Wij zijn dus sinds begin deze maand in het bezit van onze eerste paint. Helaas heeft hij (nog) geen NL paspoort. Nu heb ik de KNHS een mail gestuurd en die zeggen dat ik bij de NQHA moet zijn?? Als ik op de site van de NQHA kijk, moet ik bij het aanvragen van een paspoort een kopie van de AQHA papieren opsturen en die hebben we natuurlijk niet, want Mylo is APHA geregistreerd.
Wie weet waar en hoe ik dan toch aan een paspoort voor Mylo ga komen?
Esther, een paspoort kan je aanvragen bij elke willekeurige PVE erkende instantie. Kan dus net zo goed KWPN of fjord zijn of wat dan ook. Jamaica heeft een paspoort wat afgegeven is door het NMPRS, nou, ze is alles behalve mini
Buitenzorg
Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-10 23:22
Lijkt mij ook, de KNHS stuurt me van het kastje naar de muur, na tig mails heen en weer (eerst werd ik naar de NQHA gestuurd en later zeiden ze dat ze wel een buitenlands paspoort kunnen omzetten in een NL paspoort (terwijl in elke mail van mij staat dat dit paard nog GEEN paspoort heeft ).
Holstud levert dus vooralsnog niks op.
Nagevraagd bij mijn VA en die gaf als enige mail terug hoe ik dan aan de gegevens (zoals chip en reg nr) kom van dit paard... Euh, de originele amerikaanse papieren misschien?
@Stef, als zelfs het KNHS het niet wil / kan doen, kan ik dan wel een fjordenpaspoort krijgen? Maar daar staat dan toch een goedkeuring van het fjordenstamboek (oid) in? Of hoe gaat dat? Ik weet dat bij het paspoort van Nick toch echt een goedkeuringsstempel van het KVTH stond!
*Reactie op je post hieronder: Nee ik ben alleen lid geworden van het KVTH om Nick over te schrijven, daarna heb ik t lidmaatschap gelijk opgezegd (voegde voor mij niets toe nl )
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 11-12-10 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Was je in je haflingertijd lid van de KVTH? En misschien nog steeds? Dan zou ik het lekker daar aanvragen
SusanW
Geplaatst: 11-12-10 23:42
Het klopt hoor dat Paints via Holstud/NQHA gaan. Helaas zijn ze daar niet altijd even snel met reageren, dus ik zou nog eventjes geduld hebben en ze anders maandag even bellen. Bellen gaat zeker sneller daar
LittleTaris
Geplaatst: 12-12-10 18:21
Duurt altijd lang bij holstud, heb 3mnd moeten wachten op paspoort
Buitenzorg
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-10 20:47
3 maanden?????
De bedoeling is om 17 april 2011 de eerste WRAN wedstrijd te starten, kan alleen maar hopen dat we dan een paspoort hebben!!
SusanW
Geplaatst: 12-12-10 21:17
Ja het kan echt zo lang duren en zelfs nog langer Maar echt hoor, mocht dat gebeuren dan gewoon bellen, bellen en nog eens bellen. Dan gaat het écht sneller (heb ik gemerkt )
tones
Geplaatst: 12-12-10 21:22
En als je `m dan eindelijk terug hebt zit er stiekum een foutje in, kan ie weer terug.
Vaker gehoord ja. Je zou het kunnen proberen bij de Duitse Paintclub http://phcg.phcg.info/ Ik heb geen idee of zij ook voor buitenlandse paarden paspoorten maken, maar ik weet zeker dat zij het sneller doen dan Holstud en ik heb er nog nooit fouten in gehad.
Cassidy
Geplaatst: 13-12-10 01:14
Gewoon bellen met Jurgen van Holstud, dan gaat het echt sneller...
en ik heb dan een Quarter, dus weet niet hoe het zit bij de Paints, maar ik heb zeer goede service gehad van Holstud, maar ik had wel gebeld. Dus...een beller is sneller...
jottum
Geplaatst: 13-12-10 11:11
In maart afgelopen jaar heb ik mijn paint gekregen en na het chippen gelijk een paspoort aangevraagd bij Holstud en na vele mails en belletjes heb ik 4 maanden later mijn paspoort gekregen. Geduld is dus het enige
bellen bellen bellen !!! (ik heb een beetje de indruk dat het daar een rommeltje is op kantoor....) Het heeft bij mij ook ruim 4 maanden geduurd (of waren het er 5?) Vooral bellen dus. Bij mij bleken er een paar gegevens niet ingevuld te zijn, maar niet dat meneer Holstud dat zelf even laat weten. Nee, daar kwam ik dus pas achter toen ik zelf belde waar het paspoort bleef. zucht........ geduld is een schone zaak, hihi
SusanW
Geplaatst: 14-12-10 13:05
Bij mij was het zo dat alleen de adresgegevens van de eigenaar hoefde te worden veranderd. Na 4 maanden nog niets terug gezien te hebben ben ik toen gaan bellen. "Of ik de rekening dan nog niet betaald had??" Ik had nog niet eens een rekening ontvangen! De dag erna lag hij in de bus en 3 dagen daarna had ik het paspoort ook