JJane schreef:Het is ook niet dat je helemaal niet aan de teugels mag komen. Alleen de constante aanleuning is het gewoon niet voor hem.
Dat probleem zie ik vaker in dressuur gereden paarden. Maar dat is wel op te lossen hoor. In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren zijn er wel degelijk paarden die niks moeten hebben van constante aanleuning.
Mijn merrie Dusty vindt het ook helemaal niks als je haar in de aanleuning houdt. Dat hoeft ook niet ze loopt in elk frame wat je maar vraagt zonder daar constante aanleuning bij nodig te hebben. Ze draagt haar eigen hoofd en hals en ik hoef alleen als ik wat anders wil aan mijn teugels te zitten.
Overstappen zou dus echt wel een oplossing kunnen zijn.
Ik heb al meer dan 1 paard zien kalmeren zodra hij op de signaal ipv contact manier gereden wordt. De ontspanning die gegeven wordt is toch van een ander kaliber dan die in de dressuur. (echt loslaten of vingers ontspannen is een wereld van verschil voor deze dieren)
Helaas kan ik je niet helpen aan een goed adres in de buurt van Amsterdam. Ik heb geen ervaring met de western stallen die daar zijn.
Uh Cassidy. Wijken voor druk en constante aanleuning staan lijnrecht op elkaar. Want bij constante aanleuning kun je als paard niet weg voor de druk