[WN] Double R Ranch of Natural Western Centre

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SamIceBlue

Double R Ranch of Natural Western Centre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 15:58

Hoi,

Ik ben op zoek naar een westernmanege in Noord-Holland. Qua locatie lijken de Double R Ranch in Diemen of het Natural Western Centre in Aalsmeer de beste 2 opties. Is er iemand hier die ervaring heeft met een van (of allebei) de manegelessen op deze stallen?
Ik ben sowieso van plan om zelf een keer een kijkje te gaan nemen, maar was benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Ik hoor het graag!

Groetjes, muireann

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:16

Ik zou sowieso bij beide kijken. Double R is meer sportgericht, (reining), Natural western riding centre is wat meer natural horsemanship gericht. Ik dacht dat naturel western riding centre geen binnenbak had?

Ik weet niet of easy riders (vijfhuizen) of de JD ranch (beets) eventueel een optie voor je zijn qua locatie?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:10

gaucho schreef:
Ik zou sowieso bij beide kijken. Double R is meer sportgericht, (reining), Natural western riding centre is wat meer natural horsemanship gericht. Ik dacht dat naturel western riding centre geen binnenbak had?

Ik weet niet of easy riders (vijfhuizen) of de JD ranch (beets) eventueel een optie voor je zijn qua locatie?

nwrc heeft geen binnenbak en geen echte buitenbak het is gewoon een afgezet vierkantje met zand zodra het heeft geregend 1 grote modderpoel.
De paarden zijn eigenlijk niet echt western gertraind en de lessen zijn ook niet echt western lessen meer hobbelen op een westernzadel.
Ook heeft Linda degeene waarvan de stal is er eigenlijk geen verstand van.
Je moet dingen doen op het paard als met je armen heen en weer zwaaien en meer van dat soort trukjes.
Het is gewoon iemand die een klein stukje huurt van iemand en een paar paarden heeft en daar mensen op laat rond hobbelen voor als je het mij vraagt veel te veel geld.
Nee dan kan je beter naar de kermis gaan om een rondje op een shetlander te mogen hobbelen
Ik heb er stage gelopen maar ik vindt het absoluut geen aanrader.

Jd Ranch in Beets kan ik je wel aanraden ik woon zelf in zwanenburg vlak bij aalsmeer en beets is prima te doen en er staat nooit file die kant op savonds

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:15

de kalverhoek is mss ook een optie ?

Teetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:25

Bij de kalverhoek geven ze alleen les op je eigen paard. Ze hebben geen manegepaarden meer. De lessen zijn daar goed. Dit geldt ook voor de lessen in Diemen. Hier zijn wel manegepaarden. Hoe die paarden zijn weet ik niet, maar de lessen op een eigen paard zijn goed. ;) Het is sowieso leuk om bij allen te gaan kijken om te zien wat je aanspreekt. Succes!

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 12:19

Het punt is dat ik op dit moment zelf in de bollenstreek woon en werk, maar mijn vriend woont in Amsterdam. In de praktijk zit ik bijna altijd daar, en waarschijnlijk ga ik over enige tijd ook wel in Amsterdam wonen. Maar op dit moment moet het eigenlijk vanaf beide plaatsen goed bereikbaar zijn. En dan vind ik Beets net iets te ver.
Ik ga bij allebei de stallen kijken. In ieder geval bedankt voor de reacties!

KylaLover

Re: Double R Ranch of Natural Western Centre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:22

bij NWRC (natural western) heb ik zelf stage gelopen. Linda is eens chat, zowel voor mensen als paarden. Geeft goed les, begint bij de basis, namelijk een goede zit. Daarna gaat zij pas verder in op het western riding zelf.
Het is er gezellig, leuke sfeer, leuke paarden. Ze heeft niet veel paarden maar dat geeft eigenlijk niet.
Linda heeft geen binnenbak.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:32

je kan beter iets verder rijden wat goed is dan dichterbij en minder naar je zin. .bij beets ben ik nog nooit geweest, maar ze hebben wel mijn arabje in gereden( toen ze nog niet van mij was) en na jaren kwam ik ze tegen en er naar vroeg ,wisten ze precies wie ze was ...... en dat zegt toch wel wat *D ...
ik zit nu ook wel stuk verder van mijn huis weg,maar we hebben zo leuk daar dat afstand opzich niets zegt toch ;)

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 13:41

Dat is wel waar. Vanaf Amsterdam vind ik het ook nog wel te doen, maar vanaf de bollenstreek is het bijna een uur rijden..

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:50

Volgens mij zijn de Double R Ranch, de stal in Beets en onze stal in Starnmeer toch allemaal wel prima lokaties om te lessen met allemaal leuke manegepaarden. Wij hebben ook mensen uit Amsterdam staan en dat is volgens hun prima te doen. Ik zou gewoon eens een rondje Noord-Holland doen! ;-)

SilkyChex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:02

Ik heb een aantal keer bij Linda (NWRC) gereden. Zij richt op de basis (houding, recht rijden, etc.) en daarbij zit je (toevallig) op een westernzadel.... Verder heeft het weinig met western te maken. Het grote nadeel vond ik de kwaliteit van de bak; geen binnenbak en een hele zware buitenbak.

Nu rij ik bij Evelien (Starnmeer) en dat bevalt mij prima!

Breeze96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:00

Ik zou voor Double R Ranch gaan als ik jou was!
Ik kom vanuit Groningen heel vaak naar de Double R Ranch!
Zeker de moeite waard! ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:04

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:26

Cassidy schreef:
Trainingsstal Starnmeer heeft goed opgeleidde westernpaarden en de beschikking over een binnenbak.

Zie http://www.trainingsstalstarnmeer.nl

Hier zal ik eens voor kijken ;)

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 17:13

Iedereen erg bedankt voor de reacties. Ik ben bij allebei langsgeweest en inmiddels voor a.s. zondag een afspraak voor mijn 2e les in Diemen. Vond de vorige keer erg leuk dus heb er zin in!

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:54

Grappig dat ik dit topic tegenkom, toevallig twijfel ik ook om bij een van beide stallen te gaan rijden. Ik wil ook zeker bij beide gaan kijken. Ben je al bij het NWRC geweest? Van wie heb je les in Diemen?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:53

Linda Polak zit daar toch?
Die is CR-instructeur, het kan wel nuttig zijn daar een keer zitles te nemen, ook als je op die andere stek gaat lessen. :)
Kán, want ik ken haar niet, maar de principes van CR zijn erg sterk. :)

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 10:52

Ik ben bij allebei geweest. Linda Polak zit inderdaad bij het nwrc. Ik ben het met je eens dat het voor zitles heel nuttig kan zijn om daar wat lessen te rijden, maar ik ben toch meer op zoek naar echt westernles.
Ik heb nu 2 lessen in Diemen gereden, op Chanel, een Arabier merrie. Helaas kreeg ik ook te horen dat er binnenkort geen groepslessen meer gegeven worden, dus ik denk dat ik toch verder moet gaan kijken naar de JD ranch of Starnmeer.
Is er iemand die me kan vertellen wat de lessen bij de JD ranch kosten? Kon het op de site niet vinden. Inmiddels ben ik al naar Amsterdam verhuist, dus zijn die 2 ook beter bereikbaar.

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:56

als je jos @bokt een berichtje stuurt dan kan ze je vast meer vertellen over de prijzen en mogelijkheden voor de groepslessen op de JDranch

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:20

De manege lessen gaan stoppen bij de Double R, de manege paarden worden verkocht...

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 08:57

Gabon schreef:
De manege lessen gaan stoppen bij de Double R, de manege paarden worden verkocht...

Ohh ? :=

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 11:14

Gabon schreef:

Klopt, op een stuk of 3 na. Die worden geleast. Waarschijnlijk blijft er wel de mogelijkheid om op 1 van die paarden priveles te krijgen. Dat is in ieder geval wat me zondag verteld is.

Ik heb inmiddels info gehad van Jos, moet nog even na gaan denken of ik het lessen daar qua tijd red 's avonds. Omdat de reistijd dan wel wat meer is.

Ik kwam op internet ook de floraranch in Amsterdam tegen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:26

muireann schreef:
Gabon schreef:

Klopt, op een stuk of 3 na. Die worden geleast. Waarschijnlijk blijft er wel de mogelijkheid om op 1 van die paarden priveles te krijgen. Dat is in ieder geval wat me zondag verteld is.

Ik heb inmiddels info gehad van Jos, moet nog even na gaan denken of ik het lessen daar qua tijd red 's avonds. Omdat de reistijd dan wel wat meer is.

Ik kwam op internet ook de floraranch in Amsterdam tegen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ja ze hebben alleen een buitenbak die niet goed gedaineerd is dus zodra er 1 druppel water is gevallen is de bak niet rijdbaar meer maar een groote modderpoel.
Ik heb laatst een kinderles daar gezien en dat was gewoon echt vreselijk om te zien allemaal joelende en schoppende kinderen die door de bak heen croste in galop en elkaar omver reeden en de instructrice een meisje van een jaar of 17 gok ik zat gewoon langs de bak en deed er niks aan en liet de kinderen alleen maar rondjes draven en galoperen.
(jos is overgens prima te doen ik woon namelijk vlak bij jou en met 20 tot 25 minutjes ben ik er savonds ondanks dat wij om kwart over 6 vertrekken staat er nooit file)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:15

De persoon waarvan om bokt staat dat die op floradorp zit is daar overgens al jaren weg.
Er zit nu iemand anders. (nogal vreemd folk dat opschept over criminele dingen die ze gedaan hebben erg akelige stal)

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 08:05

Je hebt ook nog een westernstal in Vijfhuizen/Nieuwebrug zitten. Easy Riders: http://www.manege-easyriders.nl/

Ik ben daar 1 keer wezen kijken met een wedstrijd en as vrijdag heeft de dochter van een vriendin van mij aldaar haar 1e westernles. M'n 1e indruk van die stal was prima!