[WN] opzoek naar foto's en verhalen van de puszta ranch te zeijen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bojangles888

opzoek naar foto's en verhalen van de puszta ranch te zeijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 16:29

zoals de titel het alzegt
wil graag meer weten over de geschiedenis van deze manege tot heden dag
heb er zelf gereden en heb er ook de stallen gedaan
heb ook major bojangles daar gekocht
dus ook daar leuke foto's van of informatie is voor mij ook heel leuk

Wranglerbutt

Re: opzoek naar foto's en verhalen van de puszta ranch te zeijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:32

KarinQ3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:17

Mijn eerste ervaring met westernriding heb ik hier opgedaan, les van de oude heer Vlieger, onvergetelijk! Dit moet ongeveer begin jaren 90 geweest zijn. Tot op heden rijd ik nog western.
Als jou Major Bojangles daar als lespaard meegelopen heeft dan was hij mijn favoriet, want heel erg braaf.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:29

Ik heb een merrie van de puszta ranch , van Ima Tracy Fox. Ze heet Tims First Lady ze is een dochter van Bonnie (bonte merrie)

In de Paarden encyclopedie van Josee Hermsen staan wat foto's van paarden en ruiters van de puszta ranch ,oa ook Ima Tracy Fox met wijlen Jantinus Vlieger.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:28

Ik met Bojo ;

Afbeelding

Ik heb daar gereden van 1998 t/m 2003 !
Ik heb in die jaren veel op Bojo gereden , ook veel buitenritten met hem gemaakt . Het was een tijd dat ik veel tijd had om te rijden dus nam ik vaak een extra privéles van Alida . Ik was daar veel te vinden in die tijd , en ken ook de andere paarden goed .
Wil je Bojo van mij een enorme dikke knuffel geven , wat fijn om zo even weer iets te horen van hem ! Want hij is een geweldig paard ! Hij was toen zo gek met een van de QuarterXIjslander mixjes ... genaamd Princess .
Dat was zijn grote vriendin ! Ik heb nog veel meer foto 's ook van hem en de andere paarden van die periode Rosworld maar zijn niet digitaal .
Mocht Alida nog hier kijken , zij weet nog meer te vertellen natuurlijk !

bojangles888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 13:41

princess ken ik nog wel die is samen met black lady verkocht aan twee dames van de zondag western groep
die drie stonden altijd samen in de inloopstal aan de overkant.
zou ik kopieetjes van die foto's mogen hebben het is altijd leuk om te zien of ze veranderd zijn in de loop der jaren

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:49

Ik heb geen rolletjes of negatieven meer van die foto 's helaas ... maar ik zal even kijken of ik wat dubbele foto 's heb . Misschien kan je me je gegevens pben .... dan stuur ik je die op !

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:34

@ Azile heb jij ook Tim foto's?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:46

Oeff ik denk het niet , ik zal het weekend eens foto 's gaan kijken .
Ik weet nog wel dat Tim haar eigen veulen kreeg , misschien heb ik nog foto 's . Ik ga op zoek ;) !

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:23

Daar ben ik begonnen met Westernrijden, Les gehad van zowel Jantinus als Pa Vlieger. Op Bonnie heb ik ook wel gereden, Bojo ook, kan me alle namen van de paarden niet meer zo goed herinneren.
Heb er wel een leuke tijd gehad. Ik heb er van ongeveer 1992 t/m 1995 gereden, tot ik vanwege m'n zwangerschap moest stoppen. Toen ik weer begon met rijden ben ik naar Oosterwolde gegaan.
Ik heb volgens mij geen foto's meer van die tijd (zeker geen digitale) maar ik kan es neuzen...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:48

M'n eerste western kennismaking was op ponykamp hier! Volgens mij in 1996. Ik heb in ieder geval op Bojo en Black Lady gereden, ik ga es spitten waar ik nog foto's heb.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:53

Ik heb hier in de zomer van 2000 stage gelopen, als begeleider van de ponykampen. Leuk om alle namen weer eens voorbij te zien komen en wat er van ze geworden is.
TS: Ik had je al per pb beloofd om op zoek te gaan naar m'n stage verslag, daar zitten vast wel foto's van de paarden in!!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:55

Is dit de manege die nu Rosworld heet?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:57

Ja !

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:33

Mijn appaloosa komt daar ook vandaan, Pine S Quatro Lee, hij is gefokt door de fam. Vlieger. Jantinus heeft hem gereden en en later ook door anderen. Heb er zelf nooit gereden, dus weet verder niet hoe en wat.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:51

Oh, Maar Quatro Lee ken ik ook nog, wat leuk dat jij die nu hebt.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 00:14

Wat leuk!Ben daar ooit op kamp geweest.
Ik mocht toen op Puszta's Tibana(Een bonte KWPN-er meen ik)
Heb het echt enorm naar mijn zin gehad, mooie lange ritten, zwemmen met de paarden,slapen in een gebouwtje in de paardenwei met als gevolg dat er s'ochtends een IJslander in de gang stond! :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:43

heb daar vorig jaar 2 weken ponykamp begeleid met mijn eigen pony maar Bojo stond er toen nog gewoon? Stond meestal bij mijn pony omdat zij anders alleen stond

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:57

Francis schreef:
Oh, Maar Quatro Lee ken ik ook nog, wat leuk dat jij die nu hebt.

Ik rij hem al 11 jaar en hij is al 9 jaar van mij en gaat noooooiiit meer weg!

alvarado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:40

Schitterende tijd gehad op de Puzta Ranch met les van JT. Ik heb daar mijn grote liefde Alvarado gekocht (afgelopen mei overleden op 23-jarige leeftijd). Ze was een eigenzinnige Appaloosa merrie met karakter (halfzusje van Red Rex O) die ik 15 jaar lang als maatje heb gehad. Er stonden hele mooie appies tussen zoals Bojo, Quatro Lee, Rollin' en de appaloosa van Marjan (naam ben ik even kwijt). De fam. Vlieger was een van de eerste fokkers van quarters en appaloosa's in Nederland !

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:40

Ik heb daar ook een tijd, iedere week gereden. Namen komen me bekend voor. Naast Bonnie en Bojo heb ik wel eens op een Ijslander x Quarter (dacht ik?) ruin gereden, ben alleen de naam even kwijt.
Was wel een eigenzinnig ding en ik herinner me nog een onderlinge wedstrijd waar tuig te weinig was en me tijdens het inrijden het hoofdstel van het paard getrokken werd door iemand die vond dat ze het harder nodig had. :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:08

sflj schreef:
Namen komen me bekend voor. Naast Bonnie en Bojo heb ik wel eens op een Ijslander x Quarter (dacht ik?) ruin gereden, ben alleen de naam even kwijt.

Was dat misschien Ranger??? Die kreeg ik altijd mee voor begeleiding van buitenritten tijdens de ponykampen... Echt een superbeest!! Hij wist alleen veel beter de weg dan ik, waardoor we wel eens de verkorte route naar huis namen :D

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:35

Ja Ranger !!! Dat was echt een superbeest , die wist idd de weg in het bos ! Het was ook altijd zo fijn om met hem een trailparcour te rijden , alles op de automatische piloot ! Ach ja wat een fijn dier !

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:01

Meldt zich! :):)

Ik ging daar jaaaaaren naar ponykamp en als het even kon meerdere keren per jaar.
Periode zal 1983-1990 zijn geweest; ik vond het echt verschrikkelijk dat ik niet meer op ponykamp mocht na mijn 18e...
Ben er nog 1 x terug geweest: trein gepakt naar Assen, fiets gehuurd en kwam daar toen toevallig 2 kids van mijn thuismanege tegen.

Bij familie Vlieger; wat een prachtman was dat!
Ik begon op de IJslanders, namen die ik nog weet: King en Makari, Bimbo, Poestica, Vindur, Fjord Polly, White Feet.
Daarna op de paarden, ik herinner me: Ranger, Stranger, Princess, Runny, Suzy, Hank, Tibana.

Van koude wintervakanties tot hete zomers, natte herfsten en dito lentes.
De buitenritten, de dagritten, de huifkar mee, de BBQ's, zwemmen met de pony's in de crossvijver, het halen van de pony's uit het weiland, barrelrace op Runny, de rijkunsten van ouweheer Vlieger en de kookkunsten van mevrouw Vlieger.
Foto's heb ik zeker nog; ik zal ze weer eens op gaan zoeken!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:36

Er moest meer zijn over de Puszta Ranch: [WN-AM] western en ijslanders

Ik schrok alleen dat Jantinus dood is. Tjeempie...
Ik weet nog dat hij ons naar/van de markt haalde op zaterdag met die gekke grote Amerikaanse sloep van hem.
Mja, als 17/18-jarigen mochten we wel van "pa" Vlieger naar de markt als we 2 of meer weken :o daar waren, maar eeeeeerst hielpen we op de ranch mee waar we konden.
"pa" Vlieger was een keer jarig tijdens onze vakantieweken (we= 4 vriendinnen uit alle hoeken van het land) en toen hadden we voor hem een 4dubbel-lp gekocht met Country & Western- muziek erop.
Dat was de eerste en laatste keer dat we hem onhandig zagen doen.
Hij stond zowat te jongleren met die lp's en wist niet hoe hij ze vast moest pakken! Die platen zijn toen door JT "meegenomen voor de saloon". ;)