Nieuwe PR Functionaris WRAN

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Sann_e

Nieuwe PR Functionaris WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 16:04

Geachte Wran leden,
Mijn naam is Sanne Olde Olthof.
En ik ben de nieuwe PR Functionaris van de WRAN.
Ik heb deze functie aangenomen omdat ik graag wat wil doen voor Western rijdend Nederland.
Maar je kunt altijd meer doen, en dat wil ik.
Ik wil voor heel Nederland graag iets betekenen.
Daarom is dit jaar voor mij een heel druk jaar.
We zijn bezig binnen de PR om een nieuwe website te maken.
Die een stuk makkelijker en eenvoudiger is maar ook een stuk overzichtelijker.
De website komt boordevol informatie te staan.
Daarbij organiseren wij de jaarlijkse WRAN clinics, we gaan een trainingsdag op zetten, de Young Riders Award uitrijken en mensen in de spotlight zetten.
Hoe het er allemaal uit komt te zien kunt u zo spoedig mogelijk op de vernieuwde website zien.
Kortom een druk jaar voor mij maar ook voor ALLE leden.

Sanne

Er wordt momenteel erg hard gewerkt aan de nieuwe website, deze willen wij klaar hebben voor dat het NK begint.

Spotlight!
Ken jij een westernruiter die extra aandacht verdient, doordat hij/zij opvalt op wedstrijden, altijd zo netjes met zijn/haar paard omgaat, een sportieve tegenstander is, een tegenslag heeft gehad of……?
Stuur dan een mailtje met je motivatie naar: info@wsquarterhorses.nl

Elke 2 maanden maken wij dan een keuze uit de ingezonden stukjes en krijgt degene met de meeste stemmen de kans om zijn/haar verhaal te vertellen op onze site, uiteraard zal dit geplaatst worden met foto’s.

Ook kunt u het eerste half jaar gratis adverteren op de nieuwe website, uw paard te koop aan bieden en natuurlijk WRAN sponsor worden.

Wilt u meer weten, informatie verkrijgen of weet u iemand voor de Spotlight, mail mij dan: info@wsquarterhorses.nl

Groetjes Sanne

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:21

Heel veel succes Sanne! +:)+

Mijn liefste... ze hadden boven een goeie cowboy nodig...
23-2-45 13-12-12

Cowhorse7

Re: Nieuwe PR Functionaris WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:12

leuk hoor!!! heel veel plezier en succes!!

http://www.nrcha.com }:0 The thrill of Reined Cowhorse...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:01

:? Heb ik nou de verkeerde voor? Jij was toch degene die een tijdje geleden in een topic over "je paard inzetten waar 'ie voor bedoeld is" verkondigde dat tinkers alleen geschikt zijn voor buitenritten, fjorden en haflingers voor huifkarren enzo? Dat WRAN onmogelijk serieus te nemen is als het om westernsport gaat; dat was je clou toch? Wat doe je dan in hemelsnaam als PR-dame bij de WRAN :?
Zit ik er nou zo naast?
Ik hoop het...
Als het zo is, dan mijn absolute excuses voor het misverstand en heel veel succes en plezier gewenst.
Maar ik ga toch ff kijken, ik mag een boon worden....

Edit:
Ja hoor, 19-06 schreef je dit nog:
Sann_e schreef:
Ha heb je de laatste Nederlandse Kampioenschappen dan wel gezien??
Nee hoor sport niveau is toch voor mij wel de NRHA/NSBA etc.
Daarbij hoeven wij denk ik niet zo bang te zijn voor een overspoeling van koudbloeden in de (westernsport) want dan rij je toch lekker AQHA/APHA/ApHA?!!

Nee ik ben er helemaal voor dat ieder ras ergens voor gefokt is:

* Tinkers - Huifkarren
* Haflingers - Trektochten
* Fjorden - Huifkarren
* Belgen - Bosbouw
* Quarters/Paints - Western
* KWPN - Dressuur/Springen
* Dravers - Drafbaan etc. etc. etc.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niets anders mee kan doen en niet ontzettend veel lol mee kunt hebben!!
Maar... topsport bereik je er niet mee!!

Excuses trouwens, ik zie dat ik de fokdoelen van de verschillende paarden verwisseld had. Liet m'n geheugen me tóch in de steek.

Kijk, en hier doe je 't nog een keer, zelfde datum:
Sann_e schreef:
Paintlinger schreef:
Ik hoor ze in de dressuur trouwens nooit zo moeilijk doen als iemand met een springpaard mee doet :?

Maar beide kan een kwpn-er zijn.
Maar wij hebben het hier toch over VERSCHILLENDE rassen

Uit deze blijkt ook wel hoe je over andere rassen dan "je quartertje":
Sann_e schreef:
Zou het misschien een optie zijn om de twee inrijhallen te verdelen onder de levels of diciplines?
Wij hebben afgelopen NK en meerdere met ons gemerkt dat er te weinig tot niet toezicht werdt gehouden op de inrijhallen.
Vooral de bak die verder weg lag.
Er waren wat ruiters bij die geen bak regels kende en dit gaf nog al eens problemen, vooral als je met je 4 jarige quartertje omver gereden werdt door een hongaars-trekpaard :(
Misschien is het handig op zulke shows waar vooral alle levels gereden worden om bak regels kenbaar te maken en misschien de twee bakken in te delen.
Inrijden en uitstappen gaat vaak niet samen in een overvolle bak en dit is jammer voor iedereen!

En hier laat je ook vrij duidelijk blijken wat je van WRAN-ruiters denkt:
Sann_e schreef:
Ik zal maar eens in mijn eigen topic reageren.
Zoals Romkabouter al zegt moet Andrea zijn kalender er op aan passen.
Zijn wedstrijden zijn natuurlijk veel belangrijker dan wij, en terecht!!
Ik kan dus NOG STEEDS NIET een datum noemen.
Qua prijzen moet je er vanuit gaan dat je zo rond de 900 euro kwijt bent.
Of dit voor 1 dag of voor 3 dagen is moet ik nog even met hen afstemmen.
Neem mij niet kwalijk dat dit wat lang duurt maar ja via mail en tel gaat dat niet zo makkelijk.
Ik zou graag even voor jullie naar Amerika toe vliegen om het allemaal vast te zetten maar helaas dan moeten jullie bij mij op stal de boel overnemen!!
Dus mocht er iemand zijn die ff een stal wil runnen, laat het mij weten dan kan ik naar Andrea!!! :D

Qua deelname, kun je er van uit gaan dat als jij fanatiek NRHA wedstrijden rijdt, met een goed paard je kunt deelnemen.
Maaar......... (Alsjeblieft ga me nu niet afvallen) Met een fjord/haflinger/etc. en mensen die alleen maar WRAN shows rijden kunnen hier aan beter niet mee doen, en helaas kunnen wij die dan ook niet inschrijven want dit wil hij niet.
Geef je gewoon op bij mij en dan kan ik bekijken of jij hier aan mee kunt doen.
Kijken mag altijd dit kost wel 50 euro per persoon.
Nou zijn er een aantal mensen hier op bokt, waarvan wij weten dat die het niet eens zijn met zijn training en misschien ook niet met die van ons, die adviseer ik dan ook hartelijk om zeker NIET te komen. (Zonde van je 50 euro)
Maar zodra er meer bekend is zijn jullie de eerste die het horen!! Dus alsjeblieft gun ons de tijd, en als er vragen zijn ff mailen!!

Het wordt nog erger, je valt het WRAN-beleid gewoon openbaar af:

Sann_e schreef:
Toch wil ik ook wat zeggen over dat met cap starten en L5 moeten starten.
De WRAN zegt dat een trainer moet aangeven waarin de ruiter moet starten.
Als de trainer zegt deze ruiter mag L2 starten, gaat de wran na een ondertekende brief van de trainer hiermee accoord.
Ik heb nu toch al best vaak gezien, dat ruiters ergens een trainer wegplukken, deze zo'n brief typen en ondertekenen en dat die ruiter nooit met cap hoeft te starten.
Niet echt waterdicht naar mijn idee, en misschien toch wel zo handig want ook ik vind het belachelijk dat de westernsport nu met cap moet rijden!!

Schiet mij maar lek.

Overigens heb je op 11-05 ook al verteld dat je de PR voor de WRAN zou gaan doen dus ik snap behalve je kandidatuur ook niet waarom je er nu een topic over opent :?

Sann_e schreef:
En meer kan ik dit jaar echt niet meer aan, want we hebben het druk druk druk druk en daarbij ben ik ook nog een PR Functionaris van de WRAN geworden!!!

O wacht dat doe je elke paar maanden :)*
Sann_e schreef:
Mocht je vragen hebben voor de wran kan dat via mij (nieuwe pr functionaris) op het email adres ...

*Draait zich om, rug richting 'westernwereldje' wegens totaal niet meer begrijpen, fluit een deuntje, en gaat haar huifkarrenpaarden nog maar een beetje avondhooi brengen*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-10 19:41, in het totaal 7 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:10

Nee, die zag ik ook niet aankomen....... :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:59

Ohw...Morgen maar mijn paardje vertellen dat we binnenkort misschien helemaal niet meer welkom zijn in het westernwereldje.

Jammer, we waren net zo fijn aan het oefenen...

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:03

Een heel hartelijk welkom in je functie Sann_e, namens Bokt.nl.. Dankje wel So(n)ja-boon! _O-
Ze hebben een naam voor dit soort berichtgeving: Schijnheilig..

Ik hoop van harte dat de functie je bevalt en dat je de PR van de WRAN goed op weg kan helpen.. Wat een fantastische start al vind je niet? :D

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:47

Ehm, mag ik vragen ben jij dezelfde die in de L5 startte in Haaksbergen met je wit/roze glitterende blouse en die paint?

Een stap naar een paard is een stap richting jezelf....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:12

euhhh .......euhhhhhh........... krapt zich eens achter haar oren }:0

sonja _O-

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Ods
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 06:45

Moderatoropmerking:
Aantal off-topic berichten verwijderd.

Ben je een Bokker of een Jokker....

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:40

meikie schreef:
Ehm, mag ik vragen ben jij dezelfde die in de L5 startte in Haaksbergen met je wit/roze glitterende blouse en die paint?

Nee, dat is iemand anders.

Sann_e; Ik wens je heel veel succes in je nieuwe functie en ik hoop dat je de WRAN flink kunt promoten. Het is toch een vereniging waar je kunt overstappen naar de westernsport zonder dat je gelijk je huidige paard hoeft in te ruilen voor een Amerikaan. De WRAN "verdient" naar mijn mening wel een goede PR-Functionaris.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:20

Poeh, waar mag een arbier voor gebruikt worden of is ze voor gefokt??? O ja weet het al Endurance!!!!!

Hoop maar dat de WRAN toch de WRAN blijft en wij gewoon mogen starten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:22

" misschien "had sanne wel kritiek, en wil ze er nu van binnenuit wat aan doen ??

** Alive & kicking ! **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:44

Om even openbaar te antwoorden op een behoorlijk aantal PB's en ROFL-smileys;
Ik vind dit dus bepaald NIET grappig en zo is mijn reactie ook absoluut NIET bedoeld. Ik sta nog altijd vierkant achter wat de WRAN zou moeten zijn; de promotor van de western-basissport, ongeacht het ras waarmee gereden wordt.
En daarom zat ik ook letterlijk op z'n Twents 'met de bek los' toen ik dit topic las en me een aantal uitspraken van deze TS herinnerde. Hoe kan iemand die dergelijke dingen maar op internet blèrt nou OPRECHT achter deze functie staan?
Ik snap dat we als leden aan de ene kant blij moeten zijn dat IEMAND zo'n taak op wil pakken, maar het woord schijnheilig is ook al gevallen in dit topic, en da's niet voor niets volgens mij.

Ik ben dus bepaald not amused.
Niet over de kandidatuur, maar ook niet over de 'rust' die in dit topic bewaard blijft, terwijl PB-boxen overwerkt raken op dit moment.
De onvrede is enorm, daar hoeven we elkaar geen mietje om te noemen. Maar op een of andere manier durft niemand het nog openbaar uit te spreken, of is iedereen dusdanig lamgeslagen dat het "laat maar-stadium" aangebroken is.
En dat vind ik zoooooooooo zonde....

De westernbasissport voor alle rassen is GEWELDIG en verdient een GOEDE, ENTHOUSIASTE EN EERLIJKE promotie. En niet door iemand die niet-QPA-rassen gedoogt als er geld aan te verdienen is voor les of training of weet ik waarvoor dit wisselgeld is, maar door iemand die er in GELOOFT en er achter staat.

|(

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:55

Sonja schreef:
of is iedereen dusdanig lamgeslagen dat het "laat maar-stadium" aangebroken is.

Dat is hier zeker het geval...

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:57

Sonja ik ben ook eneorm geschrokken hoor. En hoop echt dat de WRAN de WRAN blijft. En als het moet me er ook wel hard voor wil maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:58

Jammer hoor... Ik ben nooit lid geweest van de WRAN en word er ook nog altijd niet toe aangetrokken. Ik vind het heel erg jammer dat een vereniging als de WRAN zo weinig doet met zoveel kritiek... :n Mits ze die kritiek wel te horen krijgt natuurlijk, want ik proef hier ook een beetje dat men achter de schermen klaagt maar niet direct z'n beklag doet bij de WRAN.

Als er niet zoveel 'aan de hand' zou zijn, zou ik zeker lid worden van de WRAN. :j
Laatst bijgewerkt door Jessica op 17-09-10 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ods
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:59

Moderatoropmerking:
Prima dat hier eigen meningen worden geventileerd. Let daarbij op dat het respectvol gebeurt. Indien een bericht louter bestaat uit smileys of onrespectvol is verwijderen wij deze.

Ben je een Bokker of een Jokker....

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:59

Sonja: Ik vind dat je het geweldig verwoordt hebt en sta vierkant achter jouw mening.

Ik vind het ook echt onbegrijpelijk dat dit nu weer gebeurd bij de Wran en dat de leden dit dus ook laten gebeuren.
(kruipt nu snel weg, want is ook lid en heeft er ook niets aan gedaan)
Wran = westernsport voor iedereen in de basis, ongeacht welke afstamming dan ook een paard heeft.

[WN-ITP] Oefenen voor de horse and dog trail met Future en Vegas

Een goede opvoeder tilt het kind op een paard; een slechte het er over.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:04

skippy1 schreef:
Jammer hoor... Ik ben nooit lid geweest van de WRAN en word er ook nog altijd niet toe aangetrokken. Ik vind het heel erg jammer dat een vereniging als de WRAN zo weinig doet met zoveel kritiek... :n Mits ze die kritiek wel te horen krijgt natuurlijk, want ik proef hier ook een beetje dat men achter de schermen klaagt maar niet direct z'n beklag doet bij de WRAN.

Als er niet zoveel 'aan de hand' zou zijn, zou ik zeker lid worden van de WRAN. :j

Ik deel precies deze mening.
Ik zou graag deel gaan nemen aan basis wedstrijdjes.............
Maar de drempel wordt nou niet bepaald lager door dit soort dingen :n

edit: Ook die do's en don'ts-topics helpen niet echt.
Want je moet echt wel een behoorlijk budget hebben om geen flater te slaan lijkt het.....
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 17-09-10 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:05

skippy1 schreef:

In mijn geval is dit omdat ik pas sinds kort echt te maken heb met de WRAN. Heb pas één wedstrijd gereden en rijd nog niet genoeg wedstrijden om lid worden rendabel te maken. Ik ben erg beginner en zit nog met heel veel vraagtekens. 'Zie ik nu echt wat hier gebeurt?' 'Ligt het aan mijn interpretatie?'

En zo zijn er denk ik meerdere met mij. De WRAN is immers voor veel mensen zonder QPA de eerste kennismaking met het westernwereldje.

Sonja schreef:
De westernbasissport voor alle rassen is GEWELDIG en verdient een GOEDE, ENTHOUSIASTE EN EERLIJKE promotie. En niet door iemand die niet-QPA-rassen gedoogt als er geld aan te verdienen is voor les of training of weet ik waarvoor dit wisselgeld is, maar door iemand die er in GELOOFT en er achter staat.

En hier ben ik het roerend mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:06

silvester schreef:
Ik vind het ook echt onbegrijpelijk dat dit nu weer gebeurd bij de Wran en dat de leden dit dus ook laten gebeuren.
(kruipt nu snel weg, want is ook lid en heeft er ook niets aan gedaan)

Ik trek dat boetekleed zelf ook aan Silvester. Ondanks dat ik me niet meer kan vinden in het W(r)anbeleid ben ik nog steeds lid. Niet om het bestuur of beleid te steunen, maar omdat 'iets' in mijn fjordenhart het niet kan verkopen dat ik m'n lidmaatschap opzeg. Ik heb er zelf zo'n plezier gehad, zoveel geleerd, zoveel succesjes gevierd (ondanks dat dat volgens Bokt maar prutniveau is maar o wat was ik trots op m'n zilveren plak in de westernriding met m'n fjordje, ik heb nog weken lopen glunderen)...
Maar ik ben al 2x niet naar de ALV geweest, waar die jaren ervoor trouw aanwezig was, meedacht, ideeën aandroeg en afschoot etc.
Maar ook ik kan het niet meer opbrengen, ik vind het niet om aan te zien, die poppenkast die nu nog opgevoerd wordt.
Ook hier is het "laat maar"-gevoel meer dan aanwezig.
Maar zo af en toe laait het ouwe vuurtje toch nog op.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:07

ik wil me niet bemoeien met of sanne wel of geen goede pr functionaris is, er is nog iemand die zo gek is iets voor de wran te doen met het huidige bestuur, misschien verdiend dat nog wel een pluim ook, ik weet het niet

Sonja schreef:
. Maar op een of andere manier durft niemand het nog openbaar uit te spreken, of is iedereen dusdanig lamgeslagen dat het "laat maar-stadium" aangebroken is.

het laat maar stadium is gewoon bij heel veel (oud) leden bereikt en idd ben het met je eens dat dat dood en dood zonde is maar het huidige bestuur weigert te luisteren naar leden die het anders ziet dan hen, die zonder commercieel doel kijken is misschien een betere omschrijving
ik heb daarom de keus gemaakt wel de wedstrijden te rijden maar dingen als ALV ed niet meer te bezoeken (wat toch een wassen neus is gebleken, als er tijd is gaan we heel misschien, bij godsgratie wel de ingekomen stukken noemen (behandelen al helemaal niet) )
eigenlijk wil ik me er ook niet meer druk om maken wat er gebeurd maar ik vind dat zo moeilijk omdat de boel gewoon stuk gemaakt wordt. in essentie is de wran nml echt een mooi streven!
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 17-09-10 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:19

Sonja: Hier precies hetzelfde hoor. M'n Haflingerhart vind het ook heel moeilijk om het lidmaatschap op te zeggen. Ooit komt er hier weer een andere Haflinger (als Silvester er niet meer is, en ik hoop dat dat nog heel lang duurt) en die wil ik dan toch ook weer gaan uitbrengen op wedstrijden.

Maar op dit moment zit ik ook in de "laat-maar" fase. Ledenvergadering heb ik de laatste paar jaar ook gelaten voor wat het was.
Daarom heb ik eigenlijk ook geen recht van spreken hier; maar ik wilde toch aangeven dat ik het heel erg jammer vind wat er de laatste jaren gebeurd.

Verder is het inderdaad waar wat Hobbelheks zegt, dat je blij moet zijn als iemand het wil doen. Dus ik zou zeggen, geef Sanne het voordeel van de twijfel en laten we kijken hoe het gaat. Ze zal zich nu ook wel bewust zijn dat die uitspraken over niet-QPA's op z'n zachts gezegd niet handig waren.

[WN-ITP] Oefenen voor de horse and dog trail met Future en Vegas

Een goede opvoeder tilt het kind op een paard; een slechte het er over.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:19

daar ben ik het mee eens susan.
ook ik heb in de essentie helemaal niks tegen de wran, echt niet.
er moet een plek zijn voor mensen met andere rassen om ook aan de sport deel te nemen.
maar de uitvoering hiervan is zo in en in triest dat het hele gebeuren er een slechte naam mee krijgt. het wordt meer en meer cowboytje spelen ipv een serieuze kennismaking met de sport en een plek om te leren en beter te worden en door te groeien.

eigenlijk zou eens iemand gewoon met een nieuwe organisatie moeten komen die dit wel bied ( beetje de 'oude' wran).
wedden dat binnen 2 jaar de huidige wran kan opdoeken en iedereen bij de nieuwe zit?
maarja daar zijn mensen voor nodig die hier echt hart voor hebben en dit willen doen. ik denk dat er zeker een goede kans van slagen is, zie alle kritiek en boosheid over de huidige wran.

(en nee ik ben zeker niet die persoon, ik richt me op nrha en aqha maar dat wil niet zeggen dat ik het jammer vind voor de sport dat het zo slecht gaat bij de huidige wran)

100% Reiner