[WN] NSBA?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stuiter

NSBA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 23:50

IK moet eerlijk zeggen dat ik niet thuis ben in alle verschillende soorten verenigingen/organisaties. De verschillende rassenverenigingen en Wran ken ik en volgens mij is de NRHA voor de reiners. Nu zie ik af en toe ook de NSBA voorbij komen. Wat is dit precies? Volgens mij kun je daar redelijke geldprijzen winnen en rijden er goede ruiters in. Worden er vaak wedstrijden georganiseerd, zijn het normale bedragen voor het inschrijfgeld, welke klasses worden er uit geschreven en met welk niveau kun je het vergelijken? Thnks alvast :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:56

Google is your friend

http://www.nsba.com/

NSBA is een afkorting voor National Snaffle Bit Association. Een organisatie die western pleasure paarden promoot. Meer informatie vind je in het rulebook op bovenstaande website.

NSBA wedstrijden worden in Nederland niet uitgeschreven. Een Nederlandse tak van de NSBA was de DSBA, maar die organiseren geen wedstrijden (meer). Meer informatie vind je in onderstaand topic.

[WN-AM] Vraag over lidmaatschap: AQHA/NQHA en NSBA/DSBA.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 09:01

Stuiter

Re: NSBA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 13:23

Dank je! Het is dus niet zo dat er regelmatig een wedstrijd wordt uitgeschreven zoals bijv bij de Wran of NQHA.
Mocht er hier eens een wedstrijd uitgeschreven worden(zoals in de link van MissPK) welk niveau moet je dan ongeveer rijden om mee te kunnen doen? L1 Wran? En is het startgeld dan 200,-?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:30

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:49

@ Hobbelheks, een filmpje uit 2008, wat wil je daarmee zeggen?
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst :D

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:35

daarna is er naar mijn weten nog 1 dsba geweest, in wanroij tijdens paintshow
ik verwacht dat het amateur niveau niet mijlen veel hoger zal zijn in 2010/2011 in nl ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:44

And your point is?
Ik hoop voor heel westernrijdend Nederland dat dit evenement doorgaat en dat het een gigantisch succes wordt.
Dergelijke evenementen vragen degelijke voorbereiding, en een jaar vooraf is helemaal niets.
Maar laten we niet vergeten dat er nog van alles kan gebeuren waardoor dit evenement NIET door kan gaan.
Ik hoop dat de MKZ crisis van een aantal jaar geleden niet nog een keer de kop opsteekt, maar iets vergelijkbaard en je kunt het hele evenement wel op je buik schrijven.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:50

Cassidy schreef:
And your point is?
Ik hoop voor heel westernrijdend Nederland dat dit evenement doorgaat en dat het een gigantisch succes wordt.
Dergelijke evenementen vragen degelijke voorbereiding, en een jaar vooraf is helemaal niets.
Maar laten we niet vergeten dat er nog van alles kan gebeuren waardoor dit evenement NIET door kan gaan.
Ik hoop dat de MKZ crisis van een aantal jaar geleden niet nog een keer de kop opsteekt, maar iets vergelijkbaard en je kunt het hele evenement wel op je buik schrijven.

cassidy wrong topic ;) :D
stuiter vraagt naar het niveau wat ze ongeveer kan verwachten op een nsba wedstrijd in dit topic vandaar het filmpje
stuiter in de amateur klasse pas jij er imo prima tussen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:52

Ik ken Stuiter niet. Kan haar niveau niet inschatten. Maar als je echt voor de sport gaat moeten prijzengelden je niets uitmaken.
Of zie ik dat verkeerd?

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:55

Waarom mail je je vragen niet even naar de DSBA? Rob of Sandra zullen je graag antwoord geven op je vragen Stuiter.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:57

IMO zie je dat verkeerd cassidy :j
niet iedereen heeft het geld hiervoor en dus is het best prettig als je van te voren kan incalculeren of het haalbaar is ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:00

Startgelden, idd mee eens.
Behaalde geldprijzen als je in de prijzen zou vallen moet helemaal niets uitmaken. Als je echt voor de sport gaat.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:10

oke dat begreep ik even anders
maar dan nog ben ik het niet helemaal met je eens, ergens veel startgeld betalen om al bijna zeker laatste te worden lijkt me een domme zet :D
maar veel startgeld betalen en een kans hebben op het terugwinnen of wat extra verdienen kan wel net die grens omhoog trekken ;)

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 08:41

Bedankt voor de reacties. Ik vroeg me idd af of ik er tussen zou passen ;)
De DSBA mailen is een goed idee
hobbelheks schreef:
maar dan nog ben ik het niet helemaal met je eens, ergens veel startgeld betalen om al bijna zeker laatste te worden lijkt me een domme zet :D
maar veel startgeld betalen en een kans hebben op het terugwinnen of wat extra verdienen kan wel net die grens omhoog trekken ;)

Klopt wat hobbelheks schrijft. Ik studeer nog en moet er een paar maand voor werken om 200.- euro over te houden.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:00

Cassidy schreef:
NSBA wedstrijden worden in Nederland niet uitgeschreven. Een Nederlandse tak van de NSBA was de DSBA, maar die organiseren geen wedstrijden (meer).

Toch wel leuk om te lezen dat mensen meer weten dan wij (de DSBA) over of we wel of niet nog bestaan.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:05

Stuiter schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik vroeg me idd af of ik er tussen zou passen ;)
De DSBA mailen is een goed idee

Er zijn al een tijd wat problemen met de site cq met de provider.De site is gewoon toegankelijk,maar wij kunnen er niet meer in om iets te veranderen.Ook werken de email adressen niet meer.We hopen dit snel te verhelpen.
Tot die tijd verzoeken wij eventuele mail te sturen naar info@hotton.nl

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 16:13

miv vandaag is de DSBA te bereiken via een ander internet adres.

www.dsba.nl