken.
Wel denk ik dat het op die manier te doen is als een paard de bedoeling al kent en de manouvres al heeft geleerd.
Merk je verder iets aan Bo? Als hij bijv uit stal komt of als je paar dagen/weken niet hebt kunnen rijden? Aan zijn spieren? Hij begint nog nergens in te vallen ook?

Cassidy schreef:Een ouder paard omscholen en dan topprestaties verwachten is in mijn ogen niet reeel. Een balletdanser/es die met 30 aan een danscarriere begint zal een hele kluif hebben om hetzelfde niveau te halen en te houden dan iemand die vanaf jonge leeftijd zijn lichaam al heeft kunnen trainen. En dat is bij de paarden net zo.
superpony schreef:Ben het ermee eens Cassidy en Dofuzz, maar wanneer trek je zelf dan wel je paard terug en denk je nu is het genoeg?
Ik heb een border collie en die gaat eerder dood voor mij, dan dat ze zal opgeven. Bij een paard werkt het anders, maar wat doen wij?\.
Niels schreef:superpony schreef:Ben het ermee eens Cassidy en Dofuzz, maar wanneer trek je zelf dan wel je paard terug en denk je nu is het genoeg?
Ik heb een border collie en die gaat eerder dood voor mij, dan dat ze zal opgeven. Bij een paard werkt het anders, maar wat doen wij?\.
Daar heb je een trainer voor, die weet (als je een goede hebt) echt wel de mogelijkheden van jou en je paard en hoe je het beste kan trainen. Mijn paard zal nooit een 72 paard worden, moet je ook helemaal niet willen proberen, denk dat je ze daarmee dan wel stuk gaat rijden. Maar, dat ligt niet specifiek aan de leeftijd, maar meer aan het talent wat ie heeft. Ook een 2 jarige zal geen 72 gaan lopen als ie geen talent heeft.