[WN] Vraag over lidmaatschap: AQHA/NQHA en NSBA/DSBA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Vraag over lidmaatschap: AQHA/NQHA en NSBA/DSBA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 14:29

Omdat ik geen recente topics kan vinden en ook niets in de Wiki:

Ik heb een paar vragen over verschillende verenigingen binnen de western.
Zo zit ik te twijfelen OF en zo ja WAAR ik mij als hopelijk toekomstig wedstrijdruiter met QH ga aanmelden...
Richting: de langzame onderdelen, hoogstens allround. Reining trekt mij niet zo... ;) (auw: niet slaan lieve reining-bokkers!)
Het lijkt mij gewoon errug leuk om (op heeeeeeel lange termijn :+ ) steeds beter te worden en puntjes te verzamelen.

* WRAN:
Lijkt me leuk om te rijden, maar ik zal hier zelf geen lid van worden. Lidmaatschap biedt mij (denk ik) niet genoeg voordelen?

* AQHA/NQHA:
Ik neig naar de AQHA. Ben ik dan ook automatisch lid van het NQHA?
Persoonlijk lijkt mij alle activiteiten van de AQHA wel een lidmaatschap waard.

* NSBA/DSBA:
Bestaat de DSBA nog wel? Hun website lijkt nogal verouderd...
Wat zijn de voordelen van een lidmaatschap van de NSBA/DSBA?

Sorry, ben echt nog totaal leek. Maar wil veel leren....! :)
Wie wil mij helpen?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:06

persoonlijk vind ik altijd dat je beter lid kunt zijn van de moederorganisaties in ieder geval (dus bv AQHA of NSBA) je bent dan geen lid van de nqha maar mag uiteraard wel alle aqha/nsba approved shows starten.
je kan alleen volgens mij geen NK titel krijgen als je geen lid bent van de nqha maar dat weet ik niet zeker.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:21

Hoi quarterH!

Tja, dat gevoel heb ik ook. Alleen weet ik van mezelf nog niet waar ik dat op baseer :D
Maar als de enige voorwaarden een NK titel is, dan lijkt de keuze mij snel gemaakt.....
Iemand enig idee hoe dat zit?

XoNo

Re: Vraag over lidmaatschap: AQHA/NQHA en NSBA/DSBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:23

WRAN hoef je geen lid van te worden als je het nagenoeg niet start.

AQHA moet je lid van worden om te kunnen starten. NQHA is optioneel, maar moet je wel weer lid van zijn als je in aanmerking wilt komen voor een titel (NL Kampioen) of als je futurity wilt rijden.

NSBA-USA kan, maar dan moet je al naar België of Duitsland, in NL worden geen NSBA klasses uitgeschreven. DSBA is er inderdaad niet meer :\

En dat je van de langzame onderdelen bent...+:)+ :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:37

Hoi Xono, dank je wel voor de uitleg!

Jammer dat in Nederland geen NSBA/DSBA klassen worden uitgeschreven!
Ik heb inderdaad een out topic uit 2009 gevonden hierover, maar daar zat iet echt een concreet (lees: duidelijk :+ ) einde aan.
Ook al is starten voor mij nog toekomstmuziek, het had me wel erg leuk geleken om daar lid van te worden!

xShellie

Re: Vraag over lidmaatschap: AQHA/NQHA en NSBA/DSBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:07

ik zou voor AQHA gaan!
daar kun je leuke punten verzamelen en zijn vaak leuke shows om te rijden. :)

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:22

Aller eerst mijn visie op de vraag van TS,
Lid worden van de AQHA (en als je de nederlandse affiliat wil steunen cq NK wil kunnen worden lid van de NQHA)
Lid worden van de NSBA als je wil dat je punten meetellen voor de year end awards van de NSBA.
Het wel of niet lid zijn van de NSBA heeft verder geen effect mbt het mogen starten op NSBA shows.

En nu ff de DSBA,
Colin hoe kom je bij de wijsheid dat de DSBA niet meer bestaat??
De DSBA is nog steeds de officiele affiliat van de NSBA.
We hebben geen leden bestand,wat we wel doen is exact wat er op de site staat.
Dat er al een tijd geen shows meer zijn georganiseert ligt voor een groot gedeelte aan de tegenwerking die we mochten ontvangen van niet nader te noemen partijen.
En eerlijk gezegt speelt de crisis ook wel een stukje mee.Want als je geen geld kunt laten zien dan heb je geen show.
En als je niet mag meevaren op andere shows om de NSBA te promoten dan houd het snel op.
Maar we geven niet helemaal op.Er zit weer een beetje schot in de zaak.Maar de vraag is simpel weg of Nederland al klaar is voor een NSBA circuit.Ik ben bang van niet.
Incidenteel zal er een show komen,maar daar blijft het bij totdat Nederland een beetje eensgezinder wordt.