[WN] Kraemers Pferdesport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Kraemers Pferdesport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:24

Nu kreeg ik gister de nieuwe westernspeciaal van Kraemer in de bus.
Leuke folder en laten er nu precies wat spullen in staan die ik nodig heb en die daar veel goedkoper zijn dan in NL.
Nu is 24 juli daar western day en worden er fikse kortingen verkregen + leuke demo's.
Natuurlijk helemaal leuk om een dagje naar toe te gaan. Het is alleen best wel een pokke eind rijden voor ons, dus nu ben ik heel benieuwd of er al eens (Nederlandse) bokkers zijn geweest en of het aanbod en assortiment van Kraemer echt ruim de moeite is om 3 uur heen en 3 uur terug in de auto te moeten zitten. Ze verkopen tenslotte ook engelse tack en dit moet niet de overhand hebben met maar een piepklein westernhoekje.

http://www.kraemer-pferdesport.de/Weste ... &ci=250804
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/k ... irchen.pdf

8nnemiek

Re: Kraemers Pferdesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:28

Ik heb dit bit er gekocht, maar dan met billy allen mondstuk:
Afbeelding
Ideaal, want in de normale westernwinkels hebben ze dit soort showbitten nooit in maat 13,5cm. Hier wel :D
(Weet trouwens niet meer 100% zeker of t Kraemers of Loesdau was waar ik ben geweest. Het lag iig ergens over de grens bij Brabant)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:38

Voor Kraemer moet je de grens bij Venlo over, dus denk dat je bij loesdau bent geweest.
Hoe is die winkel overigens?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:46

Die waar ik ben geweest was heel groot :j Twee verdiepingen. Met heel veel verschillende spullen, voor heel veel verschillende paardensporten. De westernafdeling was op zich wel groot vergeleken met nederlandse ruitersportzaken, maar heel klein vergeleken met de nederlandse westernwinkels. Een muurtje van 2 bij 2 meter vol bitten, en verder twee schappen vol spullen, en nog een deel van de muur waar wat spullen hingen. Fijn als je niet te veel wil uitgeven (want de spullen zijn echt goed betaalbaar!) of als je een groot paard hebt dat niet in de standaard maten past, maar zelf ga ik liever weer met kerst naar Arthur :j

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:28

Naar arthur ga ik ook altijd, maar kerst is nog zooooo verweg (gelukkig, brrr koud)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:45

ben er geweest.
grote zaak dat zeker maar overwegend engels uiteraard.
ik zou het geen 3 uur waard vinden, dan maar online bestellen (duurt wel even want je moet eerst betalen via formulier voor ze opsturen).

spullen die ze hebben zijn redelijk. ik heb bv de winter westerndeken met buikflap van daar die is echt super!!! en onsloopbaar voor mijn paard.

maar niet te vergelijken met arthur bv. ze hebben overwegend eigen merk en redelijk goedkoop dus zo is de kwaliteit ook. zeker niet slecht hoor, maar geen topproducten voor bodemprijzen ofzo.

uurtje rijden is het wel waard, 3 uur? ga dan naar arthur.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:49

Ik was er al bang voor dat ze maar een klein assortiment hebben.
Bestellen via inet is geen optie. Ik wil de spullen toch eerst zien, voelen en passen.
Verder verwacht ik geen topproducten voor bodem prijs. Ik zoek eigenlijk gewoon leuke spullen betaalbare spullen die een tijd mee gaan. Zoals een fijne jeans oid

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:58

het is niet weinig wat ze hebben, dat zeker niet.
maar het is geen 2e arthur zeg maar.

ze hebben in de winkel een apart gedeelte voor het western, een soort van shop in shop. dat winkelding is denk ik zo'n 7 bij 7 ofzo? (ben moeilijk in schatten)
1 muur met zadels, de muur ertegenover met kleding, ertussenin schappen ed met alle rest. ze hebben wel alles, singles, dekens, haslters, hoofdstellen, kinriempjes, concho;s, kleding enz enz.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:03

Ik koop regelmatig bij Kreamer en vind het een goede zaak, goede service ook. Als iets niet bevalt kan het terug. Al is dat vanuit NL natuurlijk weer een kostbaarder zaak als wanneer je een Duits adresje hebt :)
Zoveel als Adje hebben ze niet en ik zou er ook niet 3 uur voor in de auto willen zitten (zeker niet met dit weer) :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 23:00

Adje heeft natuurlijk wel heel veel gaaf spul. Word daar altijd zo enorm hebberig ;-)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:01

Ik koop er ook weleens wat, maar dat bestel ik dan via internet. Heb laatst bijvoorbeeld 2 broeken besteld. Helemaal goed, ze zitten als gegoten (alleen te lang, maar dat wist ik al: ze hebben immers nergens lengtemaat 30).
Vind het aanbod prima. Leuke prijs en redelijk goede kwaliteit.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:26

Ik bestel ook wel vaker bij Kramer, maar ja ik heb dat voordeel waar DD het over heeft :+ :D
Ben eerlijk gezegt nog nooit bij 1 van hun winkels geweest :o ik bestel gewoon via het internet. Niet goed kan je gewoon terugsturen.
Maar van wat ik bv gezien heb van een winkel van Loesdau, verwacht geen groot assortiment. En al helemaal niet zoals een westernshop bv Arthur. Tis vrij standaard wat ze daar liggen hebben.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:03

Ik koop er regelmatig via internet. Vind de produkten van oa Bisbee prima. Kleding is mooi en redelijk origineel, hier in Nl is niet echt veel leuk aanbod in western vrije tijd kleding. Verder als eens halster besteld, uitrijdeken, sprijkerbroek, boeken etc. Goede service en best snelle levering (in elk geval binnen 2 weken).