[WN] AQHA Transfer Report: paar vragen over invullen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

AQHA Transfer Report: paar vragen over invullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 11:56

Ik zit een beetje te worstelen met het invullen van een AQHA Transfer Report....
Het is de 1e keer dat ik zoiets invul en ik wil het wel graag goed doen!
De verkoper helpt me natuurlijk ook hiermee! Maar wil me vast goed voorbereiden, vandaar dat ik jullie 'consulteer' :)

Wie oh wie wil mij helpen met een paar vragen...?
Het is een heel verhaal hoor, maar zou erg blij zijn met tips!

Lidmaatschap AQHA
Ik zie wel een vakje waarin ik mijn AQHA ID moet invullen: die heb ik dus nog niet.
Op het formulier staat de mogelijkheid om voor 12 maanden lid te worden. Maar ik wil liever in 1x een lifetime lidmaatschap aanvragen.
Wat is dan handig: eerst lifetime lidmaatschap aanvragen? Of eerst dit formulier verzenden met een vinkje achter 12 month AQHA member?
En dan pas bij de renewel een lifetime aanvragen dus.

Met de hand invullen en extra uittikken?
Kan ik volstaan met het invullen van dit formulier met de hand?
Of moet ik een apart documentje maken waarin ik alle informatie 'uittik'?
Bijvoorbeeld een word-documentje als extra bijlage ofzo?

Internationaal
Waar kan ik aangeven dat ik in Nederland woon?
Het lijkt namelijk of het formulier ervan uitgaat dat ik in de USA woon.

Papier en wijzigingen
Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik een nieuw papier krijg?
Op zijn huidige papier staat een wel heel oude foto. Daarnaast is paard niet bay maar dark brown.
Zijn dit zaken die gewijzigd moeten worden?
Zo ja, kan ik dit dan combineren met het transfer report?
Of moet dat apart geregeld worden?

In blijde afwachting van jullie hulp.... :D

Groetjes,
RT

XoNo

Re: AQHA Transfer Report: paar vragen over invullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:01

Lidmaatschap: zou het vakje met Aqha ID leeglaten en een apart lifetime membership application form meesturen.

Gewoon met de hand invullen.

Internationaal...je kunt gewoon the Netherlands invullen toch?

Papier: als je hem NU opstuurt, ben je voor de hele stroom van vers geboren veulens aan (die komt in januari). Dus dan moet je hem wel binnen een maand of ander half terughebben denk ik. Wat betreft de kleur...ja...vind je het belangrijk? :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 13:07

XOno: dank je wel voor je tips!

Bedoel je het aparte membership formulier gewoon meezenden als in dezelfde envelop?

The Netherlands invullen: klopt, er is alleen geen invullijntje voor. Ik schrijf het er wel gewoon ergens bij.
Goeie tip van je over de 'veulenstroom'!!!
Kleur: nee hoor, helemaal niet belangrijk. Ik weet alleen niet of zo'n afwijking ergens (?) gevolgen voor kan hebben, vandaar :)

Misschien wat pietluttig van me om dit allemaal te vragen hoor.
Maar ik hoor wel eens verhalen over dat als je het niet goed doet, je het zaakie terug krijgt en weer opnieuw kunt beginnen.
Vandaar dat ik het een beetje secuur wil doen :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:09

ik heb een heleboel last gehad met men papieren, maar uiteindelijk is het wel allemaal goed gekomen, stuur ze zeker wel aangetekend op hoor want anders kan het fout gaan! als je er echt niet aanuit kan, kan je ook altijd mailen naar aqha, heb ik ook gedaan en ze hebben me uitstekend geholpen.

ik heb ze met de hand ingevuld, ben 12 month lid geworden dus van lifetime heb ik geen idee, ik heb gewoon mijn adres ingevuld en daaronder mijn land (belgie in mijn geval), op mijn papieren staat ook de verkeerde kleur, je kan dit veranderen maar ik heb het niet gedaan want je moet een extra formulier en foto's opsturen en het kost ook een berg geld natuurlijk, er staat zelfs nog op mijn certificate of regestration dat hij hengst is terwijl ik een attest van castratie bij had opgestuurd... maar zolang ik geen wedstrijden ga doen, laat ik dit zo, het belangrijkste was dat hij op mijn naam staat nu!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:16

Nee, als de kleur niet helemaal overeenkomt is dat geen ramp. Zo worden lichte champagnekleurige paarden altijd als palomino ingeschreven, terwijl ze dat helemaal niet zijn. En dark brown en bay wordt wel vaker verward.

Als je problemen hebt met papierentoestand, moet je de AQHA bellen en niet mailen...veel duidelijker.

En ja, gewoon het membershipformulier apart meezenden in dezelfde envelop.

Vooral handtekeningen moeten kloppen! En idd aangetekend versturen!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 13:22

Dank jullie wel, ik ben weer wat wijzer geworden!
Zal de spullen ook zeker aangetekend verzenden.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:01

Even over de kleur. Gaat het om het paardje boven dat paard wat je ITP had staan in je profiel? Dat vrij zeker een Bay, en wel een enorm Sooty Bay of misschien een "Seal Brown" (denk het niet).
Hier in Nederland worden alle Bay's voor Bruine uitgemaakt. Dat terwijl ze helemaal niet bruin zijn!
Een Bay varieert in kleur van koper rood tot bijna totaal zwart. Afhankelijk van de invloed van het Agouti gen. Dit gen zorgt voor de beperking van de kleur zwart.
Normaal (A) Agouti geeft een koper rood tot donker rood paard met zwarte manen benen staart en rand om de oren. De (At) Agouti variant heeft veel minder invloed op de zwart verdeling, het is niet echt sterk genoeg om het zwart te verdrijven, dat geeft dus een bijna zwart paard met alleen in de liezen op de neus en rond de ogen koper rood. Die WPN-er is wel een Seal Brown denk ik

Dus als het om dat paardje gaat en er Bay op het papier staat is dat gewoon goed!
Laatst bijgewerkt door Adrienne op 25-11-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:06

XoNo schreef:
Papier: als je hem NU opstuurt, ben je voor de hele stroom van vers geboren veulens aan (die komt in januari). Dus dan moet je hem wel binnen een maand of ander half terughebben denk ik.

Ik heb in maart dit jaar de transfer documenten opgestuurd van mijn ruin, en ik wacht er nog steeds op!
Bij mijn merrie heb ik ook een jaar moeten wachten...
De transfer papieren van onze andere ruin waren hier op +/- 2 maand al terug.
Kan dus heel erg verschillen!

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:23

Wel even een kopietje van je ingevulde transfer maken, voordat je hem opstuurt.
Aangetekend versturen helpt niet, TNT kan het maar traceren tot Den Bosch?!?!?
Ooit een transfer aangetekend verstuurd, nooit aangekomen, en dat was wat de TNT te melden had.
Half jaar later was ie opeens in Amarillo, AQHA was zeer behulpzaam.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:19

Ja, hier hetzelfde gehad. Aangetekend kunnen ze alleen nagaan tot aan de landengrens, daarna niet meer, maar alles was keurig aangekomen ( dan wel bij de APHA) maar dat maakt geen verschil.
Inderdaad, goede kopieen maken van alles wat je opstuurt ;)

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:18

Wel nog ff een tip, ben ik ook de mist mee ingegaan :D

Als je een (novice) amateur membership wilt, dit duidelijk aangeven, apart briefje erbij ofzo, anders krijg je automatisch een open membership en dan mag je geen (novice) amateur starten.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 22:34

als ik het goed begrijp/ lees kan ik wel een Life time Amateur membership kopen:
dan moet ik een Open Amateurship (foutje: ik bedoel membership) kopen en dat upgraden naar Amateur elke 3 jaar.
Heeft iemand daar ervaring mee? Krijg je dan automatisch een verzoek tot upgraden thuis?

Als ik namelijk een Open Membership invul, staat er op het formulier niets over upgraden naar een Amateur membership...
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 25-11-10 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:48

open amateur bestaat niet :-)

wat je het best ekunt doen:
transfer report invullen, bij membership verwijzen naar het toegevoegde aparte membership formulier.
het JUISTE membership formulier (amateur dus inc novice deel) uitprinten en ook invullen, hierop kun je aanvinken 1 jr, 3jr of lifetime.
ik heb gekozen voor 3 jr toen.

ik had toen deze 2 dingen en een naamswijzigigen van het paard. ik heb voor de zekerheid een bijgevoegde brieg erbij gedaan met nog eens duidelijk wat er allemaal moest gebeuren (omzetten inc de korting voor member, membership inc novice voor 3 jr en naamswijziigen, bij jou dan bv nog de nieuwe foto's of kleur wijziging).
vergeet vooral niet ALLES te tekenen!
ik had ergens geen duidelijke krabbel erop en dat kwam dus terug....

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 23:03

quarterH schreef:
open amateur bestaat niet :-)

Oeps, foutje! Ik heb het aangepast :D

Amateur aanvragen en dan Lifetime aanvinken kan niet.
Ik zie geen vakje Lifetime bij Amateur, alleen 1 en 3 jaar. Wel bij Open Membership...
De link: http://www.aqha.com/About/Content-Pages ... -AQHA.aspx

De tekst hier zegt over het Amateur Membership:
An AQHA amateur membership is $45 for one year and $90 for three years. Because an amateur member must sign a statement verifying that he or she still qualifies to be an amateur at least every three years, AQHA does not offer a life amateur membership. If you would like to have a life membership, but want to exhibit in the amateur division, you may obtain a general life membership and upgrade it to amateur status either every one or three years. Amateur upgrades are $5 for one year or $10 for three years. If you have purchased a general membership but need an amateur card, an upgrade will work for you as well. An upgrade can be submitted at a show (an extra $5 charge is applied to the upgrade cost) or can be mailed or faxed to AQHA. The amateur application, completed and signed, is required with the fee.

Wat ik hieruit begrijp is dat ik een Open Membership Lifetime kan kopen.
Maar als ik amateur ga showen, moet ik mijn Open Membership upgraden elke 1 of 3 jaar.
Maar hoe dat upgraden dan precies in z'n werking gaat snap ik even niet...
Bedoelen ze dat ik dit op show moet kopen? Of apart moet aanvragen bij AQHA...?

Aangezien ik niet echt verwacht binnen 3 jaar Open te starten _O- ; kan ik dan niet beter een 'normaal' 3 jarig amateur mebership aanvragen ipv een Lifetime open met upgrade...?

Worden jullie al gek van me...? :o

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:07

owja tuurlijk! je kan geen lifetime amateur zijn want je weet nooit of je die status je hele leven gaat houden.
dan kun je dus max 3 jaar doen bij amateur. eigenlijk best logisch.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 23:16

Logisch, maar ook duurder ;)
Ik hoopte eigenlijk dat ik met 1x afkopen er vanaf was :D

Dus dan wordt het dus een Amateur Membership aanvragen...?

Nog een vraag: wat is Novice Enrollment? Daar stuitte ik toevallig op.
Moet ik dat ook insturen...? Man, ik vind het maar ingewikkeld allemaal...
http://www.aqha.com/~/media/E75A9E523A6 ... F0D1D.ashx

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:20

ja. als je dus (ooit) novice wilt starten heb je deze wel nodig ja. die moet er ook bij.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 23:36

Mmmm...ik voel me echt een beetje :o?

Punt is: ik koop een Quarter met als doel uiteindelijk AQHA wedstrijden te gaan rijden.
Zelf heb ik 'geen' niveau. Paard is 3,5 en wordt net beleerd. Ook geen niveau dus ;)
We beginnen dus allebei helemaal onderaan, dus al helemaal geen Open.

Dus:
Omdat ik Amateur wil starten, moet ik een tijdelijk membership Amateur aanvragen.
Of een lifetime Open Membership met (bijvoorbeeld) een 3jarige upgrade naar Amateur
En voor het geval ik Novice Amateur wil starten dus ook een Novice Enrollment Form.
Limitied Rider zit er blijkbaar tussen in, maar daar vind ik zo snel geen formulier van.

Dan is denk ik de vraag in hoeverre ik ooit Novice wil starten...
En limited Rider ken ik niet, komt dat voor in NL?

Overigens: SUPER bedankt voor alle hulp!
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 25-11-10 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:47

limited komt hier inderdaad niet voor.
we zijn al blij als ze de amateur en novice amateur gevult krijgen :P

gewoon voor 3 jaar amateur+novice aanvragen (novice is maar 1 form en kost niks extras, waarom zou je t niet doen?) en dan krijg je over 3 jaar vanzelf een brief thuis om te verlengen.
vinkje zetten en handtekening en klaar.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 23:52

Super, duidelijk, dank je wel!!!

Nog een laatste vraag voordat ik naar bed ga :D :

voor Novice Amateur onderdelen krijg je geen punten.
Stel ik stuur zo'n novice formulier op en wil toch voor punten rijden (dus Amateur).
(He; je weet maar nooit toch...?)
Dan kan ik toch gewoon Amateur starten voor punten? En zit ik niet vast aan een soort 'novice-status'...?
Als ik het goed heb kan ik gewoon voor punten rijden EN novice starten (mits ik onder de 25 punten blijf).
Dus moet ik dat Novice formulier meer zien als een soort 'extra recht' om Novice te MOGEN starten.
Toch? :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:09

je snapt m!
Bijna haha met novice krijg je wel punten maar tellen anders en je krijgt er geen incentive fund op uitbetaald. Maar grote kans dat je paard zowiezo niet incentive fund is inbetaald

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:17

Ik zou gewoon novice doen omdat je inderdaad dan ook amateur mag starten tot 25 punten, dan mag je geen novice meer starten.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 10:48

Goedemorgen!
Allemaal ontzettend bedankt voor de hulp.
Ik ga van 't weekend het hele zaakie opsturen :)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:06

Vergeet de handtekeningen niet, ook die van de seller!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:35

is dat belangrijk dat je die papieren snel terug hebt dan? Heeft dat met starten bij aqha ook te maken? (heb ook net nieuw paard en moet m ook nog opsturen)