[WN] wie wil mij op sleeptouw nemen(:

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

wie wil mij op sleeptouw nemen(:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 11:24

Hoi medebokkers!

Ik rij zins een jaartje "western" (2 westernlessen gehad, verder probeer ik maar wat, maar ik ben wel bezig om met mijn aankomende rijpaardje les te krijgen) en ik zou het heel leuk vinden als iemand mij een dagje op sleeptouw wil nemen op een wedstrijd ofzo iets. kan ik lekker bijleren, en het is natuurlijk gezellig (hoop ik dan :D )
Ik ben 17 jaar en woon in Arnhem, dus het liefste ergens in de buurt/op de route, en anders ga ik bv. met de trein.
Ik heb nu zomervakantie, ik heb wel een baantje maar dat is flexiebel en plan ik per week.

Ik hoop dat er mensen zijn die me een dagje mee willen sleuren! :Y)

Groetjes, Nieneke

hiphopje

Re: wie wil mij op sleeptouw nemen(:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:27

k heb mezelf op sleeptouw genomen samen met mijn dochter van (bijna) 14. Heb al wat showtjes bezocht en wat mensen leren kennen. Maar ja, je moet er wel meestal een stukkie voor rijden.
as Zondag is een een paintshow waar ik ook weer ga kijken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:28

Kijk in de kalender van de westernevenementen en zoek wat uit bij je in de buurt en ga gewoon kijken, harstikke leuk om te doen en je komt daar vanzelf wel mensen tegen die je wel wat uit willen leggen.

Moet je uiteraard geen ruiters aanklampen die zijn druk en zenuwachtig maar langs de kant staan vaak kenners genoeg :) Let maar op hun laarzen of wranglers en/of westernkleding, dus niet de dames op pumps aanklampen :D

Ik zou je best op sleeptouw willen nemen maar kom niet bij je uit de buurt. Ik ben ooit ook zo 'begonnen' gewoon een wedstrijd bezoeken en rondsnuffelen en een beetje brutaal zijn/durf hebben. 8-) Is leuk hoor! Soms kom je erg leuke mensen tegen en krijg je meer info dan je dacht of een uitnodiging om eens op stal te komen kijken bijvoorbeeld.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:44

ik heb het ook alleen gedaan. nu ken ik best wel veel mensen. nou ja, kennen. ik weet wie ze zijn.

als je nog maar 2 lessen hebt gehad kun je volgens mij niet zeggen dat je western rijdt overigens. maar daar bemoei ik me niet mee.

maar gewoon gaan kijken. ze eten je niet op en kijken ook niet vreemd op van een onbekende.. ook al lijkt het of iedereen elkaar al kent.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:31

Leuk van je bedoeld, maar iemand op sleeptouw nemen als je zelf een show moet rijden is geen goede optie :(:) , je hebt zoveel te doen en aan te denken, zeker als je meerdere onderdelen start, dat je geen tijd hebt om een zeer geinteresseerd iemand met de beste bedoelingen alles uit te gaan leggen. :D

Ga gewoon naar zo'n show toe, laat je overspoelen met datgene wat je ziet en vraag honderduit aan de mensen die aan de kant staan, die kennen vaak ook veel mensen die wél aan 't rijden zijn en hebben de tijd om je rustig en vriendelijk antwoord te geven op je vragen.
Echt, de western wedstrijdruiters zijn echt enthousiast als iemand zonder enige ervaring van alles wil weten, maar niet als je je op je show moet concentreren! 8-)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:35

Ja, dat klopt. Ik vind de sfeer bij een westernshow echt veel anders dan op een dressuurwedstrijd. Je hoort er gewoon meteen bij, of je nu op hoog niveau rijd of een beginner (zoals ik) bent. Dat is iets wat ons echt opviel!

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 10:13

hoi!

Tja, het is natuurlijk behoorlijk irritand als iemand steeds vragen stelt en je bent druk bezig! maar ik heb iemand gevonden die ongeveer in het zelfde pakket zit als ik, dus dan gaan we een keertje samen naar een wedstrijd!
Bij dressuurwedstrijden zijn mensen altijd wat geirriteerd is mijn ervaring, maar westernwedstrijden is dus wat gemoedelijker? kijk, dat is leuk! :D ik ga het gewoon proberen!:D

Groetjes en bedankt!

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:04

Toen mijn dochter enkele jaren geleden overstapte naar western zijn wij, als eerste kennismaking, ook naar enkele wedstrijden gaan kijken. Daar wij als beginners schijnbaar onmiddelijk opvielen door onze kledij en verwonderde blikken werden wij vlug aangesproken door enkele ervaren toeschouwers en zij waren blij om enkele "groentjes" op de juiste weg te helpen.
Nu nog altijd valt mij de ontspannen en vriendelijke sfeer op tijdens wedstrijden, gans anders dan vroeger in de "engelse" wereld.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:16

@MarcR ja he, dat vind ik nu ook zo geweldig aan het westernrijden, die ontspannen sfeer. Zal heus niet overal en altijd zo zijn, maar ik heb nog niet anders meegemaakt.