[WN] paint horses; goede fokkerij gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

brini

paint horses; goede fokkerij gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:10

hallo ik ben nieuw op dit forum en zou heel graag een paint horse kopen weet er iamand meer info over de eagles ranch in texel? ;) of weet er iemand nog een goede fokkerij zijn van paint horses
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-11 13:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Nicole288

Re: paint horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:13

F-AM -> WN-AM

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 02:09

De Sylvester Ranch in Blesdijke heeft nog een aantal goed gefokte Paint horses te koop. Vanaf 1 tot 5 jaar. Effen gekleurd en bont gekleurden.
Onder dit bericht de website.

Akhal_Teke

Re: paint horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 03:43

el picadero in Belgie

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:36

Eifel Gold Ranch Baeck (België)

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:50

Indian summer ranch in Stroe (GLD)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:57

crow

Re: paint horses; goede fokkerij gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:17

Rolf Peterka in Duitsland! Heb zelf een fokprodukt van hem, Play Crow, ben niet helemaal objectief natuurlijk maar is een toppaint. Wil je een reining gefokte paint? Dat maakt nl de spoeling wat dunner of juist all around, of gewoon recreatief western?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:39

brini schreef:
hallo ik ben nieuw op dit forum en zou heel graag een paint horse kopen weet er iamand meer info over de eagles ranch in texel? ;) of weet er iemand nog een goede fokkerij zijn van paint horses

niet kopen bij de eagles ranch.. waardeloos fokbeleid (roan x roan geeft OLWS)
en belachelijk hoge prijzen. er zijn leukere en betere paints op de markt.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:16

crow schreef:
Rolf Peterka in Duitsland! Heb zelf een fokprodukt van hem, Play Crow, ben niet helemaal objectief natuurlijk maar is een toppaint. Wil je een reining gefokte paint? Dat maakt nl de spoeling wat dunner of juist all around, of gewoon recreatief western?

Peterka is een fantastische fokker. Zeker een aanrader!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:27

Paintless schreef:
brini schreef:

dit is onzin van dat roanxroan = olws. die 2 hebben geen snars met elkaar te maken. je haalt dingen door elkaar (roanxroan KAN 25% een dood embrio geven, zwangerschap pakt dan niet. en OLWS heeft te maken met frame paints en dan wrden ze dood geboren).

verder geen oordeel over de eagler ranch.

rolf peterka is idd goed en uiteraard eifel gold ranch. wel beide niet de goedkoopsten (goede kwaliteit/wedstrijd gericht) dus afhankelijk van wat je wilt

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:07

Hallo brini,

Ik weet niet wat je precies zoekt en de prijsklasse?. Wat is je doel? Hengst, Ruin, Merrie. Leeftijd. Caitewick Western Stables fokt paints maar kent ook fokkers die hun goede kwaliteit paint veulens te koop hebben.

Karolien

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:27

ik denk idd dat je iets duidelijker moet zijn in wat je precies zoekt ;)

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 16:39

ik zoek eigelijk een veulen. of jaarling zeker niet ouder. ben vandaag gaan kijken naar de golden paint ranch in putte stond een hele mooi hengst maar heb toch liever een merrie

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:44

brini schreef:
ik zoek eigelijk een veulen. of jaarling zeker niet ouder. ben vandaag gaan kijken naar de golden paint ranch in putte stond een hele mooi hengst maar heb toch liever een merrie

dat was gp just a riverside zeker
zeeeeeeeeeeer knap veulen,ik had al spijt dat ik die kleine van mij al had gekocht het jaar ervoor :+

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 17:27

ja gp riverside is zeer mooi op de foto ver de schoonste op de fofos die erbij was maaaaaar hij trekt in het echt op niks meer hij is zeer laat op het jaar geboren en is heel klein en gaat maar max 1meter 40 worden dus het is niet wat het op de foto is als veulen. is dat daar goed voor een paint te kopen er staat namelijk wel een hele mooie hengst dancing picasso

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:07

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:17

Misschien er ook even bijzeggen wat je met dat veulen dan wil doen... Reining? Of recreatief?

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:44

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:16

brini schreef:
ja gp riverside is zeer mooi op de foto ver de schoonste op de fofos die erbij was maaaaaar hij trekt in het echt op niks meer hij is zeer laat op het jaar geboren en is heel klein en gaat maar max 1meter 40 worden dus het is niet wat het op de foto is als veulen. is dat daar goed voor een paint te kopen er staat namelijk wel een hele mooie hengst dancing picasso

ow dat vindt ik jammer,want ik vind hem echt superknap! :D
mijn jong paardje komt ook van daar
hij wordt er 2 dit jaar (jeej dat gaat snel!!)
en ik ben heel tevreden,is goed qua karakter,is echt een heeeeeeeeeeeel braaf ding.
hij is uit just a power for you (een peppolena's powerplay merrie) en skip the can dee
het is wel een solid maar dat kan me niet zoveel schelen,ik ben niet wedstrijdgericht.
tja ik kan niks slechts zeggen over daar ik heb die kleine gekocht toen hij 2mnd was en ik heb hem laten brengen toen hij 4 mnd was.

brini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 23:25

vier maand oei dat was dan toch wel heel vlug dat ze hem gebracht hebben ze vier maand. op kapaza als je bij paint horses gaat kijken staat er gp dancing picasso tussen hele mooie hengst

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:32

Paintless schreef:
brini schreef:

Ik ben het eens dat je daar niet kopen moet, maar het is toch echt Frame x Frame dat OLWS geeft.
Roan x Roan is ook niet levensvatbaar, maar er zijn heel andere genen mee gemoeid.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:33

en een niet-levensvatbaar veulen zul je ook niet zo snel kopen aangezien het dood is :P
dus dat alleen is niet zo'n reden lijkt me...

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:36

Ik weet nog een paint te koop, het is niet meer een jaarling maar net zadelmak gemaakt, moet nog verder worden doorgereden. Een merrie van Tommy Kid, de zoon van Tommy Tom (ik zit absoluut niet in de paints maar dit schijnt een goede lijn te zijn).
PB me maar als je interesse hebt voor meer info foto/filmpje dan kan ik je in contact brengen met de eigenaresse. Prijs is ook niet belachelijk hoog.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:41

Golden Paint Ranch zou ik ook niet snel gaan kijken.... Niemand de uitzending gezien, ze runnen naast hun paardenbedrijf ook een broodfokker handel voor honden.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/3d352ca8-83e4- ... 52efcfe97f
Alleen daarom zou ik er al geen paard kopen.

Bij de Eagles Ranch zou ik ook geen paard kopen, reden is al in het topic gezegd.