Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

YOYO schreef:Mijn paardje is al een tijdje licht kreupel achter.
Het lijkt net of ze met het ene been een kortere pas maakt als met het andere been.
Vooral in de jog is het goed te zien. Als ze wat meer door draaft is het minder duidelijk.
Onder het zadel is het erger dan aan de hand.
Nu zei iemand mij dat Quarters vaak knie problemen hebben.
Wie weet hier meer over?
Dan heb ik iig een richting waarin ik moet zoeken.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Adrienne schreef:En wat betreft dat "Quarters hebben vaak knie problemen" verhaal. Dat is klink klare onzin!

Citaat:Upward fixation of the patella has been reported to occur in all breeds of horses, especially in young horses, either prior to, or just beginning training. The significance is higher in breeds of Miniature Horses, Shetlands, riding ponies and Standardbreds.
Adrienne schreef:Blijft het nog onzin over die meer knie problemen. Quarters hebben uberhaupt kortere benen voor en achter. Het onderbeen van alle 4 de benen is naar verhouding korter
Adrienne schreef:Blijft het nog onzin over die meer knie problemen. Quarters hebben uberhaupt kortere benen voor en achter. Het onderbeen van alle 4 de benen is naar verhouding korter!
Even een wetenschappelijke QuoteCitaat:Upward fixation of the patella has been reported to occur in all breeds of horses, especially in young horses, either prior to, or just beginning training. The significance is higher in breeds of Miniature Horses, Shetlands, riding ponies and Standardbreds.