Een paar weken terug was er op een manege in Lanaken een hele dag vanalles te doen omdat de manege van eigenaars veranderd was en dat wilden ze vieren. Voor zover ik weet kwamen een beetje alle disciplines aan bod en dus ook een westerngedeelte.
Er was een kleine voorstelling van barrel racing, roping, carrousel en trickriding, allemaal heel leuk gebracht enzo.
Nu tijdens de pauze gaat mijn vriend even buiten op het terras staan om te roken en daar raakt hij aan de praat met een dame die er ook ongezond (
) staat te doen. Nu moet je weten dat mijn vriend eigenlijk niet veel kent van de paardensport, om niet te zeggen dat hij er gewoon geen snars van begrijpt
maar hij vindt het wel allemaal mooi en leuk om naar te kijken en hij is ook een grote dierenvriend dus ik krijg hem gemakkelijk mee naar dergelijke events. Die dame in kwestie was dus volop tegen hem aan het praten en ik zag vanuit de cafetaria aan zijn snoet dat hij niet wist wat doen 
Dus ik als reddend engeltje naar buiten en ik hoor dat de dame (een fanatieke jumpingliefhebster zo bleek) volop bezig was de westerndiscipline 'af te kraken', volgens haar kwam het erop neer dat je alleen maar lef nodig hebt om western te rijden. Nu heb ik nogal een rustig karakter en temperament dus ik laat me niet snel op stang jagen en ben de discussie dan ook uit de weg gegaan..
Wat hadden jullie echter in deze situatie gedaan? De discussie aangaan en western verdedigen of meer van "laissez-passer" ieder heeft zijn favo discipline, ik maak er geen woorden aan vuil?
Ik ben benieuwd...

' denk ik dan en ga ik ergens anders staan. Als het gewoon niet beter weten is vind ik het altijd wel leuk om te vertellen dat western rijden veel meer is dan alleen maar hard gaan en met koeien klooien. Dan is men ook meestal positief verrast en dat is wel leuk. Geeft soms interessante gesprekken over de overeenkomsten en verschillen tussen 'engels' en 'western' en dat vind ik helemaal leuk.
flauw hè? uiteraard als grapje, ik vind het altijd wel amusant om te horen wat andere mensen denken, zonder eigenlijk echt ervaring met de westernsport te hebben. daarna ben ik best bereidt een vriendschappelijke discussie aan te gaan