Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sann_e schreef:Ha heb je de laatste Nederlandse Kampioenschappen dan wel gezien??
Nee hoor sport niveau is toch voor mij wel de NRHA/NSBA etc.
Daarbij hoeven wij denk ik niet zo bang te zijn voor een overspoeling van koudbloeden in de (westernsport) want dan rij je toch lekker AQHA/APHA/ApHA?!!
Nee ik ben er helemaal voor dat ieder ras ergens voor gefokt is:
* Tinkers - Huifkarren
* Haflingers - Trektochten
* Fjorden - Huifkarren
* Belgen - Bosbouw
* Quarters/Paints - Western
* KWPN - Dressuur/Springen
* Dravers - Drafbaan etc. etc. etc.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niets anders mee kan doen en niet ontzettend veel lol mee kunt hebben!!
Maar... topsport bereik je er niet mee!!
Sann_e schreef:Paintlinger schreef:Ik hoor ze in de dressuur trouwens nooit zo moeilijk doen als iemand met een springpaard mee doet
Maar beide kan een kwpn-er zijn.
Maar wij hebben het hier toch over VERSCHILLENDE rassen
Sann_e schreef:Zou het misschien een optie zijn om de twee inrijhallen te verdelen onder de levels of diciplines?
Wij hebben afgelopen NK en meerdere met ons gemerkt dat er te weinig tot niet toezicht werdt gehouden op de inrijhallen.
Vooral de bak die verder weg lag.
Er waren wat ruiters bij die geen bak regels kende en dit gaf nog al eens problemen, vooral als je met je 4 jarige quartertje omver gereden werdt door een hongaars-trekpaard![]()
Misschien is het handig op zulke shows waar vooral alle levels gereden worden om bak regels kenbaar te maken en misschien de twee bakken in te delen.
Inrijden en uitstappen gaat vaak niet samen in een overvolle bak en dit is jammer voor iedereen!
Sann_e schreef:Ik zal maar eens in mijn eigen topic reageren.
Zoals Romkabouter al zegt moet Andrea zijn kalender er op aan passen.
Zijn wedstrijden zijn natuurlijk veel belangrijker dan wij, en terecht!!
Ik kan dus NOG STEEDS NIET een datum noemen.
Qua prijzen moet je er vanuit gaan dat je zo rond de 900 euro kwijt bent.
Of dit voor 1 dag of voor 3 dagen is moet ik nog even met hen afstemmen.
Neem mij niet kwalijk dat dit wat lang duurt maar ja via mail en tel gaat dat niet zo makkelijk.
Ik zou graag even voor jullie naar Amerika toe vliegen om het allemaal vast te zetten maar helaas dan moeten jullie bij mij op stal de boel overnemen!!
Dus mocht er iemand zijn die ff een stal wil runnen, laat het mij weten dan kan ik naar Andrea!!!
Qua deelname, kun je er van uit gaan dat als jij fanatiek NRHA wedstrijden rijdt, met een goed paard je kunt deelnemen.
Maaar......... (Alsjeblieft ga me nu niet afvallen) Met een fjord/haflinger/etc. en mensen die alleen maar WRAN shows rijden kunnen hier aan beter niet mee doen, en helaas kunnen wij die dan ook niet inschrijven want dit wil hij niet.
Geef je gewoon op bij mij en dan kan ik bekijken of jij hier aan mee kunt doen.
Kijken mag altijd dit kost wel 50 euro per persoon.
Nou zijn er een aantal mensen hier op bokt, waarvan wij weten dat die het niet eens zijn met zijn training en misschien ook niet met die van ons, die adviseer ik dan ook hartelijk om zeker NIET te komen. (Zonde van je 50 euro)
Maar zodra er meer bekend is zijn jullie de eerste die het horen!! Dus alsjeblieft gun ons de tijd, en als er vragen zijn ff mailen!!
Sann_e schreef:Toch wil ik ook wat zeggen over dat met cap starten en L5 moeten starten.
De WRAN zegt dat een trainer moet aangeven waarin de ruiter moet starten.
Als de trainer zegt deze ruiter mag L2 starten, gaat de wran na een ondertekende brief van de trainer hiermee accoord.
Ik heb nu toch al best vaak gezien, dat ruiters ergens een trainer wegplukken, deze zo'n brief typen en ondertekenen en dat die ruiter nooit met cap hoeft te starten.
Niet echt waterdicht naar mijn idee, en misschien toch wel zo handig want ook ik vind het belachelijk dat de westernsport nu met cap moet rijden!!
Sann_e schreef:En meer kan ik dit jaar echt niet meer aan, want we hebben het druk druk druk druk en daarbij ben ik ook nog een PR Functionaris van de WRAN geworden!!!
Sann_e schreef:Mocht je vragen hebben voor de wran kan dat via mij (nieuwe pr functionaris) op het email adres ...
meikie schreef:Ehm, mag ik vragen ben jij dezelfde die in de L5 startte in Haaksbergen met je wit/roze glitterende blouse en die paint?
skippy1 schreef:Jammer hoor... Ik ben nooit lid geweest van de WRAN en word er ook nog altijd niet toe aangetrokken. Ik vind het heel erg jammer dat een vereniging als de WRAN zo weinig doet met zoveel kritiek...Mits ze die kritiek wel te horen krijgt natuurlijk, want ik proef hier ook een beetje dat men achter de schermen klaagt maar niet direct z'n beklag doet bij de WRAN.
Als er niet zoveel 'aan de hand' zou zijn, zou ik zeker lid worden van de WRAN.
skippy1 schreef:Jammer hoor... Ik ben nooit lid geweest van de WRAN en word er ook nog altijd niet toe aangetrokken. Ik vind het heel erg jammer dat een vereniging als de WRAN zo weinig doet met zoveel kritiek...Mits ze die kritiek wel te horen krijgt natuurlijk, want ik proef hier ook een beetje dat men achter de schermen klaagt maar niet direct z'n beklag doet bij de WRAN.
Als er niet zoveel 'aan de hand' zou zijn, zou ik zeker lid worden van de WRAN.
Sonja schreef:De westernbasissport voor alle rassen is GEWELDIG en verdient een GOEDE, ENTHOUSIASTE EN EERLIJKE promotie. En niet door iemand die niet-QPA-rassen gedoogt als er geld aan te verdienen is voor les of training of weet ik waarvoor dit wisselgeld is, maar door iemand die er in GELOOFT en er achter staat.
silvester schreef:Ik vind het ook echt onbegrijpelijk dat dit nu weer gebeurd bij de Wran en dat de leden dit dus ook laten gebeuren.
(kruipt nu snel weg, want is ook lid en heeft er ook niets aan gedaan)
Sonja schreef:. Maar op een of andere manier durft niemand het nog openbaar uit te spreken, of is iedereen dusdanig lamgeslagen dat het "laat maar-stadium" aangebroken is.
En dat vind ik zoooooooooo zonde....