Wie kan mij verder helpen?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

FarincaJarig

Wie kan mij verder helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 13:15

Ik heb dit beeld gekocht, het is een beeld van een Quarter en weegt zo'n 2.2 kilo. Er moet een plaatje op hebben gezeten met gegevens van dit paard maar dat was er helaas al af. Weet iemand welk paard dit is?

Afbeelding

Edit: hij is in het bezit geweest van ene Roger Lawrence een goudsmid uit Gardena (Californie)

VDB

Re: Wie kan mij verder helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:38

Dan neem je toch e-mailcontact op met die Roger Lawrence ?

Het geheim van geluk ligt niet in doen wat je graag doet, maar plezier hebben in wat je moet doen. :j

FarincaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 14:13

Dat is al gedaan, geen reactie op gehad.

troi

Re: Wie kan mij verder helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:05

Ik denk dat het heel lastig wordt om van zo'n beeld te raden welk paard het voorstelt.. Voor mij ziet hij er uit als een gewone gemiddelde quarter.

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:49

Is dit niet gewoon een AQHA Trophy beeld?
Edit: of van een andere (wellicht in USA lokale.regionale) organisatie, uitgegeven bij show.

Info over rijden op de Utrechtse Heuvelrug: http://www.paardrijdeninutrecht.nl

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:26

haha helemaal niet zo moeilijk hoor. ik heb er hier ook 6 staan :-)

zijn idd de trophy paardjes van de AQHA.
Het paard in kwestie in Wimpy P-1 : de allereerste geregistreerde quarter horse.
Er heeft inderdaad een plaatje op gezeten met de naam van de show waar het gewonnen is bv.

de beeldjes werden om een aantal redenen uitgegeven:
1. paard (of paard-ruiter combi bij amateur/youth) behaalt een eerste Grand Champion of All Around titel, dan zijn ze gratis en krijg je ze uit USA. dit is niet zo een want bij deze zit er nog een marmeren voetstuk van een cm of 3 tussen. Hier zit een zwart plaatje voorop met groot AQHA logo, naam ruiter/paard en wat ze gewonnen hebben en op welke show.
2. bij iedere volgende grand champion/all around titel kun je deze steeds bijbestellen voor X bedrag. deze hebben dan niet de extra marmeren sokkel en een simpel plaatje met naam van het paard erop en waar de titel is gewonnen.
3. een show kan die beeldjes bestellen en er een plaatje op laten zetten om als extra prijs weg te geven door sponsors. als een soort van beker dus. (zo heb ik er bv een die gesponsord was door Cavalor voor een all around titel). deze zien er exact hetzelfde uit als 2 alleen staat er wat anders op het plaatje.

Die van jou zal uit 2 of 3 komen.

Het paardje zelf is van brons.

genoeg info?
Laatst bijgewerkt door quarterH op 05-09-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

100% Reiner

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:28

owja toevoeging:
deze zijn uitgegeven in de jaren 90. daarna (weet niet precies per wanneer, denk rond 2000) is het beeldje veranderd en werd het een meer pleasuretype paard.

Bij bv een AQHA Champion Titel wordt wel weer de Wimpy uitgegeven maar dan op een enorme marmeren sokkel van 10-15 cm hoog (buiten het hout dus).

en nu ben ik toch wel heeeeel benieuwd: wat heb je ervoor betaald en waar heb je het gekocht? (mag uiteraard ook via pb)

100% Reiner

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie