Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sliding schreef:Als je nu zelf voor een nieuwe ruiter rondkijkt voor het bijrijd paard, dan laat je het ook netjes achter voor de eigenaar van dit paard.![]()
En dan kun jij weer met je eigen paard aan het werk.
En wij hebben afgesproken dat als het niet ging, ik dat dat gewoon mocht (en moest) zeggen. Als er geen klik is, is er geen klik en dan houdt het op. Aan de andere kant heeft het mij ook een tijdje gekost om vriendjes te worden met mijn bijrijdpaardje. Daar komt wel bij dat ik inderdaad "blanco" ben begonnen en de ponie al aardig wat reining foefjes onder de knie heeft
. Maar bovenal is het belangrijk gewoon eerlijk te zijn, anders is het echt zonde van jouw plezier in rijden, en het paardje die dat natuurlijk ook voelt.Romkabouter schreef:musschh schreef:Bijzonder dat je na 2 weken al weet dat het paard niks voor je is.
Helemaal niet, dat weet je na 1 op 2 keer rijden al
. Natuurlijk veschilt dat per ras, en zeker per paard (en natuurlijk ook aan ons
), maar vertrouwen win je niet in één dag. Er moet wel een "klik" zijn, daar ben ik het mee eens. Je moet het paard "positief voelen", maar of ik dat had na één dag kan ik lastig zeggen. Ik was zelf misschien nog teveel bezig met welke hulpen ik wanneer moest geven en dat ik vooral moest loslaten. Nu ben ik veel meer op hem ingespeeld (en hij op mij) en gaat het met onze communicatie stukken beter. Maar het blijft wel zo dat deze ponie wel al goed kan reinen, dus misschien heb ik geen recht van spreken...