Nadelen niet-Quarter of zelfs niet-Paint?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:29

ik ging ook vol overtuiging opzoek naar een painthorse veel verschillende gezien, maar ben met een quarter (bijwijze van) thuis gekomen Lovers Haha! . En echt geen spijt gekregen .
Dus zo zie je maar het kan altijd anders lopen.................

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:41

"nadelen niet-quarter of zelfs niet-paint"

tja , het niet kunnen opnoemen van vader moeder opa oma ooms en tantes bekende neefjes en nichtjes broertjes en zusjes.

voordelen: het niet hoeven opnoemen van vader moeder opa oma oom..........................................
Haha!

nu ff serieus Schijnheilig
ik heb quarter, breedingstock en een aantal grote onbekenden.
Je kunt met een "niets" alleen de rassen shows niet meedoen, maar er zijn de laatste tijd heel veel Wran wedstrijden waar je gewoon kunt starten.
Over het algemeen vind ik een quarter "die gefokt is voor een bepaald onder deel " makkelijker" te rijden.
Je loopt minder snel tegen lichamelijke problemen aan.
En daar door ook minder snel tegen moeilijk gedrag.

Bij een niets of wel een WWK Lovers moet je goed kijken naar de bouw en van daaruit gaan kijken waar hij geschikt voor is.
en als je dat gevonden hebt , en daar mee gaat trainen, dan heb je gewoon een fantastisch paard.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 23:45

Ik heb een leuk paardje gespot op internet. Het is geen geboren barrel racer, maar wel een goede reiner en dat is op de eerste plaats wat ik zoek. Bovendien zou ze volgens mij best wel goed kunnen worden in barrel. Haar achterhand is best wel kort, haar kruis hangt niet erg af en ze heeft behoorlijk lange schouders.. toch?

http://www.shieldsfarm.com/docszanpartari/

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:00

Lekker bulletje zo te zien. Jammer dat ze gray wordt, niet mijn favo kleur.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:44

WenS schreef:
Ik dacht dat Beduino echte barrel race paarden waren Verward
Staan er veel op www.speedhorse.com bij stallions
en ook een bij de victory farms www.victoryfarms.com ...
Waar worden de Beduino afstammelingen nog meer voor getraind?



Racen, barrelracen en ranch work.

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:43


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 22:22

Waar zouden jullie voor gaan? Ik heb nu namelijk een Paint en een Quarter Horse veulen op het oog. Er komen steeds meer Paint wedstrijden, dus op zich denk ik niet dat ik benadeeld word als ik een Paint koop. Je mag alleen niet op AQHA wedstrijden starten, maar dat is natuurlijk hartstikke logisch. Maar de Dutch Paint Horse Club zet zich momenteel hard in voor meer Paint wedstrijden heb ik gehoord en als ze dat over drie jaar nog doen (of het gewenste resultaat dan bereikt is) dan lijkt me het net zo verstandig een Paint te kopen als een Quarter, of niet soms? Ik vind het echt vreselijk moeilijk, maar wil toch wel graag een paard met reining aanleg en het palominootje waar ik zo hopeloos verliefd op ben is halter/pleasure/hunter/cutting gefokt. Omdat ik toch wel reiningwedstrijden wil rijden is het misschien niet onverstandig mezelf niet in de vingers te snijden en dit prachtige paardje toch maar op een ander baasje te laten wachten die precies met hem kan doen waar hij gefokt voor is. Bovendien wordt de Quarter ook redelijk groot (1.57m) en ik ben zelf betrekkelijk klein met nog kortere beentjes Knipoog De Paint is biiijna net zo leuk, is gedeeltelijk reining gefokt (voor de rest halter), heeft een prachtig vlekkenpatroon en is ook nog eens hartstikke knuffelig.
Het is zoooo vreselijk moeilijk! Ik dacht dat het moeilijk was mijn ouders te overtuigen... Maar wees nu maar eens honderd procent zeker over welk paardje je wilt hebben, met welk paardje je 'oud' wilt worden Lachen

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 06:28

gera schreef:
Waar zouden jullie voor gaan? Ik heb nu namelijk een Paint en een Quarter Horse veulen op het oog. Er komen steeds meer Paint wedstrijden, dus op zich denk ik niet dat ik benadeeld word als ik een Paint koop. Je mag alleen niet op AQHA wedstrijden starten, maar dat is natuurlijk hartstikke logisch. Maar de Dutch Paint Horse Club zet zich momenteel hard in voor meer Paint wedstrijden heb ik gehoord en als ze dat over drie jaar nog doen (of het gewenste resultaat dan bereikt is) dan lijkt me het net zo verstandig een Paint te kopen als een Quarter, of niet soms? Ik vind het echt vreselijk moeilijk, maar wil toch wel graag een paard met reining aanleg en het palominootje waar ik zo hopeloos verliefd op ben is halter/pleasure/hunter/cutting gefokt. Omdat ik toch wel reiningwedstrijden wil rijden is het misschien niet onverstandig mezelf niet in de vingers te snijden en dit prachtige paardje toch maar op een ander baasje te laten wachten die precies met hem kan doen waar hij gefokt voor is. Bovendien wordt de Quarter ook redelijk groot (1.57m) en ik ben zelf betrekkelijk klein met nog kortere beentjes Knipoog De Paint is biiijna net zo leuk, is gedeeltelijk reining gefokt (voor de rest halter), heeft een prachtig vlekkenpatroon en is ook nog eens hartstikke knuffelig.
Het is zoooo vreselijk moeilijk! Ik dacht dat het moeilijk was mijn ouders te overtuigen... Maar wees nu maar eens honderd procent zeker over welk paardje je wilt hebben, met welk paardje je 'oud' wilt worden Lachen


ik zou als ik jou was voor de paint kiezen
niet omdat ik een paint heb hoor Haha!
maar omdat je zelf zegt dat je reining wilt doen dus zal ik toch voor het reining gefokte paard kiezen (al wil dat niet altijd wat zegen)
maar ik ben jou niet dus ik kan er niks over zegen *LOL*
je kan natuurlijk ook gewoon nog ff veder kijken nooit overhaasten beslisingen nemen Knipoog

succes met je keus
hoop dat je nog ff laat weten waar je voor kiest

groetjes vrolijk

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 11:13

vrolijk schreef:
oop dat je nog ff laat weten waar je voor kiest


Dat doe ik ongetwijfeld. Ik ben namelijk bang dat ik straks zo trots ben op mijn paardje dat ik bij iedere 'poep of scheet' weer een topic op bokt open Knipoog

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:53

Is er nog niemand op de uitspraak gekomen:

'A good horse never has a bad color'

Dat lijkt me een zeer duidelijke uitspraak Lachen

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:58

O ja dat is een bekende uitspraak, die veelvuldig hier gebezigd wordt. En er zit ongetwijfeld veel waarheid in. Maar persoonlijk heb ik toch wel mijn voorkeuren en zal niet snel naar een paard kijken (om te kopen dan) als de kleur me al niet aanstaat.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 19:58

Ik denk dat de kleur onbewust ook wel meespeelt. Je valt toch voor het totaalplaatje en dat is de afstamming, het karakter en het uiterlijk. Een foeilelijk paard dat ik niet aantrekkelijk vind zou ik niet kopen, ook al zijn de bloedlijnen nog zo goed

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:14

Qua ras maakt het niet zoveel uit qua showmogelijkheden. De Paintshows in NL zijn inderdaad in opkomst, en in Duitsland zijn er ook genoeg. Daarnaast heb je idd de WRAN. Ga gewoon voor het PAARD. Het moet klikken tussen jullie twee. Als je een paard kiest om zijn afstamming en je kunt er niks mee, dan zit je uiteindelijk nog met lege handen. Zet je gevoel dus zeker niet opzij.

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:55

gera schreef:
Waar zouden jullie voor gaan? Ik heb nu namelijk een Paint en een Quarter Horse veulen op het oog. Er komen steeds meer Paint wedstrijden, dus op zich denk ik niet dat ik benadeeld word als ik een Paint koop. Je mag alleen niet op AQHA wedstrijden starten, maar dat is natuurlijk hartstikke logisch. Maar de Dutch Paint Horse Club zet zich momenteel hard in voor meer Paint wedstrijden heb ik gehoord en als ze dat over drie jaar nog doen (of het gewenste resultaat dan bereikt is) dan lijkt me het net zo verstandig een Paint te kopen als een Quarter, of niet soms? Ik vind het echt vreselijk moeilijk, maar wil toch wel graag een paard met reining aanleg en het palominootje waar ik zo hopeloos verliefd op ben is halter/pleasure/hunter/cutting gefokt. Omdat ik toch wel reiningwedstrijden wil rijden is het misschien niet onverstandig mezelf niet in de vingers te snijden en dit prachtige paardje toch maar op een ander baasje te laten wachten die precies met hem kan doen waar hij gefokt voor is. Bovendien wordt de Quarter ook redelijk groot (1.57m) en ik ben zelf betrekkelijk klein met nog kortere beentjes Knipoog De Paint is biiijna net zo leuk, is gedeeltelijk reining gefokt (voor de rest halter), heeft een prachtig vlekkenpatroon en is ook nog eens hartstikke knuffelig.
Het is zoooo vreselijk moeilijk! Ik dacht dat het moeilijk was mijn ouders te overtuigen... Maar wees nu maar eens honderd procent zeker over welk paardje je wilt hebben, met welk paardje je 'oud' wilt worden Lachen


hi Gera,
als jij nou die paint neemt en mij dat adresje van de palo geeft Knipoog Tong uitsteken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 16:54

Haha, you wish! Nee, ik wil er eerst zelf zeker over zijn, eigenlijk. En de Paint is behoorlijk aan de prijs Lips are sealed Dat is ook weer jammer

Kan iemand me overigens vertellen wat wedstrijdkansen met een breeding stock zijn? Kan je dan gewoon aan APHA wedstrijden mee doen? En kan een BS gewoon in het APHA stamboek opgenomen worden?
Wat zijn de nadelen van een BS?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:39

gera schreef:
Kan iemand me overigens vertellen wat wedstrijdkansen met een breeding stock zijn? Kan je dan gewoon aan APHA wedstrijden mee doen? En kan een BS gewoon in het APHA stamboek opgenomen worden?
Wat zijn de nadelen van een BS?

Er zijn twee soorten Paint papieren: regular en breeding stock. Deze worden ook in hun eigen klasse geshowed. Niet alle shows hebben een breeding stock klasse, en breeding stock klasses zijn helaas vaak niet erg goed gevuld.

Er is natuurlijk best discussie over deze scheiding binnen het ras. Het zou leiden tot het fokken met als doel kleur ipv kwaliteit. Tsja, wat kan ik ervan zeggen ... ik heb zelf ook twee breeding stocks en ik vind het heel jammer dat daar vaak zo neerbuigend over wordt gedaan.

"Tjee. Prachtig paard"
"Dank je"
"Quarter?"
"Nee, breeding stock"
"Oh" (vergezeld van een blik vol medelijden)

Aan de andere kant zijn de vlekken natuurlijk wel een raskenmerk ...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 17:44

Zijn jouw paardjes breeding stocks? Ik vind ze geweldig hoor!! *LOL* Ik had het niet verwacht, maar ze doen niets onder aan een Quarter, mocht dat uberhaupt op gaan voor breeding stocks.
Maar wanneer je dus met een BS een wedstrijd wilt rijden kan je enkel tussen de andere BS komen? Op een WRAN wedstrijd mag je wel starten, neem ik aan?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:45

ach mac........... wij zijn voor een paint wedstrijd tenminste snel klaar met poetsen

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:55

Jos"]
ach mac........... wij zijn voor een paint wedstrijd tenminste snel klaar met poetsen
[/quote]
Cool Alleen jammer van die witje achtervoetjes Knipoog .

[quote="Gera"]
Zijn jouw paardjes breeding stocks? Ik vind ze geweldig hoor!! Ik had het niet verwacht, maar ze doen niets onder aan een Quarter, mocht dat uberhaupt op gaan voor breeding stocks.
[/quote]
Sterker nog ... Schijnheilig Haha! Clown

[quote="Gera schreef:
Maar wanneer je dus met een BS een wedstrijd wilt rijden kan je enkel tussen de andere BS komen? Op een WRAN wedstrijd mag je wel starten, neem ik aan?

Op APHA wedstrijden show je idd alleen tegen BS. Op WRAN wedstrijden kun je uiteraard wel gewoon starten, net als ieder ander!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:43

Je kan met je Breedingstock ook nog NCHA, NRHA, NBHA, NSBA starten.

Ik heb even voor je gekeken (en voor mezelf want ik ben ook wel benieuwd!) hoeveel BS's er gemiddelde per onderdeel meedoen. Ik heb alle wedstrijden van 2002 en 2003 in Duitsland die er op stonden (site van de APHA) genomen en het gemiddelde berekend.

And the results are......

Breedingstock Reining: 3.9 paarden
Breedingstock Trail: 3.8 paarden
Breedingstock WP: 5.4 paarden
Breedingstock Barrels: 2 paarden

Dit is dus gemiddeld, het hoogst aantal deelnemers in de Reining was 8, Trail 8, WP 10 en Barrels 3. Hunter Under Saddle en Halter heb ik niet opgeteld.

(rekenfoutjes voorbehouden Knipoog )

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:14

jeddah schreef:
Je kan met je Breedingstock ook nog NCHA, NRHA, NBHA, NSBA starten.

Da's absoluut waar! Alleen "leven" NBHA en NSBA hier (NL eo) geloof ik niet zo.

Maarre ... het houdt dus niet over, het aantal BS per onderdeel. En Duitsland is volgens mij dan nog 1 van de actiefste landen qua APHA shows. Jammer, eigenlijk ...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:54

Mac"]
[quote="jeddah schreef:
Je kan met je Breedingstock ook nog NCHA, NRHA, NBHA, NSBA starten.

Da's absoluut waar! Alleen "leven" NBHA en NSBA hier (NL eo) geloof ik niet zo.
[/quote]

Nog niet, maar wie weet dat het hopelijk nog komt? En anders dus naar Duitsland... Lachen
Citaat:
Maarre ... het houdt dus niet over, het aantal BS per onderdeel. En Duitsland is volgens mij dan nog 1 van de actiefste landen qua APHA shows. Jammer, eigenlijk ...


Ik vind het nog best redelijk! Het zijn meestal minimaal 3 dus goed voor een punt. En als je dan zelf ook nog meedoet, 4! Knipoog
En dit was dus een gemiddelde, als je alleen de grote shows eruit pakt dan waren er meestal per klasse 5-7 paarden.

Laatst was ik in DL op een AQHA show waar er in de open WP maar 2 (!) paarden waren! Dus ook met de quarters is het niet altijd druk bezet.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:32

jeddah schreef:
Ik vind het nog best redelijk! Het zijn meestal minimaal 3 dus goed voor een punt. En als je dan zelf ook nog meedoet, 4! Knipoog
En dit was dus een gemiddelde, als je alleen de grote shows eruit pakt dan waren er meestal per klasse 5-7 paarden.

"Groot" is idd een relatief begrip. En het is al heel wat als je puntjes kunt halen. Voor in NL kunnen we een deal sluiten met Paintje en Roos op het msn forum. Zijn we in de halter met z'n vieren in de BS mares all ages. Krijgt 1 van ons iig punten OK dan! Haha! !

Maarre ... die grote shows zijn nog wel heel erg toekomstmuziek voor mij. Maarrrr ... ik heb nog een babyBS in de running, en wie weet is dat wel "aanstormend talent" voor als ik zelf ook wat verder ben Lachen .

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 17:36

Maar op dit moment kan je dus nog niet echt heel erg ver komen met een BS? Tja, tenzij je genoegen neemt met enkel WRAN.. Wie weet hoe het over drie jaar is natuurlijk, of zelfs vier, want wanneer een paard drie is zal je er nog niet veel wedstrijden mee rijden...
Hoe zit het trouwens met een Paint zonder papieren? Daar kan je dus ook alleen WRAN mee starten? Ik neem aan dat je met een Paint zonder papieren geen APHA wedstrijden mag rijden..

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:25

gera schreef:
Hoe zit het trouwens met een Paint zonder papieren? Daar kan je dus ook alleen WRAN mee starten? Ik neem aan dat je met een Paint zonder papieren geen APHA wedstrijden mag rijden..

Zonder papieren is het geen Paint en dan rest je idd alleen de WRAN wedstrijden ...