[WN] Groomen van een witte paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Groomen van een witte paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 19:51

Hoe maak je bij een witte paint (veel wit op hoofd) een beetje extra showy accent op de ogen en neus?
Bij donkere snoeten kan je dat makkelijk doen maar hoe zit het met witte?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:52

door met een spons die vochtig is over de huid te gaan word het exta glimmend:P
of cowboy magic dentler&shine
kweet niet hoe je het schrijft :o ...

Cheveyo

Re: Groomen van een witte paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 19:55

die vochtige spons kan ik me voorstellen, das wel een tipje inderdaad. Maar dat werkt maar eventjes.

Echter met de detangler en shine heeft het niet echt effect, heb ook Santa Fe staan dat doet ook niets, ook niet op mijn palo.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:58

oh oh ik weet nog wat!!

groene zeep :+
of betadine shampo, het is goed en het maakt het spier wit glansend..
ik gebruikte het voor mijn haffie toen hij net bij ons was en mok had hij had spier witte benen :+

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:19

Betadine is idd top voor een wit paard. Het probleem is het niet om haar wit te krijgen maar ik wil graag meer accent op haar ogen en neus hebben. Ze heeft knalblauwe ogen en een wit hoofd. De kleine vlekjes rond haar ogen kan ik met een babydoekje lekker schoon krijgen.

Zal wel even een fotootje plaatsen van hoe ze er uit ziet.
Afbeelding

Ik wil dus zoiets:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 23-08-10 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:21

hmm ik ga ff na denken ;)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:22

Wat jij wil, zal helaas niet gaan bij jouw paardje. Als ik het goed zie heeft je paard roze- kleurige huid rondom haar ogen. De foto van het paard wat uitbeeld hoe je het graag wil zien heeft een zwarte huid rondom de ogen. Met een beetje zwitsal olie heb je dat zo voor elkaar igv een zwarte huid, maar je kan helaas het pigment niet veranderen....

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:23

hmm of geiten haren borstels helpen ook wel!

of al rijd je langs een wei land waar schapen staan , met zo's prikkeldraad omheining , dan willen er nog wel eens stukjes wol achter blijven hangen :P en die zijn lekker vet dus dan kan je het miss ook accentueren ;)

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:25

Paarse shampoo (ook wel zilvershampoo genoemd) :j
Is eigenlijk voor oudere mensen (grijs haar) daar gaat het van glimmen en het wordt spier en spier wit!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:27

Dank je wel voor je tips, je bent onwijs vindingrijk en super dat je zo meedenkt maar ik ben bang dat 'het' daar niet mee gaat lukken.

Ik ben op zoek naar iets wat echt vet shiny overkomt op haar hoofdje. Kan er zwart op smeren maar dat is het ook niet, veel te overdone!
Misschien zijn er mensen met haltertips?

Het gaat niet om een witte vacht, ik weet hoe ik haar wit kan krijgen maar het gaat om het glossy effect zegmaar. Zie de onderste foto en let daarbij op ogen en neus/snoet.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:40

Dit ga ik even volgen, kan ook wel tips gebruiken. En ik zag nog een mooie Zippos Sensation voorbij komen :P

Zelf had ik ook aan babyolie gedacht voor rond ogen en neus, dat glimt toch behoorlijk. Nadeel is altijd wel dat het zand en stof erg blijft plakken.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:44

Dat Glossy Effect krijg je hiermee: http://www.sstack.com/highlighters/ultr ... ghlighter/

Is ook in Nederland te koop. Maar een paard met een 'zwart masker' zul je mooier glossy krijgen dan een spierwitte. Deze Ultra Highlighter werkt beter dan bv babyolie. Dat loopt uit en gaat ophopen. Bij de Arabierenshows gebruiken we het ook!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:47

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:48

Met paarden make-up. Deze bestaat in zwart, roze en clear.
Waarbij de laatste twee geschikt zijn voor lichte en witte paarden.

Het is een gel die een enorm highlightend effect heeft. Je brengt een geruime hoeveelheid aan op de neus en rondom de ogen voor het effect zoals op de foto.

Mind yourself dat je het niet zelf opsmeert (plakt aan handen en mogelijke vlekken in je showoutfit) en dat je het heel erg last minute opsmeert vooral als een bak erg stoffig is. Het stof hecht gemakkelijk aan je mooi opgemaakte paardje en bedoezeld het hele effect.

Twee varianten te koop bij Arthur's westernstore:
1. de Ultra highlighter
Afbeelding
2. de World Champion Shine on
Afbeelding

Spray je paard verder in met World Champion peppi spray en de jury zal een zonnenbril nodig hebben :Y)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:50

ja lekker ding he! ;-)
Echte fles babyolie is ook wel iets, effe opsnorren bij Kruidvat van de week ofzo. Daar krijg je het witte/gevlekte zonder haar ook mooi mee denk ik.

Krista, dank je voor die link. Ik gebruik van dat merk de glansspray (al is die even spoorloos verdwenen) maar die highlighter had ik nog niet geprobeerd daarvan.
dank je Malu, jullie bedoelen dezelfde :-).

Doen jullie bij de arabieren ook de oogleden niet wat scheren?

Pepispray gaan we ook nog kopen inderdaad, eerst maar even laten wennen aan de spray..aiiaiaiai.. 8-)

Is de clear beter dan de roze?

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:53

AAAAAAAAAAAAAH edit ik toch even mijn tekst weg!

Nouja effe opnieuw: ik ga voor de clear, ik heb ze allebei maar de clear geeft een mooier effect. En laat die babyolie maar lekker bij de Kruidvat staan ;) de highlighter werkt echt superzuinig.

Voor Arabierenshows kunnen de ogenleden wel worden geschoren, maar ik sta dan echt doodsangsten uit. Doe ik ooit nooit meer! En om nou te zeggen dat het echt mooier is... nee, of je moet van die grote panda-ogen willen :D Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Krista op 23-08-10 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:54

Krista was me net voor :+

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 20:55

hihi nou nee laat maar ;-).
De highlighter zal ik voor later aanschaffen maar ik heb dit weekend al iets nodig voor een fotoshoot. Dus dan maar even de babyolie.

Maar nog even een vraagje die Ultra Clear is die nou veel beter dan de Santa Fe Hightlighter? Want daarvan zie ik echt helemaal niks op mijn palominopaintje.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:57

Misschien overdreven;
Glitters rond de ogen smeren :=
Niet te veel natuurlijk :o

Maar ik zou niks anders weten, misschien een of andere glansspray voor 'menselijk' haar? :+

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:57

ik vind de Ultra wel de beste, beter dan die Santa Fe, daar krijg ik niet het dramatische effect mee als met de Ultra.
Heeft jouw Palomino paint een beetje zwart op zijn koppie? Dan maakt het wel makkelijker!

edit: ff in je topics gespiekt: die heeft wel genoeg zwart masker op zijn hoofd. Dus inbaggeren maar met de Ultra! :D
Laatst bijgewerkt door Krista op 23-08-10 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:59

ik doe dat meestal met vaseline :P
helpt goed hoor, gewoon een beetje erop doen en uitsmeren.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:01

pff heb je qwerty weer... :Y)
dank u voor deze bijdrage

Ultra dus wel beter, mooi dan gaat die er dus komen!

Mijn palomino heeft een paar mooie zwarte vlekken op zijn snoetje dus die kan ik wel goed accentueren denk ik, met de clear zelfs wel genoeg denk ik? anders wordt het nog schilderen met een kwast hihi.
Afbeelding

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:02

ah dank je Krista, maar doe je dat dan alleen op de snoet rondom en dan rondom de ogen? Prikt het eigenlijk in de oogjes?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:03

Glitters ;-), das nou net niet het effect wat ik zoek ;-)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:04

Ultra is vele malen beter dan de Santa Fe. Je moet dit soort make-up wel RUIM aanbengen, niet te bang smeren en ook ruim vantevoren aanbrengen. Het is op siliconen-basis en gaat juist pas glanzen naarmate het langer op zit omdat het door de lichaamswarmte dunner/glanzender wordt (ook even tussen je handen wrijven voor je het rond de ogen en rond de neus/mond smeert.
Als je baby olie gaat gebruiken voor komende fotoshoot, doe het dan juist zo laat mogelijk op en ook weer rijkelijk aanbrengen. Babyolie trekt nl. in de huid dus dat moet weer zo laat mogelijk voor de shoot om er nog wat van te kunnen zien.

Verder kun je wit extra wit krijgen door het inborstelen van kalk of babypoeder maar daar moet je wel een beetje handig in zijn en mee oefenen, wil je dit netjes en zonder duidelijke overgangen kunnen. Als je wilt wil ik best een keer komen voordoen hoe je eea doet.

Oh... NEVER EVER NOOIT glitters gebruiken als het voor westernshows is!! Defenately NOT DONE
(dat doen ze in de US leuk bij de 4-H maar niet op rassenshows!!)